.

Smartphonemakers nemen maatregelen tegen diefstal!

  • 18 April 2014
  • 2 reacties
  • 3037 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6
Halverwege 2015 nemen de grote smartphoneproducenten Apple, Samsung, HTC, Nokia, Huawei en Motorola maatregelen tegen diefstal van toestellen. Ze zijn gezamenlijk en vrijwillig tot deze overeenkomst gekomen.

Alle smartphones die in de Verenigde Staten geproduceerd worden, krijgen een zogenaamde 'kill switch'. Met deze kill switch kun je je toestel op afstand uitschakelen en ervoor zorgen dat alleen de eigenaar hem nog kan reactiveren. Hoewel het alleen nog voor de Verenigde Staten bekend is gemaakt, ligt het voor de hand dat dezelfde functies ook in Europese smartphones zullen worden geĂŻntegreerd.

Meer info over dit onderwerp is te lezen op deze website. Wat denken jullie? Is dit handig of niet?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Best handig, ik heb nu Datapolice als beveiliging, jammer genoeg weet ik hoe deze beveiliging (meestal) omzeild kan worden (ik leg het hier niet uit).
Wel is het belangrijk om je IMEI nummer te noteren (niet in een app op je smartphone :)).
Bij verlies/diefstal kan de provider je toestel dan deactiveren.
Je IMEI nummer staat op de verpakking van je toestel en je kunt dit ook opvragen door *#06# in te toetsen op je toestel.
Reputatie 5
Badge +11
Ik vind het jammer dat het zo lang geduurd heeft en de wetgevers in Europa nog lang niet zo ver zijn als in 'Murica...
(In dit specifieke geval dan)

Reageer