.

Ziggo stopt met aanbieden analoge tv en radio

  • 18 December 2017
  • 3 reacties
  • 646 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Ziggo gaat binnen twee à drie jaar stoppen met het aanbieden van analoge televisie en radio. Dit heeft directeur Jeroen Hoencamp van VodafoneZiggo laten weten tegenover NRC.
Hoencamp noemt nog geen concrete datum waarop het analoge signaal zal worden uitgezet. Wel zal het uitschakelen van analoge tv en radio vermoedelijk geleidelijk gebeuren.

'Voorzichtig zijn met uitfasering'

Hoencamp zegt dat de uitfasering van het analoge signaal voorzichtig moet gebeuren: 'Als je puur economisch kijkt hadden we dit allang gedaan: zonder analoge tv krijg je een simpeler, eenvoudiger, schoner netwerk met meer capaciteit. Maar er gebruiken nog duizenden klanten een analoge dienst of analoge radio waar ze tevreden over zijn.'
Volgens de directeur van VodafoneZiggo zijn er in totaal 300.000 tot 400.000 huishoudens die alleen via het analoge signaal tv-kijken. De populariteit van analoge tv verschilt per regio.
Bron: NRC

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Franswon,

Bedankt voor het delen van dit nieuwsbericht! Wat een grote stap.

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat analoge radio via de kabel nog best wel belangrijk is. Ziggo's digitale radio gaat over DVB-C en voor sommige kanalen heb je dan ook nog een smartcard nodig. In tegenstelling tot bij de TV, is het niet zo dat je automatisch door vernieuwing van apparatuur overgaat naar digitale radio. Ik heb nog weinig/geen radio's gezien met CI+ slot, dus tijdens het vervangen ga je dus dus niet automatisch erbij hebben.

Nouja ik luister eigenlijk weinig radio. Spotify/Deezer/Google Music/Apple music FTW!
Reputatie 6
Badge +5
Wat een grote stap is dit inderdaad zeg! Zelf kijk ik eigenlijk bijna geen televisie. En wat betreft radio ben ik het met Groentjuh eens 🙂 Luister je net als mij ook vaak naar podcasts?

Groetjes,
Niels

Reageer