.

Whatsapp past privacy voorwaarden aan.

  • 26 August 2016
  • 8 reacties
  • 475 Bekeken

Whatsapp gaat de privacy voorwaarden aan passen.


Voor het eerst in jaren past WhatsApp zijn privacyvoorwaarden aan. De belangrijkste wijziging: de populaire berichtendienst werkt sinds kort nauw samen met bedrijven.

WhatsApp wil zo dat ze beter gaan communiceren met hun klanten. Eerder stond WhatsApp hier nog negatief tegenover.

Binnenkort is het voor bedrijven bijvoorbeeld mogelijk om via een WhatsApp-berichtje aanbiedingen en speciale acties te sturen naar consumenten.

Grote banneradvertenties zullen volgens WhatsApp niet voorkomen. Hoe ze dit dan wel gaan aanpakken is niet bekend.

Delen van gegevens met Facebook
Enkele veranderingen zijn dat er een database van WhatsApp komt die wordt afgestemd met de databases van andere Facebook-diensten. Ook telefoonnummers van Facebookgebruikers kunnen straks worden gedeeld met WhatsApp. Volgens de berichtendienst helpt dit bij het beter afstemmen van informatie, het verbeteren van gerichte advertenties en vriendsuggesties. Tevens wordt er een slag geslagen in het bestrijden van spam-accounts. Een spammer kan straks overal in één klap worden geblokkeerd.

Laatste appje
WhatsApp gaat ook bijhouden wanneer je voor het laatst hebt geappt. Maar gebruikers hoeven volgens het bedrijf niet bang te zijn dat de inhoud van berichten en gesprekken wordt gedeeld.

Wil je niet dat WhatsApp je accountinformatie deelt met Facebook? Dan kun je dat aangeven bij WhatsApp via Instellingen > Account > Deel mijn accountinformatie.

Bron: iCulture / NOS.nl / Nu.nl / RTL Z

http://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/whatsapp-past-privacyvoorwaarden-aan/?utm_source=twitter



Blijf jij Whatsapp gebruiken of ga je toch op zoek naar een andere messaging app zoals Telegram?

Ik blijf Whatsapp gebruiken.?


8 reacties

Aangezien de gehele kudde whatsapp blijft gebruiken, ben je genoodzaakt om whatsapp te blijven gebruiken. Trouwens, ook telegram gaan ze aanpakken. (geen prive meer vanuit de overheid). Er zijn veel soorten apps voor berichten, maar gewoontegetrouw blijft men whatsapp gebruiken.
Goed punt.. In de periode dat Facebook de overname van Whatsapp aankondigde gaven ook veel mensen aan de overstap naar Telegram te maken. Uiteindelijk bleef iedereen "braaf " bij Whatsapp.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Raytje,

Leuk dat je hierover een topic aanmaakt. Ik ben vooral benieuwd hoe dit allemaal in de praktijk zal uitpakken. Als blijkt dat ik er teveel last van heb, dan zal ik misschien overstappen naar een andere dienst. Het ligt er ook aan wie van mijn belangrijkste contacten overstappen of niet.

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +9
Yep, een mens Whats appt wat af.

Bij mij schuifje uit en Faecesbook heeft sowieso niet zoveel aan ondergetekende.
Blijkbaar werkt het bij Apple anders dan bij een Android, bij mij was het een kwestie van vinkje uit. In mijn ogen heeft Facebook teveel macht. Dus delen met Facebook, meteen op nee. Ook ik maak uiterst weinig gebruik van freesboek.🆒
Reputatie 3
Badge +5
Schuifje inderdaad uit en klaar is deze Case (Kees)!

Simyo heeft over de nieuwe voorwaarden ook een blog gemaakt! De blog vind je hier.
Zag hem voorbij komen op FB..
Reputatie 5
Badge +9
Ja, net als jij vonden wij het zelf ook een belangrijk onderwerp om er een blog over te maken.

Reageer