.

Show-off: Nexus 6 vs iPhone 6+

  • 16 December 2014
  • 30 reacties
  • 1795 Bekeken

Reputatie 5
Badge +11
  • Oud-moderator
  • 6296 reacties
Omdat ik las dat de Nexus 6 uitkomt in Nederland, leek het me leuk deze te vergelijken met zijn directe concurrent. Dit bleek niet de iPhone 6 te zijn, maar de iPhone 6+!
Hieronder een lijstje van specificaties waar ik zelf op vergelijk als het gaat om de keuze voor een nieuwe telefoon:

Besturingssysteem
Iphone: iOS8
Nexus : Android OS 5 (Lollipop)

Opslag
Iphone: 64GB
Nexus : 64GB

Prijs
Iphone: €899
Nexus : €699

Grootte
Iphone: 158.1 x 77.8 x 7.1 mm (HxBxD)
Nexus : 159.3 x 83 x 10.1 mm (HxBxD)

Gewicht
Iphone: 172 gr
Nexus : 184 gr

Beeldscherm
Iphone: 1080 x 1920 pixels, 5.5 inches
Nexus : 1440 x 2560 pixels, 5.96 inches

Werkgeheugen
Iphone: 1 GB
Nexus : 3 GB

Internetsnelheid
Iphone: 3G down 42.2 Mbps, up 5.76 Mbps, 4G down 150 Mbps, up 50 Mbps
Nexus : 3G down 42.2 Mbps, up 5.76 Mbps, 4G down 300 Mbps, up 50 Mbps
(nb: bij Simyo is 3G max. 14,4 down en 4G max. 25 down)

Camera achter
Iphone: 8 Megapixel, 3264 x 2448 pixels
Nexus : 13 Megapixel, 4128 x 3096 pixels

Camera voor
Iphone: 1.2 Megapixel
Nexus : 2 Megapixel

Video
Iphone: 1080p@60frames p/seconde
Nexus : 2160p@30frames p/seconde

CPU
Iphone: Dual-core 1.4 GHz
Nexus : Quad-core 2.7 GHz

Accu
Iphone: Niet verwijderbaar, standby tot 384 uur, gesprekstijd tot 24 uur
Nexus : Niet verwijderbaar, standby tot 330 uur, gesprekstijd tot 24 uur


Wonderbaarlijk hoe een veel duurder toestel op zóveel vlakken overtroffen wordt door een toestel dat €200 minder duur is (goedkoper wil ik niet zeggen, want dat zijn ze beiden niet).
iPhone fan als ik ben kan ik enkel maar concluderen dat het enige dat ik beter vind aan de iPhone 6+ het besturingssysteem is.
En dat is nou nét dat ene subjectieve eraan...

Welk toestel heeft jouw voorkeur?


30 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Ik ben het op alle fronten met je eens Ernst!
Reputatie 6
Badge +10
Als ik zou overstappen naar iPhone (gaat om de prijs/kwaliteit verhouding nooit gebeuren), moet ik ook wennen aan het besturingssysteem 🙂. Uiteindelijk kun je veel meer personaliseren met Android en hoef je in veel minder gevallen te betalen voor apps die je een keer wil proberen.

Opzich zou je denken dat de meeste appelflappen zich toch een keer gaan realiseren dat ze gewoon veel te veel betalen, voor veel minder goede apparatuur.
Reputatie 4
Badge +4
Het e.e.a. is gewoon niet te vergelijken. Wat jij aangeeft het besturingssysteem. iOS levert dezelfde maar meestal zelfs betere prestaties met 'minder' hardwarecapaciteit.

De reden dat Android telefoons overigens zoveel shinen met hardware is puur vanwege Android. Deze heeft daadwerkelijk al die capaciteit nodig om goed te kunnen draaien.
Reputatie 7
Leuke vergelijking..... Maar ik zal bij Apple blijven vanwege het iOS.

NB Het 'geheugen' van 64 GB, dient dit geen 'opslag' te zijn?
Reputatie 5
Badge +11
NB Het 'geheugen' van 64 GB, dient dit geen 'opslag' te zijn?

Goed punt; aangepast
Reputatie 7
Badge +9
En bij Internetsnelheid even up en down omdraaien. "4G up 150 Mbps, down 50 Mbps" moet toch "4G down 150 Mbps, up 50 Mbps" zijn.
Reputatie 5
Badge +11
En bij Internetsnelheid even up en down omdraaien.
Wat zijn jullie toch verschrikkelijk scherp
Reputatie 4
Badge +8
Razorblades zijn het. :D

Ik vind het werken met Apple gewoon net ff lekkerder.
Veel meer waar voor te veel geld.Dat wel.
Ik zit wel eens te klooien met een Androïd toestel van me,
maar dat is het toch niet voor mij.
Ik snap dr helemaal niks van.
Kopen appleflappen een apple waar al een hap uit is, klokhuis wordt weggegooid.
Dan blijft er niet veel meer over. :D:D
Dat ik als paerd wel met een Android overweg kan en bepaalde mensen niet, vreemd toch?
Zelfs kleine toetsen zijn voor mijn hoeven geen probleem.
Moet er wel bij zeggen dat er spijkers voor de hoefijzers zijn gebruikt, en dat maakt verschil, niet alleen in de winter. 🆒 
Alleen voor het touchscreen moet ik heel voorzichtig te werk gaan.
Maar ja, gedraag ik me goed krijg ik als beloning een suikerklontje en een aai over mijn hals en een vriendelijk klopje.
En dat maakt mijn dag al goed, hinnik.



Serieus, verschillen zullen er altijd zijn. Een keuze wordt door ieder persoonlijk gemaakt, met auto's is het niet anders.
Zo betwijfel ik of er wel een ip67 waardige Iphone bestaat. Dat is voor mij dan weer een belangrijk criterium.
Alleen hoort het niet bij de vergelijking van de telefoons in dit topic.
Reputatie 7
Badge +9
ernst, 14,4Mbps down bij 3g; niet up!
Reputatie 5
Badge +11
ernst, 14,4Mbps down bij 3g; niet up!

Ach, excuus Groentjuh. Ik had 2 van de 3 aangepast en de 3e vergeten. Maar welk toestel heeft jóuw voorkeur?
Reputatie 7
Badge +9
. Uiteindelijk kun je veel meer personaliseren met Android en hoef je in veel minder gevallen te betalen voor apps die je een keer wil proberen.

Ik las een review van een super androidfan die een iPhone uitprobeerde. Hij zei iets heel juist. Wáár gebruiken de meeste mensen hun smartphone eigenijk voor? Juist ja, mailen, bellen, filmpjes kijken, foto's maken, whats appen, gamen en social media. Gaat allemaal méér dan prima met de iPhone. Het geroemde personaliseren (en vaak door 'androids' gebruikt om te Applebashen) is gewoon een stuk minder relevant in het smartphonegebruik. Want wees eerlijk, wie zit er nou de hele dag te prutsen met widgets enz.? Ik niet i.i.g. Jij?



Opzich zou je denken dat de meeste appelflappen zich toch een keer gaan realiseren dat ze gewoon veel te veel betalen, voor veel minder goede apparatuur.

Dat teveel betalen klopt, Tiury. Dat 'veel minder goede apparatuur'...nee, dat klopt echt niet. Wat wel klopt is dat érg veel mensen dat (te) vele geld er blijkbaar steeds weer voor over hebben om  kwalitatief iets goeds in handen te hebben. Daarom is de iPhone (6) de enige smartphone die booming business is. En zal blijven. Volg de media maar. Dat kan van veel androidfoons niet gezegd worden. Nieuwe modellen volgen elkaar op met de snelheid van het licht en raken even zo snel weer in de vergetelheid.

. Daarmee wil ik overigens en absoluut niet zeggen dat het slechte foons zijn, zeker niet.
Reputatie 5
Badge +11
De leon is opgewarmd. Tiury?
http://i61.tinypic.com/qq5vlt.jpg
Reputatie 6
Badge +10
Dat teveel betalen klopt, Tiury. Dat 'veel minder goede apparatuur'...nee, dat klopt echt niet.

Hoe zeer ik je ook gelijk wil geven, is het een kwestie van specificaties vergelijken. Hieruit kun je heel eenvoudig opmaken dat de specificaties van de iPhone ver achter liggen en je toch €200,- extra moet betalen.

Sowieso is alles bij Apple een melkkoe om onwetende klanten volledig uit te buiten, zonder dat ze een alternatief overwegen. Onlangs hebben ze de app prijzen nog omhoog gegooid. Simpele branded accessoires zijn 200% duurder dan bij andere merken. Bovendien moet een bedrijf nog een flinke aanbetaling doen, voor ze uberhaupt een product mogen lanceren voor Apple (anders belanden ze in rechtzaak nummer 100.000 met Apple).

Buiten dit gaat het 'customizen' bij mij persoonlijk om het afschermen van persoonsgegevens en de toegankelijkheid van apps. Niet om een mooi uiterlijk. Het instellen van een datalimiet. Dan nog niet gesproken over kwaliteit muziek apps en hardware die wél in Android telefoons worden gestopt of beschikbaar zijn voor Android. Dit laatste is uiteraard voor mij persoonlijk heel belangrijk, gezien mijn hobby's.

Toch wil ik zeggen dat iedereen lekker moet doen waar hij zin in heeft en de telefoon moet kopen waar hij zich goed bij voelt 😃.
De leon is opgewarmd. Tiury?
http://i61.tinypic.com/qq5vlt.jpg

Ik weet niet hoe anderen er over denken, maar dat phablet is mij te groot.:D:D
Dan is een Samsung duidelijk fijner.

Zelfs de leon zal dat waarschijnlijk begrijpen.:D
Reputatie 7
Badge +9
Hoe zeer ik je ook gelijk wil geven, is het een kwestie van specificaties vergelijken. Hieruit kun je heel eenvoudig opmaken dat de specificaties van de iPhone ver achter liggen en je toch €200,- extra moet betalen.

Sowieso is alles bij Apple een melkkoe om onwetende klanten volledig uit te buiten, zonder dat ze een alternatief overwegen. Onlangs hebben ze de app prijzen nog omhoog gegooid. Simpele branded accessoires zijn 200% duurder dan bij andere merken. Bovendien moet een bedrijf nog een flinke aanbetaling doen, voor ze uberhaupt een product mogen lanceren voor Apple (anders belanden ze in rechtzaak nummer 100.000 met Apple).

Buiten dit gaat het 'customizen' bij mij persoonlijk om het afschermen van persoonsgegevens en de toegankelijkheid van apps. Niet om een mooi uiterlijk. Het instellen van een datalimiet. Dan nog niet gesproken over kwaliteit muziek apps en hardware die wél in Android telefoons worden gestopt of beschikbaar zijn voor Android. Dit laatste is uiteraard voor mij persoonlijk heel belangrijk, gezien mijn hobby's.

Toch wil ik zeggen dat iedereen lekker moet doen waar hij zin in heeft en de telefoon moet kopen waar hij zich goed bij voelt .


Dat laatste ben ik geheel met je eens, Tiury. ;) Gelukkig is de Leon mild van aard en zal deze act van Applebashing door de vingers zien. 
Je bent waarschijnlijk inmiddels al gesignaleerd door de Apple fanboys van iCulture. Zij zullen je zeker tot Applemoes light zonder toegevoegde conserveermiddelen en suikers slaan. :D Dat zit er nu wel dik in. Helaas kan de Leon daar weinig meer voor je betekenen. :p:cool:
Reputatie 4
Badge +8
Gestemd.
iPhone 6+

😮
Reputatie 5
Badge +11
de leon
http://www.sherv.net/cm/emo/laughing/rolling-on-the-floor-laughing-smiley-emoticon.gif
Reputatie 4
Badge +8
Ja Ernst, humor heeft mijn broer! Hij heeft me ook met die humor diverse malen in mijn leven uit de put getrokken.
Reputatie 7
Badge +9
Toch nog 4 mensen die op de Nixdus gestemd hebben. :rolleyes:

@zus: of wast uut de klei? :p

Misschien gaat de Leon dit jaar een iPhone 6 kopen. Hiertoe zal er een bankrekening(nummer) geopend worden waarop mensen geld kunnen storten. 't Is voor een goed doel, zullen we maar zeggen. 🆒
Toch nog 4 mensen die op de Nixdus gestemd hebben. :rolleyes:



5.. :p

Al heb ik onlangs een Windows phone aangeschaft hahaha
Reputatie 5
Badge +11
Het gaat in elk geval wel nek aan nek...
Reputatie 7
Badge +9
Dat laatste ben ik geheel met je eens, Tiury. Gelukkig is de Leon mild van aard en zal deze act van Applebashing door de vingers zien. 
Je bent waarschijnlijk inmiddels al gesignaleerd door de Apple fanboys van iCulture. Zij zullen je zeker tot Applemoes light zonder toegevoegde conserveermiddelen en suikers slaan. Dat zit er nu wel dik in. Helaas kan de Leon daar weinig meer voor je betekenen. :p:cool:


BTW ik heb Tiury al een tijdje niet meer hier gezien. Die hebben jullie toch niet ontslagen vanwege zijn Apple bashen, hoop ik? :eek: Dat was nou ook weer niet nodig. :)
Reputatie 5
Badge +11
Welnee, de leon. Tiury is lekker een welverdiend weekje vrij.
http://www.sherv.net/cm/emoticons/travel/im-on-a-vacation-smiley-emoticon.gif
Reputatie 7
Badge +9
Okay, pak 'm dan -na terugkomst- maar even stevig aan. :rolleyes: Van mij hoeft dat niet zo maar de Apple fanboys denken daar heel anders over. :eek:

Reageer