.

Ziggo WiFi spots

  • 6 June 2013
  • 79 reacties
  • 24240 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Ziggo heeft bijzonder nieuws voor zijn klanten. Want heeft u Internet van Ziggo? Dan kunt u binnenkort ook buitenshuis gebruikmaken van draadloos internet via WifiSpots.
  • onbeperkt draadloos internet op zo’n één miljoen locaties buitenshuis
  • gebruik van WifiSpots is inbegrepen bij uw abonnement en kost niets extra
  • een snelle en goed beveiligde verbinding
  • eenvoudig verbinden met alle WifiSpots in Nederland
Binnenkort is binnen twee weken in mijn regio. :)
Wie heeft er al ervaring mee?

De consumentenbond reviewt als aardig goed.

Ik ga het zien. Binnenkort gebruikerservaring hier.:p

Ik verwacht geen supersnel internet (max. 3 Mbps).
Even opletten; van WiFi spot naar WiFi spot. Al fietsend, rijdend dus. In stilstand gaat het goed.
Even opletten dat je mobieltje bij zwakker WiFi signaal over kan schakelen naar 3G. Dan gaat Simyo weer centjes verdienen.;) En dat willen we natuurlijk niet. ´t Is gratis internet..en dat willen wij zuunige Hollanders.

de Leon is benieuwd.

79 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Afgezien van wat Raytje meldt, ik ben zelf niet zoo heel erg voor Wi-Fi spots - Fon...Ziggo, je weet nooit wie er meekijkt. Men zegt wel - goed beveiligd maar of dat zo is? Voor mijn gevoel, ik heb twijfels . Of het nu 3G of 4G is maakt mij niet zoveel uit maar wel dat het mobiele netwerk beter beschermd is. In jouw plaats zou ik dan ook niet het risco willen hoeven te nemen.

Altijd verstandig om goed op je hoede te zijn, met wifi-spots. Daar ben ik het 100% mee eens. De verbinding is immers van iemand anders, en hoewel de meeste mensen geen interesse hebben in het 'meekijken', zijn er vast een handjevol individuen die dat maar al te graag doen.

Natuurlijk wel fijn om even een Spotify-afspeellijst mee te downloaden, bijvoorbeeld :D

Groetjes,
Jihane
Afgezien van wat Raytje meldt, ik ben zelf niet zoo heel erg voor Wi-Fi spots - Fon...Ziggo, je weet nooit wie er meekijkt. Men zegt wel - goed beveiligd maar of dat zo is? Voor mijn gevoel, ik heb twijfels . Of het nu 3G of 4G is maakt mij niet zoveel uit maar wel dat het mobiele netwerk beter beschermd is. In jouw plaats zou ik dan ook niet het risco willen hoeven te nemen.
Reputatie 7
Badge +9
Zo'n idee had ik al een beetje. En dan blijft het toch een beetje fietsen van het ene naar het andere punt. Ik heb nu al een tijdje 4G en daaraan een aardig internetbundel gekoppeld, dus die wifispots mis ik niet zo. Dat 4G is behoorlijk snel en zoveel internetten buiten de deur doe ik eigenlijk niet.
Ik heb het wel aanstaan maar omdat je afhankelijk blijft van andere Ziggo klanten die het ook aan hebben staan, verbindt ie er de laatste tijd weinig mee in mijn buurt. Lijkt wel of veel mensen het uit hebben gezet.
Reputatie 7
Badge +9
Uhm....iemand nog ervaringen hiermee te melden? Met de Ziggo Wifispots dan. Gebruik het al jaren niet meer maar ben wel benieuwd. Is het de moeite waard om weer aan te zetten?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Raytje, je bent optimistisch! RodePlein en Beijing zijn wat pessimistischer :)

Prachtig! 😂
Hoi Raytje, je bent optimistisch! RodePlein en Beijing zijn wat pessimistischer :)

Hahaha.. 😃
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Raytje, je bent optimistisch! RodePlein en Beijing zijn wat pessimistischer 🙂
Dit gaat boven mijn pet...

Je heb nog wel zo'n geinige pet :P

Ik ga denk ik mijn SSID veranderen in Witte Huis of Oval Office, misschien wordt ie dan wel belangrijker gevonden 😃 😃
Reputatie 5
Badge +11
Dit gaat boven mijn pet...
Vaag, ik zal wel gedroomd hebben dat ik al wat meer had ontdekt voor Windows Phone gebruikers. Ik weet toch zeker dat ik dat al gepost had.. Nou bij deze nog maar een keer :D

Zoals het er nu uit ziet is het dus niet mogelijk om je eigen SSID te verkiezen boven de SSID Ziggo. Dit betekend dat je dus dat je Ziggo niet automatisch moet laten verbinden om te voorkomen dat ie die kiest als je thuis bent.

Wel kun je gebruiken maken van Wifi inzicht.. Meer info vind je hier
Reputatie 7
Badge +9
Yep, klopt helemaal Frans. Is voor de liefhebbers, zou ik zeggen. Zit wel wat werk aan vast. Ik begin er niet aan want heb de Ziggo wifi spots eigenlijk nog geen moment gemist......en nu, met 4G al helemaal niet. Bottom line. 🆒
Reputatie 7
Badge +9
Ja de leon,

De link is veranderd...... wifi in plaats van Wi-Fi in de oude link.....
Het is mij een beetje ontschoten, moet er toch nog eens achteraan. Prioriteiten voor je Wifi connecties in Windows Phone..
Reputatie 7
Badge +9
Het probleem dat je iPhone het wifi spot signaal verkiest boven je eigen wifi van je modem blijkt meer mensen bezig te houden. Zoals gezegd heb ik om die reden het van mijn iPad en iPhone af gegooid. Zal het alleen nog maar in uiterste nood inschakelen als mijn eigen modem het niet doet en ik gratis mee wil liften bij de Ziggo buren. :D

De wifispots 'op straat' mis ik niet. Die kunnen niet op tegen het snelle 4G. En bovendien heb je tegenwoordig, tot bij de Appie Heyn toe, gratis wifi.

Voor de hobbyisten hier nogmaals de link van Frans. Deze zou wel moeten werken:

http://nootrix.com/2012/01/prioritize-wifi-on-iphone/

Althans bij mij werkt 'ie wel.

Ik ga morgen op m'n gemak eens kijken of er voor Windows Phone ook zoiets is wat ook betrouwbaar is.
Reputatie 6
Badge +10
Een andere optie zou nog kunnen zijn (ben zelf te lui om dit nog uit te proberen :P) dat je de naam van je SSID in je modem wijzigt zodat die boven de SSID van de wifi spot komt te staan. Dan pikt 'ie die mogelijk eerder dus. Waarschijnlijk staat je eigen ZIGGO WIfi naam nu eronder?

Ik heb een tijdje "AIVD surveillancewagen" 2.4 & 5 (GHz) gehad. Nu is het "Pretty fly for a Wi-Fi" 2.4/5 GHz. Niet de meest originele, maar het brengt de meeste maten nog hardop aan het lachen 😉.
Reputatie 7
Badge +9
Voor Android kan je voorkeursnetwerken WiFi opgeven in een app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hrCreation.wifiprioritylite
Voor iPhone was er http://nootrix.com/2012/01/prioritize-Wi-Fi-on-iphone/ maar die link werkt niet meer 😞
Omdat ik momenteel veel thuis ben, heb ik hem uit m'n onthouden wifi punten gehaald. Binnenkort gaat ie er weer op. Mijn Lumia is alleen geschikt voor 2.4 gHz wifi..

Mijn SSID is Raytje haha 😃 dus die zal idd boven die van Ziggo staan 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Interessant dat er weer leven in deze topic zit.

@Raytje, dat probleem had ik ook...dat je thuiskomt en je foon de Ziggo spot neemt ipv je eigen Wifi. Dus ik heb die spot er toen gewoon af gekieperd.

Hoi Raytje,

Misschien kun je het beste je 5 GHz activeren op je Ziggo router, volgens mij verkiest een telefoon die altijd boven de ziggo 2.4 GHz spots 🙂 (die van mij wel in elk geval).


Dit zou idd een oplossing kunnen zijn en als het werkt mooi toch..:D. Je foon moet dan wel geschikt zijn voor de 5 GHz band anders heb je er niks aan. Bovendien.....als jij binnenkomt en iets verder verwijderd bent van je modem, dan neemt 'ie waarschijnlijk toch de 2.4 GHz spot omdat op die band het Wifi bereik groter is.

Een andere optie zou nog kunnen zijn (ben zelf te lui om dit nog uit te proberen :P) dat je de naam van je SSID in je modem wijzigt zodat die boven de SSID van de wifi spot komt te staan. Dan pikt 'ie die mogelijk eerder dus. Waarschijnlijk staat je eigen ZIGGO WIfi naam nu eronder?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Raytje,

Misschien kun je het beste je 5 GHz activeren op je Ziggo router, volgens mij verkiest een telefoon die altijd boven de ziggo 2.4 GHz spots 🙂 (die van mij wel in elk geval).
Het nadeel is dat je wel kan verbinden met de spot die op jouw modem / router zit maar dat je er niet mee kan internetten.

Daarom is het ook beter om bij het instellen je eigen modem / router van Ziggo uit te zetten.
Reputatie 3
Badge +7
hoi Raytje,

Dat is inderdaad een interessante vraag, ik heb er helaas geen ervaring mee.

Nadeel is dat ie thuis vaak de spots boven mijn eigen wifi punt verkiest, moet je wel op letten dus.

Wat is hier nadelig aan?
Even dit draadje omhoog kicken..

Vraag me af wat de ervaringen zijn nu UPC en Ziggo zijn gefuseerd in April. Betekend meer Spots dus betere dekking.

Of zijn er toch andere meningen over?

Persoonlijk kan ik bijna door de hele wijk lopen op de Ziggo hotspots.

Nadeel is dat ie thuis vaak de spots boven mijn eigen wifi punt verkiest, moet je wel op letten dus.
Reputatie 6
Badge +10
Oké, de laatste offtopic 😉 Het "nieuwe" retro!


http://i61.tinypic.com/25aj9t4.png

Reageer