.

'Roamingkosten in EU in 2014 ten einde'

  • 11 September 2013
  • 19 reacties
  • 13461 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
De Europese Commissie wil roaming-kosten voor mobiel internet vanaf 2014 aanzienlijk verminderen danwel uitbannen.


Dat stelt Europees commissaris Neelie Kroes in een verklaring. Ondanks druk uit de branche zet de Europese Commissie de plannen door om onder meer roaming geleidelijk af te schaffen. Woensdag zal het dagelijks bestuur van de EU formeel instemmen met de telecomplannen van Kroes (Digitale Agenda).

Lees het hele artikel.

Bron: nu.nl

19 reacties

Badge +6
De Europese Commissie wil roaming-kosten voor mobiel internet vanaf 2014 aanzienlijk verminderen danwel uitbannen.


Dat stelt Europees commissaris Neelie Kroes in een verklaring. Ondanks druk uit de branche zet de Europese Commissie de plannen door om onder meer roaming geleidelijk af te schaffen. Woensdag zal het dagelijks bestuur van de EU formeel instemmen met de telecomplannen van Kroes (Digitale Agenda).

Lees het hele artikel.

Bron: nu.nl


Hoi Franswon,

Bedankt voor het delen van het bericht. Ik ben benieuwd wat de tarieven zullen worden volgend jaar.
Reputatie 7
Goed nieuws!
Badge +8
Goed nieuws!

Ik ben in ieder geval benieuwd. Het zal toch wel weer ergens vandaan moeten komen dan, iets anders dat meer gaat kosten? Of is dat dom gedacht van mij? Gelukkig ga ik niet over de tarieven 😉
Reputatie 7
Ik ben in ieder geval benieuwd. Het zal toch wel weer ergens vandaan moeten komen dan, iets anders dat meer gaat kosten? Of is dat dom gedacht van mij? Gelukkig ga ik niet over de tarieven ;)

Ik denk niet dat dat 'dom' gedacht is van jou, maar ik denk en ik hoop wel dat mevrouw Kroes daar een stokje voor zal steken.....:p
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben in ieder geval benieuwd. Het zal toch wel weer ergens vandaan moeten komen dan, iets anders dat meer gaat kosten? Of is dat dom gedacht van mij? Gelukkig ga ik niet over de tarieven ;)

Ik denk niet dat dat 'dom' gedacht is van jou, maar ik denk en ik hoop wel dat mevrouw Kroes daar een stokje voor zal steken.....:p


De naan 'Mevrouw Kroes' is niet echt geliefd bij internationaal werkende bedrijven.... maar ik vind dat ze haar werk doorgaans zeer goed doet.
Als de telco's op andere wijze hun geld (gram) willen halen zal Mevr. Kroes best klaar staan om in te grijpen.
Gelukkig is dit een markt waar veel concurrentie is. Ik denk dat we binnen enkele jaren overal in Europa een abo/prepaid kunnen nemen.
Ik weet dat er al internationale sim-kaarten zijn, ik had er één, daarmee ontliep ik de hoge kosten voor gebeld worden.
Wie weet komt er straks voor iedereen een Europese simkaart.
Reputatie 5
Badge +11
Dat zou nogal wat teweeg brengen, franswon.
17 EU landen + Noorwegen en Zwitserland die overeenstemming moeten vinden hierover?
En als dit met telco's gaat gebeuren, qua grensoverschrijdende tarieven etc., dan zullen de energiebedrijven volgen. En de kabelaars. En zo kun je nog wel wat branches verzinnen.

Qua gebruikersgemak misschien een mooie ervaring, maar ik weet niet of zoveel EU opgelegde tarieven echt heel verstandig is.
Maar dat komt wellicht omdat ik een beetje de kriebels krijg van overheidsregulatie (lees: bemoeienis) 🆒

Je zou verwachten dat mevrouw Kroes het zelfde sentiment heeft, maarja... 😛
Reputatie 7
Badge +9
Ach Alex,

Of je het nu leuk vindt of niet, volgens mij groeien we toch langzamerhand naar een soort Verenigde Staten van Europa.

En of de bemoeizucht vanuit Brussel, Straatsburg of Den Haag komt, we zullen het verschil niet merken.

Voor mij is het lichtpuntje dat ik niet meer naar Duinkerken moet om mijn voorraad pastis, goedkoop, op peil te houden. Met mooi weer is het geen straf hoor, heen meestal via Brugge, terug langs de Belgische kust, wedstrijdje met de kusttram wie harder kan... ik dus. Zijn topsnelheid ligt wel 13 km/u hoger, maar ik accelereer beter en hoef niet bij iedere halte te stoppen 🙂
Badge +8
En toch valt dat nog wel mee (tegen?) ook. Toen ik in België ging wonen, werd ik nog behandeld als een heuse asielzoeker qua regeltjes en meldingsplicht bij de vreemdelingenpolitie. En dat is nota bene Schengen..
Reputatie 7
Badge +9
Een vriendin met Duits paspoort (woont wel al een 20 jaar in NL) moest tot voor kort zich ook nog melden bij de vreemdelingendienst...
Reputatie 7
Badge +9
En toch valt dat nog wel mee (tegen?) ook. Toen ik in België ging wonen, werd ik nog behandeld als een heuse asielzoeker qua regeltjes en meldingsplicht bij de vreemdelingenpolitie. En dat is nota bene Schengen..

Niet hier in Schotland, tenminste als je EU onderdaan bent. Je komt aan, huurt of koopt een huis of flat, aanmelden bij de gemeenteadministratie hoeft niet (bestaat zelfs niet hier), en als je je min of meer net zo gedraagt als alle andere mensen hier voel je je al gauw thuis tussen de Schotten. Als je later ingaat op de uitnodiging om je in het kiesregister in te laten schrijven (brief komt automatisch door de bus) mag je zelfs als Hollander meedoen aan de verkiezingen voor de gemeenteraad, het Schotse parlement, het Euro parlement en zelfs aan het referendum over de Schotse onafhankelijhied volgend jaar. Kortom, je wordt beslist niet als vreemdeling behandeld. Waarlijk, een verlicht land. Maar zolang Schotland nog bij de UK hoort is dit geen Schengen territorium, dus bij binnenkomst wel uitgebreide pascontrole.
Reputatie 5
Badge +11
Een vriendin met Duits paspoort (woont wel al een 20 jaar in NL) moest tot voor kort zich ook nog melden bij de vreemdelingendienst...

Ik ben 1/2 Fries, voel me hier in het westen soms ook een vreemdeling... 🆒
Reputatie 7
Badge +9
Een (halve) Fries!

Dan weet je waarschijnlijk ook wel waarom Bonifatius in 754 bij Dokkum werd vermoord?

Ik zal het je uitleggen:

Ze vroegen hem: is Fries een taal of een dialect?
De oude Bonifatius antwoordde na enig nadenken: volgens mij is het een spraakgebrek.
Badge +8
Niet hier in Schotland, tenminste als je EU onderdaan bent. Je komt aan, huurt of koopt een huis of flat, aanmelden bij de gemeenteadministratie hoeft niet (bestaat zelfs niet hier), en als je je min of meer net zo gedraagt als alle andere mensen hier voel je je al gauw thuis tussen de Schotten. Als je later ingaat op de uitnodiging om je in het kiesregister in te laten schrijven (brief komt automatisch door de bus) mag je zelfs als Hollander meedoen aan de verkiezingen voor de gemeenteraad, het Schotse parlement, het Euro parlement en zelfs aan het referendum over de Schotse onafhankelijhied volgend jaar. Kortom, je wordt beslist niet als vreemdeling behandeld. Waarlijk, een verlicht land. Maar zolang Schotland nog bij de UK hoort is dit geen Schengen territorium, dus bij binnenkomst wel uitgebreide pascontrole.

Klinkt heerlijk normaal. Zo moet het ook zijn, als je gewoon meedoet, doe je gewoon mee :)
De sfeer vind ik daar ook echt relaxed. Alleen het weer Scotsman, dat weet ik niet of ik dat aan kan.
Reputatie 7
Badge +9
Het weer in Schotland valt best mee hoor Charlene, net als in Nederland soms goed, soms slecht. Ik heb er eens een kampeervakantie van 3 weken gehad, in totaal misschien 3 of 4 uur regen.
Reputatie 7
Badge +9
Het weer valt inderdaad mee, zeker hier in het oosten. Maar waar je wel even aan moet wennen zijn de errug korte dagen 's winters - Schotland is een stuk noordelijker dan NL. Maar ze doen er hier heel veel aan om de donkere dagen rondom Kerst op te fleuren. Kom maar hier om het een keer zelf mee te maken!

http://vimeo.com/74455074
Badge +6
Het weer valt inderdaad mee, zeker hier in het oosten. Maar waar je wel even aan moet wennen zijn de errug korte dagen 's winters - Schotland is een stuk noordelijker dan NL. Maar ze doen er hier heel veel aan om de donkere dagen rondom Kerst op te fleuren. Kom maar hier om het een keer zelf mee te maken!

http://vimeo.com/74455074


Hebben ze ook kerstmarkten net al in Duitsland?
Reputatie 7
Badge +9
Jahoor Natascha, http://www.dfdsseaways.nl/kerst/edinburgh/
Reputatie 7
Badge +9
Zie ook hier. Zoals verwacht zijn de Duitsers traditioneel sterk vertegenwoordigd, maar is ook een gedeelte waar Schotse specialiteiten te koop zijn. Vorig jaar stond er zelfs een Nederlandse poffertjeskraam, hoewel de poffertjesbakker Spaans was waren de baksels niet van originele Nederlandse poffertjes te onderscheiden!
Reputatie 5
Badge +11
Een (halve) Fries!

Dan weet je waarschijnlijk ook wel waarom Bonifatius in 754 bij Dokkum werd vermoord?

Ik zal het je uitleggen:

Ze vroegen hem: is Fries een taal of een dialect?
De oude Bonifatius antwoordde na enig nadenken: volgens mij is het een spraakgebrek.


In spraakgebrek!? Dat kinstochs net?
Dochs bliuw ik it wol apart fine dat Friezen it kinne fiere dat hja fiifhûndert jier lyn har ûnôfhinklik syn verloren...
🆒

Reageer