.

WhatsApp gaat stoppen met het ondersteunen van een aantal verouderde mobiele besturingssystemen

  • 27 February 2016
  • 6 reacties
  • 330 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Chatdienst WhatsApp gaat stoppen met het ondersteunen van een aantal verouderde mobiele besturingssystemen, waaronder die van Blackberry en Nokia.

WhatsApp, dat deze week zeven jaar bestond en eerder deze maand de grens van een miljard maandelijkse actieve gebruikers slechtte, wil zich gaan richten op Android, iOS en de moderne mobiele vormen van Windows.

"Toen we WhatsApp in 2009 begonnen was Apple's App Store een paar maanden oud", schrijft het bedrijf in een blog. "Zeventig procent van de verkochte smartphones draaide destijds op een besturingssysteem van Blackberry of Nokia."

"Tegenwoordig draait 99,5 procent van de verkochte smartphones op een besturingssysteem uit de koker van Google, Apple of Microsoft. En terwijl we vooruitkijken naar de volgende zeven jaar van ons bestaan, willen we onze energie richten op de besturingssystemen die de overgrote meerderheid van de mensen gebruikt."

Onder de besturingssystemen die aan het eind van 2016 niet meer ondersteund worden door WhatsApp, zitten onder meer een aantal vroege versies van Android, Blackberry-besturingssystemen waaronder het drie jaar oude Blackberry 10 en diverse versies van Nokia-besturingssystemen zoals Symbian S60.

Bon: nu.nl
Link: http://www.nu.nl/apps/4221605/whatsapp-stopt-met-ondersteunen-van-blackberry.html

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Je bent goed op de hoogte Franswon! Een echte nieuwtjes jager 😉 Ik begrijp de beslissing heel goed van de slimmeriken achter WhatsApp. De dienst beschikbaar houden zal vast meer kosten dan dat het tegenwoordig opbrengt voor ze.
Reputatie 5
Badge +10
Ik ben benieuwd of we ook nog een keer andere chat diensten dan WhatssApp gaan krijgen.
Ik vind het jammer dat ze hebben besloten om met oudere modellen te gaan stoppen.
Maar Angela heeft gelijk. Het zal een weloverwogen keuze zijn geweest en ik denk dat de kosten wel meespelen.
Zeker nu WhatssApp geen inkomsten meer ontvangt maar dit op een andere manier gaat doen.
Reputatie 6
Badge +10
Tegen die tijd zijn er vast wat slimmeriken die er op hebben ingespeeld 🙂, toch?

Groetjes, Tiury
Persoonlijk denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen, denk aan de mogelijkheid tot donaties zoals bij Libre Office. Er hoeft maar een dienst te komen-zijn die er dat bij doet om het draaiend te houden....
En anders heb je nog Telegram, al weet ik niet of die op oude modellen werkt.
Reputatie 7
Badge +9
En WeChat en Line, ik weet dat die in China en Indonesiƫ veel gebruikt worden, ik denk dat daar nog relatief veel oudere versies van bijv. Android gebruikt worden.

Reageer