.

Samsung Galaxy 8 vs. iPhone X

  • 9 October 2017
  • 15 reacties
  • 387 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud community manager
  • 4797 reacties
Hoi allemaal!

De twee smartphone-reuzen, Apple en Samsung, brengen weer nieuwe telefoons op de markt: de iPhone X en de Samsung Galaxy S8/S8+. De S8+ gaat over de toonbank voor grofweg € 800,- en de iPhone X zal verkopen vanaf € 1159,-. Flinke prijzen voor een telefoon!

De nieuwste iPhone zal voorzien zijn van een gezichtsherkenning-feature, zodat je je toestel kunt ontgrendelen met slechts een blik. De nieuwste Samsung zal de nieuwste spraakassistent van Samsung hebben: Bixby.

Beide toestellen hebben een 'infinity scherm', wat betekent dat er haast geen kaders/fysieke knoppen meer te vinden zijn.

Dit is de introductie van de iPhone X, en dit is de introductie van de Samsung Galaxy S8/S8+.

Wat vind jij van deze nieuwe ontwikkelingen? Heb je hier gedachten over? Brand maar los!

15 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hee Jihane,

Leuke topic!

Interessant hoe technologie zich ontwikkelt. Wel grappig de gezichtsherkenning. Er was toch iets met dat de scherm niet goed werkte als je 'm bijvoorbeeld instelt wanneer je full make-up face hebt? Hij zou je dan zonder make-up niet herkennen? Haha.

De infinity scherm heb ik nodig in mijn leven. Alleen zou ik daar niet perse 1159 euro voor willen betalen.
Reputatie 7
Badge +9
Als eigenaar van een Samsung Galaxy S8 ben ik blij met de vingerafdrukscanner. Gezichtsherkenning lijkt mij nou niet zo goed werken als een vingerafdrukscanner.

Natuurlijk heeft een vingerafdrukscanner ook wel zijn minder handige momenten... Als ik uit het zwembad kom met mooie gerimpelde handen, dan moet ik toch even terug naar het wachtwoord om erin te komen. Of even wachten tot mijn handen niet meer gerimpeld zijn!

De infinity schermen zijn mooi, maar daar betaal je inderdaad nu nog flink voor. En soms betrap ik mijzelf dat ik net een randje van het scherm raak. Blijft minder plek over om je toestel vast te houden met zo'n scherm!
Ik heb grote bedenkingen bij dergelijke prijzen. Ik zie sowieso al Belsimpel, s8 599 euro.
Voor mij, mijn situatie van wat er allemaal nog op me wacht sowieso te duur, prima specs, dat zeker! Ik verw8 dat de eigenaren er reuze tevreden over (moeten) zijn.
Maar een vraag...
Eigenlijk zijn het geen smartphones maar phablets. Dus qua toetsenbord al een pluspunt.
@Groentjuh
Kun je de Samsung goed kwijt in je broekzak?
Reputatie 7
Badge +9
De S8 is enkel hoger (1cm), maar smaller en dunner dan de Nexus 5, die ik hiervoor had. De S8 past daardoor comfortabel in mijn broekzak. Door de extra hoogte zijn sommige van mijn broekzakken net te ondiep om het toestel er geheel in te laten verdwijnen. Daar merk ik echter nauwelijks wat van. Als ik mijzelf echt in rare bochten moet wringen, dan wil de S8 meer in de weg zitten dan zijn kleinere voorganger!

In ieder geval stukken beter t.o.v. de Acer Liquid S2 (van 4G super-test), die wel met meer moeite in een broekzak paste (als die al paste)!

De lijn tussen Smartphone, Phablet en Tablet is inderdaad vaag.
Ik heb zulke bedragen ook niet over voor een telefoon hoor.. Mijn huidige telefoon was 259 euro. En die doet het perfect.

@Jihane


De nieuwste Samsung zal de nieuwste spraakassistent van Android hebben: Bixby.


Bixby is de spraak assistent van Samsung zelf, niet van Android.
Mijn (hoofd)telefoon is de Samsung s3 neo, 199 euro. Zou 177 moeten zijn na cashback van Samsung. Nooit ontvangen na gegevens imei e.d. ingestuurd. Wat dat betreft ben ik iets minder voor Samsung.

Heeft heel vaak in de vakgarage 😎 gelegen, dus heb sowieso een reserve (huawei y360) prima toestel niet de hoofdprijs.

@Ray via Google play zie ik Bixby voor Android toestellen te gebruiken.

Vervelend potlood staat in de weg. 😦
@Friesian Ja maar niet van Android zoals werd omschreven.

http://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s8/intelligence/

Bedoel jij deze? > https://play.google.com/store/search?q=bixby&c=apps&hl=nl

Want dat is volgens mij gewoon een erg neppe kopie.
Ja die eerste zag ik staan, die is het, vond het al niet echt geweldig.
Reputatie 5
Badge +6
Ik ben een redelijk hardcore Android user.
Dit vooral omdat ze heel veel keuze hebben ook in de prijsklasse met een budget dus van 100 tot 300 euro.
Daarnaast develop ik best veel en daarmee is Apple echt een opstakel.
Bij Android daarentegen hoef je maar een paar dingen te installeren en alles is ofcourse open-source.

Ook al ben ik normaal van het budget dat is omdat ik niet veel geld wil uitgeven, maar als ik zou mogen kiezen dan ga ik echt wel voor de Samsung galaxy S8.
Sowieso zijn al mijn virtuele ecosystemen op Android gebaseerd.

En dan nog bedenkend dat de Samsung galaxy s8 zo'n 260 euro goedkoper is.
Toch zal de IPhone X nog moeten komen dus je weet niet precies hoe alles gaat maar als alles zo goed werkt als ze zeiden tijdens de announcement nou dan zou ik er misschien nog ooit eens naar kijken.
De camera portrait feature maar ook de faceunlock vanuit een grote hoek met verlichte punten.

Zelf vind ik de Google assistant fijner dan Bixby, ook omdat Bixby nog best nieuw is maar dat kun je gewoon instellen.
@PaulH via play store kom ik als Google assistent uit bij Allo. Maar daar ben ik echt niet ondersteboven van. Wil te veel van mij weten.

@Jihane
Sorry voor off-topic.
Reputatie 5
Badge +6
Ik snap niet echt wat je met jouw antwoord bedoelt? Vind je google assitant om één klein ding niet fijn of wat is er slecht?
Of kun je google assistant niet vinden?

Groet Paul.
Ik krijg via play store geen Google assistent na search maar Allo. En die wil te veel van mij weten, waar ik ben enzovoort. Te veel willen weten van mij is geen klein ding.
Reputatie 5
Badge +6
Nou Friesian dat komt omdat Google assistant software is die je bij het toestel moet krijgen en heb je dus of niet. Die kan je normaal niet downloaden.
Om Google assistant te openen houdt je home button ingedrukt tot er een rand om je scherm verschijnt.
Dit hangt dus echter wel af van welke telefoon je hebt als je Samsung S6 of hoger hebt dan heb je dat automatisch..

Op jouw telefoon zit dat dus nog niet. helaas

zie http://www.samsung.com/ca/support/skp/faq/1129144 voor meer info

Groet Paul.
Kleine aantekening heren,

Je telefoon moet wel Engelstalig ingesteld staan voor Google assistant. Als ie nog niet beschikbaar is voor je telefoon.
https://www.androidplanet.nl/nieuws/google-assistant-nederland/

Die in Google allo is een probeer versie ervan.
Reputatie 7
Badge +10
Ik heb zulke bedragen ook niet over voor een telefoon hoor.. Mijn huidige telefoon was 259 euro. En die doet het perfect.

@Jihane


De nieuwste Samsung zal de nieuwste spraakassistent van Android hebben: Bixby.


Bixby is de spraak assistent van Samsung zelf, niet van Android.


Ah, ja! Dankjewel! Ik heb het meteen aangepast 😃

Groetjes,
Jihane

Reageer