.

Beantwoord

Simyo duurste met 4G internet en doorsnee abonnement

  • 10 January 2016
  • 12 reacties
  • 1391 Bekeken

Reputatie 4
Badge +8
  • Actief Simyaan
  • 207 reacties
Hallo allemaal,

Er zijn al heel wat topics over dit onderwerp geschreven op dit forum.
Dat Simyo niet de goedkoopste provider is, maar ook dat je betalen moet om gebruik te kunnen maken van het 4G netwerk.
Oke, Simyo is de beste provider op het gebied van algemene service (abonnementen kunnen aanpassen en Mijn Simyo), klantenservice en een goed netwerk, maar zeker niet op basis van de tarieven die zij hanteren.

Dit alles wordt nu bevestigd door een onafhankelijk onderzoek, van GSM Helpdesk .
Waaruit duidelijk blijkt, dat je vaak helemaal niet goedkoper uit bent bij een prijsvechter of een sim only provider.
Zowel bij het profiel van doorsnee consument (grootste groep) als bij het profiel heavy user komt Simyo als duurste uit de bus!
Zeker ook als men daar de module Flex 4G bij neemt.

Alle resultaten uit dit onderzoek, kun je door op deze link te klikken rustig doorlezen.
Hopelijk dat de afdeling die gaan over de tarieven binnen Simyo, deze uitslag ook lezen en daar ook wat mee gaan doen.
Nu zijn BEN (eveneens een prijsvechter) en T-Mobile (premium provider) de goedkoopste uit dit onderzoek, met inmiddels een vergelijkbaar goed netwerk zoals KPN.

Kijk, het gaat niet alleen om een goede service en een goede klantenservice voor de klant, maar ook zeker om hoeveel een klant moet betalen per maand voor zijn bundels en het 4G netwerk.
Inmiddels is 4G steeds meer de standaard geworden voor mobiel internet, dat zou ook bij Simyo standaard bij alle data bundels moeten zitten, zonder dat de klant daar apart voor moet betalen!

Hopelijk gaat Simyo op korte termijn zijn tarieven ook aanpassen, zodat ze weer kunnen zeggen "we zijn een prijsvechter die de tarieven laag houdt", tot die tijd zijn ze dat zeker niet.
Dus Simyo, laat zien dat je een prijsvechter bent!!!
icon

Beste antwoord door Tiury 12 January 2016, 19:37

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 1
Badge
Ja ik hoop ook dat Simyo weer een goeie prijsvechter wordt . Want 5 euro voor 4g in de maand is wel duur. Terwijl het bij andere gewoon erbij hoort.
Reputatie 6
Badge +10
Hey MichD, leuk je weer terug te zien op het forum!

Altijd goed om even kritisch naar de prijs van Simyo te kijken. Complimenten voor je nette en goed onderbouwde bericht, MichD. Het klopt dat we in vergelijking met andere providers niet de goedkoopste zijn. We zien dat andere providers hun prijzen verlagen, natuurlijk kijken we hoe we daarmee om kunnen gaan. Sinds eind vorig jaar kunnen klanten, die hun abonnement nog eens met een jaar verlengen, ook gebruik maken van een leuke korting en gratis MB’s.

Naast prijs vechten wij voor het bieden van supergoede service en kwaliteit, dit vinden wij heel erg belangrijk. Zo geven we Simyo bellers zoveel mogelijk inzicht via Mijn Simyo en de Simyo app. En zoals je zelf al aangeeft, ook het flexibel kunnen aanpassen van je bundels biedt klanten ook weer heel veel mogelijkheden. Dit wordt gewaardeerd door onze klanten en we zijn blij dat onze inspanningen worden gezien. Onlangs zijn we weer gekozen tot ‘beste mobiele provider’ door het panel van de Consumentenbond en we hebben nog steeds de hoogste klanttevredenheid van alle Telecomproviders. We blijven natuurlijk nadenken over hoe we aantrekkelijk kunnen blijven voor iedereen en hoe we jou weer terug naar Simyo kunnen laten komen 😉.

Groetjes, Tiury
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Tiury,

Jij bedankt voor de aanvulling vanuit Simyo, wat tezamen met mijn bericht een mooi geheel geeft over de huidige situatie.
Ik ben zelf ook lid van het Consumentenbond Panel, en heb ten tijde dat ik nog Simyo klant was goed beoordelingen gegeven voor Simyo, waardoor ik dus 1 van de leden was die Simyo zo hoog liet eindigen.
Op dit moment beoordeel ik mijn huidige provider T-Mobile in dit panel.

Ondanks dat Simyo wederom (en te recht trouwens) is gekozen als "beste mobiele provider" , is het ook van het grootste belang om met regelmaat de tarieven onder de loep te nemen, aangezien de consument daar ook sterk naar kijkt.
Als de consument hetzelfde abonnement bij een andere provider goedkoper kan krijgen, zal hij eerder geneigd zijn om daar klant te gaan worden, omdat de consument de abonnementskosten maandelijks voelt in zijn portemonnee.
En dan kan je nog zo als beste mobiele provider worden beoordeeld door de Consumentbond, dan nog kijkt de gemiddelde consument naar wat hij maandelijks moet betalen.
Dan kiest men eerder voor een provider waar men goedkoper uit is, met misschien een wat mindere service, al verbeteren veel providers hun servicelevel.

Als ik mijn huidige abonnement bij T-Mobile, ga vergelijken met een vergelijkbaar abonnement bij Simyo, dan scheelt mij dat maandelijks vele euro,s.

Mijn huidig abonnement bij T-Mobile (2 jaar):
Stel Samen & Stel Bij (maandelijks aan te passen omhoog, omlaag of helemaal uit)

Basisabonnement (inclusief onbeperkt sms'en in NL & EU) : € 7,06*
Bellen onbeperkt NL + 120 belminuten binnen en naar een Europees land: € 7,06*
Databundel van 3 GB ( met standaard 4G toegang): € 9,09*
Databundel buitenland: Keuze uit 4 Travel & Surf passen

Totaal per maand: € 23,10*

* : Kortingen zijn hierin al verwerkt (tijdens de Transfer weken in 2015)


Vergelijkbaar abonnement bij Simyo (1 jaar):

Belbundel XXL 1250 (grootste bundel): € 15,00
Databundel van 2 GB: € 14,00
Sms onbeperkt: € 3,00
Flex 4G: € 5,00*
Databundel buitenland: Geen, maar betalen per MB*
Geen belbundel voor in het buitenland*


Totaal per maand: € 37,00

* : Min punten bij Simyo

Het verschil tussen mijn huidige abonnement bij T-Mobile, en een vergelijkbaar abonnement bij Simyo is: € 13,90 per maand
Dat houdt dus in, dat Simyo in mijn geval op jaarbasis € 166,80 duurder is, in vergelijking met mijn huidige abonnement bij T-Mobile.
Als ik na deze twee jaar weer ga verlengen bij T-Mobile, krijg ik ook de nodige kortingen, waarmee ik mijn huidig abonnement (na 2 jaar) waarschijnlijk nagenoeg kan behouden.

Er moet dus qua tarieven bij Simyo de aankomende 1,5 jaar veel gaan veranderen, wil ik weer terug vliegen naar het Simyo nest, want over de service bij T-Mobile ben ik zelf dik tevreden.
Dus Tiury, aan jouw en je collega's de uitdaging om ervoor te zorgen dat ik weer terug vlieg over 1,5 jaar!
Reputatie 4
Badge +8
Beste lezer,

Ondanks dat ik Simyo een zeer warm hart toedraag, ook omdat ik ten tijde dat ik nog klant was een goede service heb ervaren, met zeer vriendelijke moderators en klantenservice medewerkers, blijft Simyo één van de duurste providers van Nederland.
Dit is afgelopen zaterdag in het programma "Kassa" naar buiten gebracht, in combinatie van hoe snel het 4G netwerk in de praktijk is (gemeten op verschillende 3 locaties in Nederland).

Het is absoluut niet mijn bedoeling (laat ik hierin heel duidelijk zijn) om Simyo bewust in een donker daglicht te zetten (want dat verdienden ze niet), en juist andere providers weer in het zonnetje te zetten.
Het gaat mij om de praktijk en de feiten die op tafel liggen.
Door kritisch te zijn, help je andere (zoals Simyo) serieus naar de tarieven te kijken en deze af te stemmen waar nodig, om zo prijsvechter te blijven.

Voor de diegene die de uitzending van "Kassa" hebben gemist, heb ik het filmpje bijgevoegd.
Iedereen mag dan zelf beoordelen, wat hij of zij ervan vindt.

Hier de link van de uitzending van Kassa over 4G en de tarieven.
Ook ik wordt momenteel erg in de verleiding gebracht om over te stappen naar een gunstiger aanbod bij bijvoorbeeld Tele2 of Ziggo, hoewel ik totaal geen klachten heb over Simyo. Het komt er puur op neer dat er bij concurrenten standaard 4g wordt aangeboden, met hogere snelheden, meer data-/beltegoed en voor een gunstiger tarief.

De eventuele introductie van een nieuwe SIM-kaart (met NFC functionaliteit) bij Simyo, opgedrongen door KPN/Rabobank, zou een extra argument voor vertrek kunnen zijn: ik ben geen klant bij Rabobank en vind een NFC voorziening op mijn SIM kaart terwijl deze ook al in mijn smartphone zelf zit compleet overbodig. Welke meerwaarde biedt dit mij? Of biedt dit alleen extra mogelijkheden (data-mining/tracking o.i.d.) aan KPN/Rabo? Vertrouwt de Rabobank het Android platform niet? Waarom maken ze er dan wel een app voor? En waarom kan het bij ING wel met de ingebouwde NFC chip?

Ik hoop dat Simyo het tij weet te keren door snel met een gunstiger aanbod te komen en de nieuwe SIM optioneel te maken.
Reputatie 1
Badge
Ja thomas, het gaat ze wel klanten kosten. Twee kennissen die via mijn vriendendealshop een abbo hadden. Ze stappen over naar een ander. Hoop dat simyo inziet dat het de verkeerde kant op gaat. Zelf ben ik nog wel tevreden . Maar ze moeten wel weer een goede prijsvechter worden.
Ook ik zit te overwegen over te stappen naar een andere provider. 5 euro boven op mijn huidige abo voor 4g vind ik het totaal plaatje te duur worden Simyo!
Wat gaan we hieraan doen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

@Thomas1985, om een goed antwoord te geven op jouw vragen over de NFC simkaart, ben ik even navraag gaan doen. Hierdoor heb ik helaas niet zo snel kunnen reageren als verwacht.

Met de NFC-simkaart leveren wij de infrastructuur om contactloze diensten mogelijk te maken. De NFC-simkaart biedt de NFC-oplossing op een ander niveau aan dan een Android-toestel. Door het toevoegen van een extra secure element, kunnen we een veiligere en betrouwbaardere optie bieden die niet door Android geboden kan worden. Door deze extra laag veiligheid en betrouwbaarheid biedt de samenwerking van Rabobank en KPN de nieuwe standaard voor NFC aan voor de toekomst.

Het klopt dat ING, net als de Rabobank, een app heeft die gebruik maakt van de ingebouwde NFC-chip van Android toestellen. De simkaart van KPN biedt een extra laag van beveiliging die met een Android toestel niet geboden kan worden.

De extra mogelijkheden die genoemd worden in jouw bericht zijn absoluut niet van toepassing. Zoals eerder gezegd levert KPN de infrastructuur. KPN heeft geen inzicht in individueel gebruik van de NFC-diensten.

Maakt dit het allemaal wat duidelijker voor je? Laat het gerust weten als je hier nog vragen over hebt.

@Arendhogeveen & Simply, goed dat jullie je mening hierover met ons delen. We kijken altijd naar mogelijkheden om onze bundels en diensten te verbeteren en aantrekkelijker te maken. De feedback die jullie hierover geven is belangrijk. Ik zorg ervoor dat dit wordt doorgegeven aan de juiste personen. Als we hier iets mee kunnen en gaan doen, zullen jullie dit uiteraard van ons horen.

Blijf in de tussentijd in ieder geval jullie ideeën, tips een feedback met ons delen.

Groetjes,
Angela
Ook ik zit te overwegen over te stappen naar een andere provider. 5 euro boven op mijn huidige abo voor 4g vind ik het totaal plaatje te duur worden Simyo!
Wat gaan we hieraan doen?


helaas, ondanks de goede service en goede app, ga ik voor het eind van het jaar toch overstappen. Dit met name vanwege de extra 5 euro voor 4G. Er wordt al lang over geschreven en geklaagd, maar Simyo beweegt helaas niet.
Erg jammer, ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar de verschillen worden echt te groot.
Reputatie 1
Badge
Ja jammer daar heb je gelijk aan . Ze blijven volhouden met die 5 euro. Inderdaad de verschillen worden inderdaad groter . Hoop dat ze een keer inzien dat ze er wat aan moeten doen.
Vroeg of laat komt dat, hoop dat het niet te laat is...Hi is al KPN. Toen ik bij Simyo kwam was Simyo een budgetprovider. Met een klein team konden de kosten mede doordat klanten een hoop zelf online regelen klein worden gehouden.

@Simyo
Is het team groter geworden?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi mrr70,

Welkom op 't forum. Wat vervelend om te horen dat je aan het eind van het jaar gaat overstappen. Het is me erg duidelijk waarom en dat is voor ons erg belangrijk. We proberen onze diensten, bundels etc. telkens te verbeteren en met deze feedback komen we verder. Ik kan je helaas niet zeggen of er op korte termijn iets verandert in de prijs van 4G.

@arendhoogeveen Simyo weet dat de prijs voor 4G belangrijk is voor de klanten. We zijn uiteraard aan het kijken of we dit kunnen veranderen.

@Friesian Simyo bestaat nu ruim 10 jaar en het team wordt elk jaar beetje bij beetje groter.

Groetjes,
Caspar

Reageer