.

DdoS aanval Ziggo

  • 20 August 2015
  • 12 reacties
  • 836 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
Beste forum leden,

Sommige weten het al.
2 dagen achtereen lag Ziggo onder vuur door een DdoS aanval.

Wie heeft hier last van gehad?
En wat doe je om Online te blijven of ga je wat anders doen waar je geen internet voor nodig hebt?

12 reacties

Ik moet zeggen dat ik er absoluut geen last van heb gehad. Maar ik heb ook begrepen dat het vooral de klanten betrof uit het oude Ziggo gebied, van voor de fusie met UPC. Echter las ik dat Amsterdam ook deels getroffen was maar dat is oud UPC gebied.

Gelukkig kunnen we bijkopen tegenwoordig bij Simyo om toch nog een beetje online te kunnen blijven 😃
Reputatie 7
Badge +9
Geen last van gehad hier 😛 Ik voorzag dat dit zou gaan gebeuren dus ben ik gauw naar Schotland geëmigreerd...! 😃
Ik heb Online.......:P Pfff een frietjuh moeilijk.:)
D'n deze weet ook wat het is... on line./ aan de lijn.:D

Reputatie 5
Badge +10
:8:)
Ik lag iedere meer met die afbeeldingen.
On line.

Moet ik hieruit opmaken dat je zin hebt om te vliegen Friesian met een hond? 😛
Geen last gehad van DDoS-aanvallen.

Mijn provider houdt gespuis buiten de deur.

Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Ook ik heb geen last gehad van deze problemen! 24/7 online zijn is voor mij een must 😉 Ik zorg er dan ook voor dat ik niet afhankelijk ben van een wifi verbinding. Een fikse databundel maakt mij elke maand opnieuw helemaal happy!

Ik moet zeggen dat ik er absoluut geen last van heb gehad. Maar ik heb ook begrepen dat het vooral de klanten betrof uit het oude Ziggo gebied, van voor de fusie met UPC. Echter las ik dat Amsterdam ook deels getroffen was maar dat is oud UPC gebied.

Gelukkig kunnen we bijkopen tegenwoordig bij Simyo om toch nog een beetje online te kunnen blijven :D


Dat is zeker een mooie toevoeging aan het Simyo repertoire 🙂

Geen last gehad van DDoS-aanvallen.

Mijn provider houdt gespuis buiten de deur.


Op dit soort momenten ben je natuurlijk erg blij met een andere provider! Fijn dat je online bent gebleven ;)

Groetjes,
Angela
Reputatie 5
Badge +2
Geen last gehad van DDoS-aanvallen.

Mijn provider houdt gespuis buiten de deur.



Daar zou ik maar helemaal niet zeker van zijn. Denk eerder dat ze gewoon even niet zo interessant zijn. Houd het daar maar op.

Me moeder heeft overigens direct opgezegd bij Ziggo en het abonoboment omgezet in een maandelijks voorraadje rood vocht.
Hallo L.Rozewater,

Als ik in mijn glazen bol kijk zie ik vooralsnog geen aanvallen, doch de tijd zal het leren.

Reputatie 5
Badge +11
Ik zit met mijn vaste draad bij onze gele overburen. Geen kwetsbare routers en ze winnen dezelfde prijsjes als wij.
Reputatie 5
Badge +10
Hee Ernst,

Letterlijk bij de buren.
Als er wat is loop je gewoon binnen.

Wij zitten bij de groene/gele/blauwe en witte buren met een kroontje.
Service laat in deze niet te wensen over. En natuurlijk is bij de buren het gras altijd groener.
Of in het geval van Simyo oranjeser of bij XS4ALL geler.
Reputatie 5
Badge +11

Wij zitten bij de groene/gele/blauwe en witte buren met een kroontje.

Dat zijn niet de buren, da's onze moeder 😛
Reputatie 6
Badge +10
In andere berichtgevingen kwam naar voren dat ze dit deden; 'Omdat het kan' 😛.

De politie heeft vijf jongeren aangehouden die betrokken zouden zijn geweest bij de ddos-aanvallen die internetverbindingen van Ziggo in augustus meermaals platlegden.
Het gaat om vier minderjarigen en één man van 21 jaar oud, meldt de politie woensdag. Ze woonden verspreid over het land, in Berkelland, Lochem, Den Helder en Vinkeveen.


De verdachten zijn dinsdag verhoord, maar zijn inmiddels weer vrij in afwachting van verdere onderzoeksresultaten. In de ouderlijk woningen van de jongeren zijn verschillende soorten elektronica in beslag genomen.

Bij de ddos-aanvallen werd een grote hoeveelheid internetverkeer naar de servers van Ziggo gestuurd, waardoor deze onder hevige druk kwamen te staan. Bij de aanval kwamen miljoenen mensen zonder internet te zitten. Twee avonden achter elkaar werd de provider getroffen.

Video's
De aanvallen richtten zich op het zogenoemde dns-systeem van Ziggo, dat webadressen als 'google.com' omzet naar een ip-adres. Wie handmatig koos voor een alternatieve dns-dienst kon nog wel internetten.

Op Youtube werden de ddos-aanvallen met anonieme video's opgeëist. Het is onduidelijk of deze daadwerkelijk afkomstig waren van de daders van de aanvallen. "De indruk ontstond dat de jongens wilden laten zien dat zij tot grote dingen in staat zijn", aldus de politie woensdag.

Bron: Nu.nl

Reageer