.

Whatsapp vs Telegram messenger

  • 25 February 2014
  • 9 reacties
  • 2155 Bekeken

Badge
Hallo allemaal,

Was wel benieuwd hoe men hier denkt over de Telegram Messenger Hype. Is die app wel zo veilig als men beweert en beter dan Whatsapp? 

Ik heb Telegram op de telefoon gezet en het oogt net als whatsapp. De sercret chat werkte niet. Ik heb het uitgeprobeerd met een vriend van me en hoewel we beide online waren bleef de app maar aangeven te wachten dat we online moesten komen. 😕

En dan lees ik nu ook nog dan Whatsapp onder vuur ligt bij het CBP

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22330463/___Illegale_actie_WhatsApp___.html

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Op mijn iPhone heb ik dit geheel zelf in de hand. Ik heb zowel WhatsApp en - sinds een paar dagen - ook Telegram. In mijn Settings  > Privacy > Contacts kan ik voor verschillende applicaties instellen of ze mijn adresboek mogen gebruiken of niet. Als je dit hebt uitgezet zie ik niet hoe WhatsApp en Telegram je adresboek kunnen "leegzuigen" en kopiëren naar hun servers zoals dat artikel lijkt te suggereren. Maar goed, je weet maar nooit...
Badge
Volgens mij roept het cbp ook maar wat in dat geval. Want volgens mij herkent de app gewoon een nummer als dat bij hun bekend is, verder niet. 
Reputatie 4
Badge +4
Och.. Uiteindelijk komt 't hier op neer: https://pbs.twimg.com/media/BhT-D-LIIAAh9Xc.jpg:large
Badge
Leuke apps maar ik gebruik liever Viber en Line puur voor het bellen en gratis smsn, voor de stickers laat ik wel liggen, misschien dat ik er te oud voor bent 😉.
Reputatie 5
Badge +10
Deze is ook erg leuk :D

Denk toch dat het een hype is. Het ligt uiteindelijk aan het aantal gebruikers. Zolang niet iedereen over gaat, blijft Whatsapp nummero uno.
Badge +1
Gelukkig heeft Simyo onbeperkt sms voor 5 euro! aan de tijdlijn te zien heb ik die binnenkort een maandje nodig 😛
Badge +8
Ik vind het ook wel apart dat bijna niemand het over Viber heeft als alternatief. Was daar al iets mis mee misschien, wat ik helemaal heb gemist?
Badge
Ik heb Viber heel kort gebruikt. Ik vond hem toen niet zo goed. Had te maken verbinding.
Badge +8
Ik gebruik Viber maar met een paar contacten, maar vind het op dit moment prima werken. Op Android kan je in de notificatie meteen een antwoord verzenden. Dat vind ik heel handig. 🙂
Maar qua security en zo, heb ik echt geen idee eigenlijk..

Reageer