.

Radar - Simyo - Een negatief saldo is mogelijk bij een prepaidkaart.

  • 9 December 2013
  • 14 reacties
  • 3945 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Voor de mensen, die het gemist hebben. Radar had op 9 december 2013 een item over Simyo's Prepaid kaart.
Hier kun over het item lezen en erop reageren. Ook hier in dit topic kan je natuurlijk reageren.
Hier kun je het item zien en duurt 7 minuten en 20 seconde.

Wat vinden jullie van:
A: Deze service van Simyo/dit probleem bij prepaid van simyo?
B: De diverse reacties van Simyo, Consumentenbond, Ministerie van Economische Zaken, Autoriteit Consument & Markt en de politiek?

14 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Ik heb het gezien en ik deel de mening dat het doel van prepaid hieraan voorbij schiet. Prepaid is in mijn ogen op=op. Maar dat heb ik al meerdere keren gezegd. En ook de mogelijkheid om te kunnen internetten zonder bundel ben ik geen voorstander van, tenminste niet zonder extra waarschuwing.
Verder top provider met zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en zeer goede klantenservice.
Reputatie 4
Badge +8
Ik heb het niet gezien en zal de herhaling deze week eens gaan bekijken.
Bedankt voor het plaatsen Groentjuh.
Badge +2
Hallo,

Ik vind ook dat prepaid prepaid is en niet mag leiden tot hoge rekeningen.Je betaalt vooraf tot je tegoed op is.
Vaak zijn het jonge kinderen die hun eerste stappen zetten op mobiele telefoon gebied.
Ik vind op = op
Zo kun je kinderen leren om te gaan met een beltegoed
dat je een gesprek af kan maken is heel aardig van Simyo maar zou niet mogen leiden tot een torenhoge rekening.

Verder ben ik zelf zeer tevreden over Simyo  vind het vooral heel fijn dat ik mijn bundels kan bijstellen maandelijks.
Vind het zeer klantvriendelijk  en heb spijt dat ik hier niet eerder een abonnement heb genomen.
Heb zojuist mijn prepaid omgezet naar Sim only.
Reputatie 5
Badge +11
Wat me opvalt is dat er niet alleen negatieve reacties op zijn. Op de andere kanalen die we hebben, komen ook uiterst positieve reacties binnen. Al is een negatieve reacties natuurlijk sneller geplaatst dan een positieve.

Wanneer zich vervelende situaties voordoen vanwege negatief beltegoed zullen we daar coulant tegenover staan.
Hallo,

Graag wilde ik even reageren op de zogenaamde goede coulante houding van Simyo. Ik vind dit persoonlijk een vreemd iets mede doordat dit geintje mij dus ook is overkomen. Allereerst wil ik zelf de hand in eigen boezem stoppen en toegeven dat ik bij heb gebruiken van de mb''s niet goed heb nagedacht en toch wel een flinke narekening gepresenteerd kreeg dit is in zijn geheel aan mij te verwijten.

Toch vind ik het niet goed dat simyo de term pre-paid niet goed gebruikt door mensen laat te doorbellen of internetten zodoende dat ze achteraf met hoge rekeningen worden geconfronteerd dat is volgens mij niet de bedoeling van de term pre-paid.

Ik heb in elk geval mijn lesje geleerd en ga voortaan voorzichtig om met mijn pre-paid beltegoed

John G.
Badge +8
Hallo,

Graag wilde ik even reageren op de zogenaamde goede coulante houding van Simyo. Ik vind dit persoonlijk een vreemd iets mede doordat dit geintje mij dus ook is overkomen. Allereerst wil ik zelf de hand in eigen boezem stoppen en toegeven dat ik bij heb gebruiken van de mb''s niet goed heb nagedacht en toch wel een flinke narekening gepresenteerd kreeg dit is in zijn geheel aan mij te verwijten.

Toch vind ik het niet goed dat simyo de term pre-paid niet goed gebruikt door mensen laat te doorbellen of internetten zodoende dat ze achteraf met hoge rekeningen worden geconfronteerd dat is volgens mij niet de bedoeling van de term pre-paid.

Ik heb in elk geval mijn lesje geleerd en ga voortaan voorzichtig om met mijn pre-paid beltegoed

John G.


Hoi jofresco,

Met coulante houding bedoelen we dat we elke situatie waarin negatief tegoed ontstaan is bekijken, en dan eenmalig tegemoet komen in de kosten. Voor jou doen we dat ook, hoor. Ik heb je daar een privébericht over gestuurd.
Dat je met een Simyo prepaid onder 0 kunt komen, dat is iets waar je je nu dan, op een vervelende manier, bewust van bent geworden. Het is niet voor iedereen wenselijk, maar voorlopig zal dit zo blijven. Houd dus ook goed de sms dat je de 2 euro bent gepasseerd in de gaten.

Groetjes,
Charlene
Hallo allemaal,

Ik heb een prepaid kaart van Simyo en ervaar de communicatie van Simyo juist uiterst positief.
Als er nog slechts 2 euro beschikaar is, word je daarvan keurig op de hoogte gesteld.
Het is en blijft natuurlijk de verantwoordelijkheid van de beller om zich bewust te zijn van het saldo op zijn/haar prepaid kaart.
Wellicht een tip voor Simyo is om een plafond in te bouwen aan het negatief saldo, (Bijvoorbeeld 50 euro)
Dit voorkomt torenhoge rekeningen.

Met vriendelijke groet,

Donkevoort
Badge +8
Hallo allemaal,

Ik heb een prepaid kaart van Simyo en ervaar de communicatie van Simyo juist uiterst positief.
Als er nog slechts 2 euro beschikaar is, word je daarvan keurig op de hoogte gesteld.
Het is en blijft natuurlijk de verantwoordelijkheid van de beller om zich bewust te zijn van het saldo op zijn/haar prepaid kaart.
Wellicht een tip voor Simyo is om een plafond in te bouwen aan het negatief saldo, (Bijvoorbeeld 50 euro)
Dit voorkomt torenhoge rekeningen.

Met vriendelijke groet,

Donkevoort


Hoi Donkevoort,

Welkom op het forum 🙂
En fijn om te horen dat jij tevreden bent met ons. Simyo is inderdaad een merk voor bewuste bellers, die graag dingen zelf regelen en in de hand houden. Een plafond behoort nu niet tot de technische mogelijkheden, maar de suggestie geef ik toch door.
Heel fijn dat je meedenkt :)

groetjes,
Charlene
Badge +4
Hallo,

Ook ik ben heel positief over Simyo.
Heel fijn is het om de dingen zelf te kunnen regelen en online je bundel te kunnen aanpassen.
Heb ook ervaren dat Simyo makkelijk is als er abonnementen moeten worden geannuleerd of aangepast.
Ik vind het een fijne provider en vooral ook betaalbaar.

groetjes Karin
Badge +6
Hallo,

Ook ik ben heel positief over Simyo.
Heel fijn is het om de dingen zelf te kunnen regelen en online je bundel te kunnen aanpassen.
Heb ook ervaren dat Simyo makkelijk is als er abonnementen moeten worden geannuleerd of aangepast.
Ik vind het een fijne provider en vooral ook betaalbaar.

groetjes Karin


Hoi Kvbilsem,

Dat is heel fijn om te lezen dat je tevreden bent over Simyo. Wanneer jij blij bent zijn we nog blijer 😃.
Dank je wel voor je reactie en de coulante houding van Simyo dit noem ik een goede zet, hopelijk kunnen jullie het probleem spoedig verbeteren en ik kijk voortaan uit met het gebruik van de mb's

Groetjes John G
Hallo,

Graag wilde ik even reageren op de zogenaamde goede coulante houding van Simyo. Ik vind dit persoonlijk een vreemd iets mede doordat dit geintje mij dus ook is overkomen. Allereerst wil ik zelf de hand in eigen boezem stoppen en toegeven dat ik bij heb gebruiken van de mb''s niet goed heb nagedacht en toch wel een flinke narekening gepresenteerd kreeg dit is in zijn geheel aan mij te verwijten.

Toch vind ik het niet goed dat simyo de term pre-paid niet goed gebruikt door mensen laat te doorbellen of internetten zodoende dat ze achteraf met hoge rekeningen worden geconfronteerd dat is volgens mij niet de bedoeling van de term pre-paid.

Ik heb in elk geval mijn lesje geleerd en ga voortaan voorzichtig om met mijn pre-paid beltegoed

John G.


Hoi jofresco,

Met coulante houding bedoelen we dat we elke situatie waarin negatief tegoed ontstaan is bekijken, en dan eenmalig tegemoet komen in de kosten. Voor jou doen we dat ook, hoor. Ik heb je daar een privébericht over gestuurd.
Dat je met een Simyo prepaid onder 0 kunt komen, dat is iets waar je je nu dan, op een vervelende manier, bewust van bent geworden. Het is niet voor iedereen wenselijk, maar voorlopig zal dit zo blijven. Houd dus ook goed de sms dat je de 2 euro bent gepasseerd in de gaten.

Groetjes,
Charlene
Wat mij betreft wordt het overal duidelijk vermeld dat je je gesprek afmaakt. Dat je daarvoor afgerekend wordt lijkt me logisch. Jullie zouden het optioneel kunnen maken, evenals de mogelijkheid om het internet af te sluiten als je bundel is afgelopen wel fijn zou zijn. Verder bel ik al jaren met Simio en heb ik nog geen reden weg te gaan.
Badge +4
Beste Rnieuwendijk,

Dat klopt ook.
Eigenlijk vind ik dat je gewoon zelf je saldo in de gaten moet houden.
Als je nog 50 cent saldo hebt dan waardeer eerst even op voor je een gesprek gaat voeren zou ik zeggen.

groetjes Karin




Wat mij betreft wordt het overal duidelijk vermeld dat je je gesprek afmaakt. Dat je daarvoor afgerekend wordt lijkt me logisch. Jullie zouden het optioneel kunnen maken, evenals de mogelijkheid om het internet af te sluiten als je bundel is afgelopen wel fijn zou zijn. Verder bel ik al jaren met Simio en heb ik nog geen reden weg te gaan.
Badge +6
Wat mij betreft wordt het overal duidelijk vermeld dat je je gesprek afmaakt. Dat je daarvoor afgerekend wordt lijkt me logisch. Jullie zouden het optioneel kunnen maken, evenals de mogelijkheid om het internet af te sluiten als je bundel is afgelopen wel fijn zou zijn. Verder bel ik al jaren met Simio en heb ik nog geen reden weg te gaan.

Hoi Rnieuwendijk,

Goed idee! Echter werken we niet met plafonds en is dat helaas op het moment technisch ook niet mogelijk, maar wie weet voor in de toekomst 🙂.

Reageer