.

Podcast: Microsoft dumpt Windows Phone, zet in op chatbots


Reputatie 7
Badge +9
In de podcast De week van NUtech bespreekt de techredactie van NU.nl het belangrijkste technieuws van de afgelopen week. In deze aflevering bespreken we de recente aankondigingen van Microsoft.

Klik hier om de aflevering als mp3 te downloaden (13 MB) of luister hieronder via Soundcloud.

Het is ook mogelijk om je te abonneren op de podcast via iTunes of met deze RSS-feed via andere podcast-apps. Lees hier hoe dat precies werkt en bekijk de lijst met beste podcasts van het internet.

Beluister de podcast:

Windows Phone

Op de ontwikkelaarsconferentie Build van Microsoft was er één grote afwezige: Windows Phone. Het mobiele besturingssysteem heeft even geen prioriteit bij Microsoft, zo erkent het bedrijf ook zelf.

Wat betekent dit voor de toekomst van Windows-smartphones? Als Microsoft zijn eigen software vooral op Android en iOS wil laten werken, heeft Windows Phone dan nog bestaansrecht?

Chatbots

Tijdens een keynote op Build maakte Microsoft bekend dat het bedrijf kunstmatige intelligentie als zijn toekomst ziet. Mensen moeten in contact komen met de slimme software van Microsoft door middel van chatbots, zei directeur Satya Nadella ook in gesprek met Bloomberg Businessweek.

Het eerste experiment van Microsoft op dit gebied, met de Twitter-bot Tay, liep echter snel uit de hand. Hoe moeten chatbots dan wel werken en wat kunnen ze voor ons betekenen?

bron: nu.nl
link: http://www.nu.nl/mobiel/4240194/podcast-microsoft-dumpt-windows-phone-zet-in-chatbots.html

16 reacties

Blij dat ik m'n P8 lite heb gekocht.. Ondanks mijn herhaaldelijk aangegeven bij Simyo om dit besturingssysteem serieuzer te nemen en meer te betrekken, had ik uiteindelijk ook het gevoel dat het op niks uit ging lopen.

Begon al met de uitrol van Windows 10 mobile, en de migratie van iOS en Android app voor dit besturingssysteem.

Een groot merk (Nokia) is hier eigenlijk gewoon de wereld uit geholpen door de mislukte strategie van Microsoft.
Wel opvallend dat recent Here met het nieuws kwam m.b.t. het stopzetten van de Here app en/of daarmee samenhangende.

Toeval? Het is niet aan mij om daarover te oordelen. Maar een gedachte zou er best bij mij kunnen zijn....
Veel app die toebehoren aan grote namen zijn de laatste tijd uit de store verdwenen of krijgen geen updates meer.
Veel zeggend toch?
Best jammer want feit is dat Windows Phone op zich erg stabiel is en Nokia-Microsoft niet de enige zijn die dat besturingssysteem gebruiken. De vooral bekende Android OS merken daar zijn er ook types bij die dat besturingssysteem geïnstalleerd hebben gekregen..
Reputatie 7
Badge +9
Wel opvallend dat recent Here met het nieuws kwam m.b.t. het stopzetten van de Here app en/of daarmee samenhangende.

Toeval? Het is niet aan mij om daarover te oordelen. Maar een gedachte zou er best bij mij kunnen zijn....


'Amazon overweegt belang in kaartendienst Here'

http://www.nu.nl/internet/4239993/amazon-overweegt-belang-in-kaartendienst-here.html
Het is dat de Windows Fhone in produktie blijven de 900 serie de 020 en 950 het zijn perfecte telefoons die met Windows samen werken inde usa worden ze nog flink gebruikt.
Reputatie 7
Badge +9
Ik stel niet dat de Windows Phone niet goed is. Wel blijft het marktaandeel geweldig tegenvallen. Nederland ongeveer 1,5% tendens dalend, wereldwijd < 1% tendens ook dalend.
In absolute aantallen is 1% nog wel veel natuurlijk. Softwareontwikkeling is per exemplaar natuurlijk ontzettend duur als je dit vergelijkt met Android en iOS.
Iemand een Lumia 535 kopen? :P

Haha krijg je niks voor, dus hou hem lekker zelf 😉
Reputatie 6
Badge +4
Ben heel tevreden over mijn Nokia 530. Erg gebruiksvriendelijk en aanschafprijs was laag.
Heel veel mogelijkheden van gewoon bellen tot internetten en top dat ik zulke mooie foto's kan maken via Lumia camera op dit toestel.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi franswon,

Wat leuk dat je deze Podcast hier plaatst. Jammer om te horen dat Windows een beetje laat schieten met haar eigen besturingsysteem.

Mooi om te horen dat jullie allemaal tevreden zijn met jullie Windows Phones. Hoe bevalt het besturingssysteem? Wat zijn daar de min- en pluspunten van volgens jullie? Ik ben benieuwd!!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 6
Badge +4
@Caspar: Bij het BLOG van Simyo met onderwerp

"Kiezen tussen Android, iOS en Windows Phone"

kun je informatie vinden over het besturingssysteem van Windows Phones.

Mijn technische kennis schiet te kort om er zelf een oordeel over te hebben.
Je las al eerder, ik ben tevreden.

Groetjes,
Frida

PS: Ik weet niet hoe je een link moet maken van het BLOG en hierin plaatsen :?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Frida,

Een link plaatsen doe je zo (de spaties weghalen):

[ url= www.aaaaaaa.com/bbbbb/ ] beschrijving [ /url ]

je kunt ook de link gewoon plakken
Reputatie 6
Badge +4
Thanks Franswon
Ik zit het nu te doen en het werkt niet !
Frida, onder het tekstveld via het vraagteken vindt je nog meer mogelijkheden.
Reputatie 6
Badge +4
Oké Friesian bij een volgende keer kijk ik onder het vraagteken, rechtsonder. Volgens mij begrijpt iedereen wel waar ik naar verwijs zonder link. ☺
Reputatie 6
Badge +7
@ Frida, ben blij om te horen dat je tevreden bent met je telefoon! Goed om te horen dat je de volgende keer een link mee kunt sturen. :D

@ Franswon, bedankt voor de uitleg!

Reageer