.

Beantwoord

Onberkt bellen binnenkort ook in Nederland?


Badge +1
Ik krijg zojuist een onderzoek waaruit blijkt dat Tele2 onbeperkt bellen en sms met een internet bundel van 1 gig wil gaan aan bieden voor
32.50 per maand inc smartphone (zonder 27,50) overschijd je je internet bundel word de snelheid verlaagd en betaal je niks extra's

mischien ook een idee voor Simyo?
icon

Beste antwoord door Natascha 6 June 2013, 11:27

Bekijk originele reactie

24 reacties

Badge +6
Ik krijg zojuist een onderzoek waaruit blijkt dat Tele2 onbeperkt bellen en sms met een internet bundel van 1 gig wil gaan aan bieden voor
32.50 per maand inc smartphone (zonder 27,50) overschijd je je internet bundel word de snelheid verlaagd en betaal je niks extra's

mischien ook een idee voor Simyo?


Hoi Erickiel,

Het is niet bekend of Simyo onbeperkt bellen gaat aanbieden.
Mocht Simyo dit gaan aanbieden dan zal dit bekend gemaakt worden via de website, het forum en twitter.
Badge +1
We wachten af, persoonlijk denk ik dat simyo hierin mee moet gaan
Maar snap ook dat hier meerdere dingen meespelen of het wel of nie kan
Reputatie 7
Badge +9
We wachten af, persoonlijk denk ik dat simyo hierin mee moet gaan Maar snap ook dat hier meerdere dingen meespelen of het wel of nie kan


Yes! De Leon stapt over!:)
Reputatie 3
Badge +5
Denk niet dat daar genoeg animo voor is. De meeste mensen bellen tegenwoordig via Viber e.d.
Reputatie 3
Badge +5
Ik krijg zojuist een onderzoek waaruit blijkt dat Tele2 onbeperkt bellen en sms met een internet bundel van 1 gig wil gaan aan bieden voor
32.50 per maand inc smartphone (zonder 27,50) overschijd je je internet bundel word de snelheid verlaagd en betaal je niks extra's

mischien ook een idee voor Simyo?


Is het toestel een toestellease contract? Wat is de normale snelheid? Er zijn nog genoeg vragen die ik zo kan bedenken over de details van deze actie.
Daarnaast is Tele2 het T-Mobile netwerk, en iedereen weet dat dat het slechtste netwerk in Nederland is zeker qua internet. Beetje duurkoop dus
Badge +8
Denk niet dat daar genoeg animo voor is. De meeste mensen bellen tegenwoordig via Viber e.d.

Is het toestel een toestellease contract? Wat is de normale snelheid? Er zijn nog genoeg vragen die ik zo kan bedenken over de details van deze actie.
Daarnaast is Tele2 het T-Mobile netwerk, en iedereen weet dat dat het slechtste netwerk in Nederland is zeker qua internet. Beetje duurkoop dus


Hoi Nielsiejjj92,

Ja, zo zijn er veel dingen die je moet overwegen als je overstapt. Wat voor de één alleen maar voordelen biedt, kan voor een ander juist slecht uitkomen. Bij Simyo proberen we al veel verschillende vormen aan te bieden, en door de mogelijkheid tot wijzigen, is er voor veel verschillende soorten mensen wat te vinden.

Wat moet een provider zeker hebben voor jou?

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Ik zie de laatste dagen veel reclame voor robinmobile dit is voor 39,95 per maand onbeperkt bellen, sms en internet
Ik zit er eigenlijk hard over te denken om over te stappen, liever niet Simyo bevalt me voor de rest goed
Als Simyo dit ook aan gaat bieden blijf ik liever bij Simyo ga dit weekend een goed kijken wat te doen
Reputatie 7
Badge +9
Ik zie de laatste dagen veel reclame voor robinmobile dit is voor 39,95 per maand onbeperkt bellen, sms en internet
Ik zit er eigenlijk hard over te denken om over te stappen, liever niet Simyo bevalt me voor de rest goed
Als Simyo dit ook aan gaat bieden blijf ik liever bij Simyo ga dit weekend een goed kijken wat te doen


Heb toevallig een dag of wat geleden ook op die site zitten kijken. Vroeg me af wat dat onbeperkte internet bij hen inhoudt. Geen fair use policy? Afknijpen bij hoogverbruik? Of gewoon, net als op je PC? Echt volop gebruik kunnen maken van internet. Ik denk dit laatste, maar kon er geen duidelijk antwoord op vinden. Ze zitten op het KPN netwerk, dus dat is al een pré. 
En aardige snelheden. 7 Mbps down en 2 up.
Het klinkt allemaal interessant maar ik ben geen hoogverbruiker, noch van belminuten noch van MB's. Dus ik weet het niet. Maar interessant is het wel.
Badge +1
Heb ook de site goed zitten doorlezen er word niet afgeknepen op snelheid en onbeperkt is ook echt onbeperkt, ik zie op dit moment alleen maarveel voordelen, alleen in buitenland nog geen internet je moet apart buitenland bundel aanschaffen voor de rest alleen voordelen, ik hoop dat simyo het ook gaat aanbieden anders denk ik er hard heel hard over om over te stapen ik zit regelmatig buiten mijn belbundel en dan heb ik de grootste ga me er van het weekend eens goed in verdiepen
Reputatie 7
Badge +9
Een paar dienen in de FAQ voor Robin Mobile:

Heeft Robin Mobile een Fair Use Policy?
Nee, er is geen Fair Use Policy bij Robin Mobile. Het gebruik van de SIM kaart in hoeveelheden MB’s, SMS of minuten is ongelimiteerd, echter dient dit binnen de perken van normaal consumenten- en privégebruik te blijven. Robin Mobile behoudt zich het recht voor om je aan te spreken op het gebruik, mocht dit excessieve vormen aannemen waardoor netwerkproblemen zouden (kunnen) ontstaan. Dit excessieve gebruik kan leiden tot blokkering van je SIM kaart. Misbruik en fraude met de SIM kaart is strafbaar en kan leiden tot juridische vervolging.

Die dikgedrukte zin zegt: Ja, we hebben weldegelijk een Fair Use Policy! Als je echt te veel gebruikt blokkeren we je en slepen we je voor de rechter...

Verder alleen te gebruiken op mobieltjes en tablets... Ik vraag mij ook af hoe ze daarop gaan letten, want ik denk dat dat voornamelijk op basis van verbruik gaat. Zolang jij binnen een gedefineerd profiel blijft en zij dus winst op je kunnen blijven maken is het allemaal prima.

Wat een leuk idee is, is dat extra tegoed voor kosten naar service nummers, bellen in het buitenland en dergelijk extra kosten. Net prepaid voor dat soort dingen. Leuk bedacht!

Internet in het buitenland hebben ze net als simyo nog niet uitgedacht. Hoe dat gaat werken, dat is nog niet duidelijk. Zal vast iets met dat extra tegoed worden...

De chat is overigens wel een interresant medium op klantenservice op aan te bieden. Simyo?...

Ik word er niet beter op. 40 euro per maand is een hoop. Ik gebruik weinig minuten/SMS(tussen 0 en 40 min/SMS) en ergens tussen de 100MB en 500MB per maand. Daar ga ik geen 40 euro voor betalen. Ik wacht even de eerste klachten af, om te zien hoe transparant RobinMobile echt is...
Badge +1
Ik moet er maar eens goed over denken, heb een bundel van 1250 min maar zit er vaak overheen
Zal het weekend eens opende chat daar gaan en eens een paar vragen gaan stellen wat hun verstaan over normaal verbruik
Ik weet dat ze in België bij Mobistar oo zoiets aan bieden en simyo in Duitsland ook ga me er gewoon eens goed in verdiepen voor ik een eventuele overstap ga nemen, ben eigenlijk altijd tevreden over simyo maar ben een wel iemand als het echt goedkoper kan ben ik wegof simyo moet in de toekomst met een vergelijkbare dienst komen.
Badge +8
Ik zie de laatste dagen veel reclame voor robinmobile dit is voor 39,95 per maand onbeperkt bellen, sms en internet
Ik zit er eigenlijk hard over te denken om over te stappen, liever niet Simyo bevalt me voor de rest goed
Als Simyo dit ook aan gaat bieden blijf ik liever bij Simyo ga dit weekend een goed kijken wat te doen


Heb ook de site goed zitten doorlezen er word niet afgeknepen op snelheid en onbeperkt is ook echt onbeperkt, ik zie op dit moment alleen maarveel voordelen, alleen in buitenland nog geen internet je moet apart buitenland bundel aanschaffen voor de rest alleen voordelen, ik hoop dat simyo het ook gaat aanbieden anders denk ik er hard heel hard over om over te stapen ik zit regelmatig buiten mijn belbundel en dan heb ik de grootste ga me er van het weekend eens goed in verdiepenIk moet er maar eens goed over denken, heb een bundel van 1250 min maar zit er vaak overheen
Zal het weekend eens opende chat daar gaan en eens een paar vragen gaan stellen wat hun verstaan over normaal verbruik
Ik weet dat ze in België bij Mobistar oo zoiets aan bieden en simyo in Duitsland ook ga me er gewoon eens goed in verdiepen voor ik een eventuele overstap ga nemen, ben eigenlijk altijd tevreden over simyo maar ben een wel iemand als het echt goedkoper kan ben ik wegof simyo moet in de toekomst met een vergelijkbare dienst komen.


Hoi erickiel,

Ik hoop natuurlijk dat je bij ons blijft. Veel succes met overdenken. Ik heb helaas geen mooie acties waarvan ik weet dat ze eraan zouden komen, die jou zouden kunnen overtuigen.
1250 minuten is voorlopig de grootste bundel. Met de onbeperkt sms-bundel daarbij, zijn dat wel 1250 belminuten.

We wachten het af, wat je gaat doen.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Heb toevallig een dag of wat geleden ook op die site zitten kijken. Vroeg me af wat dat onbeperkte internet bij hen inhoudt. Geen fair use policy? Afknijpen bij hoogverbruik? Of gewoon, net als op je PC? Echt volop gebruik kunnen maken van internet. Ik denk dit laatste, maar kon er geen duidelijk antwoord op vinden. Ze zitten op het KPN netwerk, dus dat is al een pré. 
En aardige snelheden. 7 Mbps down en 2 up.
Het klinkt allemaal interessant maar ik ben geen hoogverbruiker, noch van belminuten noch van MB's. Dus ik weet het niet. Maar interessant is het wel.


Een paar dienen in de FAQ voor Robin Mobile:

Heeft Robin Mobile een Fair Use Policy?
Nee, er is geen Fair Use Policy bij Robin Mobile. Het gebruik van de SIM kaart in hoeveelheden MB’s, SMS of minuten is ongelimiteerd, echter dient dit binnen de perken van normaal consumenten- en privégebruik te blijven. Robin Mobile behoudt zich het recht voor om je aan te spreken op het gebruik, mocht dit excessieve vormen aannemen waardoor netwerkproblemen zouden (kunnen) ontstaan. Dit excessieve gebruik kan leiden tot blokkering van je SIM kaart. Misbruik en fraude met de SIM kaart is strafbaar en kan leiden tot juridische vervolging.

Die dikgedrukte zin zegt: Ja, we hebben weldegelijk een Fair Use Policy! Als je echt te veel gebruikt blokkeren we je en slepen we je voor de rechter...

Verder alleen te gebruiken op mobieltjes en tablets... Ik vraag mij ook af hoe ze daarop gaan letten, want ik denk dat dat voornamelijk op basis van verbruik gaat. Zolang jij binnen een gedefineerd profiel blijft en zij dus winst op je kunnen blijven maken is het allemaal prima.

Wat een leuk idee is, is dat extra tegoed voor kosten naar service nummers, bellen in het buitenland en dergelijk extra kosten. Net prepaid voor dat soort dingen. Leuk bedacht!

Internet in het buitenland hebben ze net als simyo nog niet uitgedacht. Hoe dat gaat werken, dat is nog niet duidelijk. Zal vast iets met dat extra tegoed worden...

De chat is overigens wel een interresant medium op klantenservice op aan te bieden. Simyo?...

Ik word er niet beter op. 40 euro per maand is een hoop. Ik gebruik weinig minuten/SMS(tussen 0 en 40 min/SMS) en ergens tussen de 100MB en 500MB per maand. Daar ga ik geen 40 euro voor betalen. Ik wacht even de eerste klachten af, om te zien hoe transparant RobinMobile echt is...


Hoi de leon en Groentjuh,

Zoals ik eerder al aangaf, er is van alles om te overwegen en inderdaad het ligt toch vooral aan wat jij als beller/internetgebruiker nodig denkt te hebben.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Toevallig net negatief in het nieuws...
Reputatie 3
Badge +9
Is het iemand al opgevallen dat de titel verkeerd getypt is.
Reputatie 7
Badge +9
Is het iemand al opgevallen dat de titel verkeerd getypt is.


Had ik al gezien, maar het stoort me niet, de bedoeling is duidelijk.
Badge +1
Ja ikzelf weet niet hoe ik het kan veranderen, plaatste artikel met ipad
Badge +1
Heb er over gedacht denk dat ik het voorlopig even zo laat, ze bieden nog geen Bb bundel aan en heb wel zo'n toestel
Reputatie 7
Badge +9
Bij onbeperkt lijkt me een speciale Bb bundel niet nodig...... Vraag gewoon inf bij die provider en deel die met ons!
Reputatie 7
Badge +9
Voor mij is het niks. Dat verbel en verinternet ik nooit. :p
Badge +1
Bb bundel hebben ze niet en om gebruik te maken van Blackberry heb je speciale verbinding (bis) nodig en die ondersteunen ze niet
Reputatie 7
Badge +9
Dan blijf je toch gezellig bij ons!
Badge
Wat mij de laatste tijd wel opvalt dat de grote providers met aanbiedingen komen met onbeperkt bel/sms en duizende Gb's met een internet snelheid van 28,8 voor een steeds lagere prijs. Maarja, wat moeten wij ermee 100 minuten is voor vele al veel en 28,8 dat wordt dus niet gehaald U mag blij zijn als U 4 tot 6 krijgt en de meeste toestellen waaronder iPhone kan zelf niet meer verwerken dan 14.4. De bewuste provider met de rode reclame maakt op het net al excuses voor het niet halen van 28.8 maar bied nu gewoon nog hogere snelheid aan. Dit noem ik nu volksverlakkerij.Iets verkopen wat niet bestaat.
Een advies gewoon Simyo met kiesbare bel/sms eenheden en internet met aub een bietske meer snelheid .
Gaat jullie vele klanten meer opleveren.
Reputatie 7
Badge +9
Duizenden GB's lijkt me beetje veel, 1024 GB = is 1 TB (Terabyte), ik denk dat iedere provider vóór het behalen van deze hoeveelheid je al afknijpt naar een snelheid van 64 Kbs.
De snelheid die je effectief haalt is van veel factoren afhankelijk, je toestel, de drukte, de afstand tot de mast, het weer, objecten tussen de mast en het toestel, binnen of buiten.... en ga maar even door. 100% van de theoretische snelheid haal je nooit.
High-end smartphones (met hun prijskaartje) kunnen het 4G netwerk aan (ook dat netwerk heeft een prijskaartje).
Als een provider iets aanbiedt wat deze structureel niet kan leveren is dit inderdaad verlakkerij. Indien 28,8 aangeboden wordt is dat uiteraard de theoretische snelheid, als je dan onder gunstige condities maar 5 of 6 haalt is er in mijn ogen sprake van wanprestatie. Als je dan nog hoger aanbiedt lijkt het sterk op bedrog.
Consumentenorganisaties hebben veel macht, deze kunnen, indien klacht gegrond, veel bereiken.

De snelheid van Simyo valt mij in de praktijk best mee, bij mijn vorige provider was het grote ellende, vaak geen dekking voor spraak, laat staan internet.

Reageer