.

Overal gratis WiFi vanuit de ruimte

  • 10 February 2014
  • 13 reacties
  • 2661 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Nieuws - Vanaf 2015 moet iedereen gratis kunnen internetten met WiFi vanuit de ruimte. De non-profit-organisatie Outernet wil daarvoor honderden mini-satellieten in een baan om de aarde brengen.


De satellieten moeten worden uitgerust met multicast WiFi. In eerste instantie betekent dat mensen met WiFi alleen gegevens kunnen ontvangen, maar Outernet belooft dat er later ook tweerichtingsverkeer mogelijk is. Het wereldwijde, volgens de bedenkers goedkope communicatiesysteem richt zich op mensen die geen beschikking hebben tot volwaardig internet, maar wel tot bijvoorbeeld een smartphone met WiFi.

Lees hier verder.

bron: webwereld.nl

13 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi franswon,

Dat is nog eens een zeer interessant artikel :)

Ze zeggen dus dat ze de toegang tot internet voor iedereen beschikbaar willen maken en dan ook nog eens gratis! Dat zou toch hartstikke mooi zijn als zoiets er zou komen. Het enige wat je nodig hebt, is een apparaat waarmee je wifi kan ontvangen. Wat ik heel interessant vind, is dat dit een vrije stroom van data creëert. Censuur van regeringen is niet mogelijk. Ook ben ik wel een beetje huiverig, want de bedenkers hebben dan wel toegang tot de gegevens van iedereen die gebruik maakt van dat netwerk. Je vraagt je af of ze deze gegevens niet verkopen of misbruiken op de een of andere manier. Ik ben benieuwd hoe dit verder zal ontwikkelen...

Ik heb zelf ook nog even het e.e.a. opgezocht, omdat ik het best interessant vind. Kijk hier voor meer informatie. De website is wel in het Engels 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt heel mooi, ik ben benieuwd of het doordrenkt zal zijn met advertenties om e.e.a. te bekostigen. Ik blijf het in ieder geval volgen.
Reputatie 5
Badge +11
Het lijkt heel mooi, ik ben benieuwd of het doordrenkt zal zijn met advertenties om e.e.a. te bekostigen. Ik blijf het in ieder geval volgen.

Ik ben doorgaans niet zo achterdochtig aangelegd, maar ik huiver toch wel een beetje bij deze ideeën...
Reputatie 7
Badge +9
Onze hersenen zullen toch niet gekookt worden door al die vibes in de lucht?
http://www.millan.net/minimations/smileys/twister2.gif
Reputatie 7
Badge +9
Als je weet hoeveel vibes er nu al in de lucht zijn.... dan kunnen er nog wel een paar bij. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Als je weet hoeveel vibes er nu al in de lucht zijn..... :)

Doel je specifiek op vandaag, de 14e....Valentijn 'ze' dag zeg maar a.h.w., Frans? :p:D
Reputatie 7
Badge +9
Beetje OT, maar ja, vandaag wel een beetje speciale dag 🙂
Badge +8
Haha,

Ik las de titel en dacht: Nou lekker, ik zie geen kans om binnenkort in de ruimte te geraken. Handig dan, die gratis wifi daar ;)

Maar goed, het is maandag :)

Groetjes,
Charlene
Reputatie 3
Badge +9
Hahaha dinsdag wel? 😉
Reputatie 7
Badge +9
Ja Charlene, het is maandag, leuk en/of zwaar weekend gehad? :)

In de titel staat 'vanuit de ruimte', maar ja, het is maandag 🙂
Badge +8
Ja Charlene, het is maandag, leuk en/of zwaar weekend gehad? :)

In de titel staat 'vanuit de ruimte', maar ja, het is maandag :)


Ja, dan zal het daar toch ook wel werken 😉
Reputatie 7
Badge +9
Djiezuss....zitten jullie nu een potje in de ruimte te ouwehoeren of wat....? :p

:eek: BTW ik heb het niet zo op straling vanuit de ruimte. De laatste keer dat dat gebeurde, veranderden de mensen in een stel hersenloze ruimtebonen.

http://farm9.static.flickr.com/8303/7904382092_76436392d3.jpg
Badge +6
Hahah, leuk toch een ruimteboon als buurman of -vrouw? Weer 'ns wat anders 😉

Reageer