.

RIVM krijgt zendmastdata

  • 29 May 2020
  • 1 reactie
  • 227 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10

Bron: Telegraaf

 

Zoals op de website van de Telegraaf staat te lezen dat het RIVM (anonieme) zendmastinformatie krijgt. Dit (schijnt) te worden opgetuigd in een aparte wet.

 

Nu gaan we een vraag stellen? Is dit goed Ja of Nee?
Zal je je mobiel nog steeds meenemen? Of steeds vaker thuis laten omdat je bang bent gevolgd te worden?

 

@Simyo,

Hoe verhoudt dit zich tot de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming), normaal gesproken geschied een doorgifte op basis van gerechtelijk verzoek. Waarbij wordt vastgesteld of de inbreuk terecht is. Is er al bekend of KPN ook onder deze omstandigheden de data gaat afgeven? Of gaat zij zich er tegen verzetten? 
In het privacy document op de website kunnen we lezen dat deze informatie door Simyo wordt verzameld, inclusief toestel gegevens. Wordt dan ook mogelijk dat de klant op grond van de AVG ook deze data kan inzien.


1 reactie

Reputatie 4
Badge +4

Hey maikel.twinnie,

 

Goede vraag! Ik snap dat je hier meer over wil weten. Ik moet je wel zeggen, voor ons is het nog koffiedik kijken. De wet is er namelijk nog niet dus ik kan er nog niks zinnig over zeggen. Dus wij moeten even wachten om te weten waar de wet uit bestaat.

 

Groetjes,

Ouael

 

 

Reageer