.

Test NL-Alert maandag 3 juli 2017


Vandaag om 12:00 uur is er naast de maandelijkse sirenetest ook de test van NL-Alert.

Laat in dit topic weten of jij hem hebt gehad. Gebruik daarvoor de poll en geef eventueel een reactie.

NL Alert test 3 juli 2017


10 reacties

Sirene gehoord en NL Alert bericht 1x ontvangen...
Reputatie 7
Badge +9
Sirene gehoord en bericht voor de eerste keer sinds 4 november 2013 ontvangen.
Badge
Ik heb een huawei p8 lite, die zou het automatisch moeten ontvangen. Als ik bij netwerken Cell broadcasts aanklik staat er "geen celinformatie", maar klik ik daar op menu (die 3 streepjes, ) dan kan ik instellingen aanvinken, en daar staat naar mijn weten ook alles goed aangevinkt. Maar ik heb niets ontvangen. Wie weet waar dat aan ligt? Android 6.0 bij CMAS-instellingen staat NL-alert 4371
En wat is eigenlijk "afmeldingsvenster weergeven, toon een opt-out-dialoogvenster na het weergeven van de eerste SMAS-melding (anders dan presidentiële melding) moet dat vinkje aan of uit?

Ook heb ik een "CBS-instellingen, met "kanaalconfiguratie.":
Daar kan ik een kanaal toevoegen. Is nu leeg.

Ik heb WEL een alert gehad (schrok me dood) bij die grote brand in Amsterdam ( 5x zelfs, hahaah) .Maar daarna misschien iets veranderd aan een of andere instelling? Ikke digibeet.

Woon in Zaandijk trouwens

Wie helpt?
@Tante Til,

Navigeer naar Hoofdmenu, Berichten, Opties, Cell Broadcasts, Menu, Instellingen.

Vink Extreme Dreigingen weergeven aan (als deze uit staat)

Was het al aangevinkt dat is je telefoon correct ingesteld.

http://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/huawei/
Badge
@ Ray.

Bedankt voor je reactie. Zo staat het inderdaad overal op internet. Maar........ Ik heb in dat menu nergens iets staan als "extreme dreigingen weergeven"

Ik hoop op iemand die ook een zelfde toestwel heeft als ik en WEL een alert gehad heeft.. Dan kan ik vergelijken.
Maar evengoed bedankt hoor. :$:
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

Wij zaten hier vandaag ook met z'n allen naar onze mobieltjes te sturen om 12:00. Ik heb de NL-Alert niet binenn gekregen, maar ik zag daarna dat dat kwam omdat ik hem gewoon nog niet had ingesteld. Ik heb dat met behulp van de NL-Alert website gedaan 🙂

@ Tante Til, wat vervelend dat het instellen niet lukt! Heb je de stappen op de website gevolgd?

Groetjes,
Jihane
Badge
Ja, maar daarmee kom ik er niet uit.
Ik heb nu een mailtje naar een of anderr android-forum gestuurd, ben benieuwd.
Nu noig een huawei-forum zien te vinden.... :-)
Ga er uiteindelijk wel uitkomen hoor..
Ik heb het NL Alert testbericht niet ontvangen. Is het op de 1 of andere manier mogelijk dat iemand van Simyo dit technisch kan nalopen? Ik heb een LG Nexus 5X met Android 7.1.2. Onder Instellingen, Geluid, Nooduitzendingen staan alle vinkjes aan bij mij.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi MarcS

https://www.androidplanet.nl/apps/nl-alert-android/
Badge +7
Hoi allemaal,

Naast dat je telefoon niet goed ingesteld staat, zijn er ook andere redenen waarom je geen NL-alert zou kunnen ontvangen. Deze zijn:
- omdat je telefoon rond 12.00 uur uit stond
- omdat je op dat moment slecht bereik had
- omdat je in gesprek was
- omdat je op dat moment internet gebruikte

@Tante Til, jammer dat je er daar ook niet mee uit komt. Omdat je het NL alert bij de brand wel ontvangen had, zou het goed kunnen dat je toestelinstellingen al goed staan. Was misscchien een van de bovenstaande situaties het geval?

@MarcS, Wat jammer dat je de NL alert niet hebt ontvangen! Helaas kunnen wij niet zien of je deze wel of niet hebt ontvangen. Was toevallig bij jou ook een van de bovenstaande situaties aan de orde? De website van NL-alert adviseert je trouwens om je telefoon zo in te stellen. Staat alles goed nu?

Laten jullie het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@franswon, bedankt voor je hulp 🙂

Reageer