Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Nieuwe Prepaid internetbundels bij Simyo

  • 10 december 2019
  • 14 reacties
  • 508 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Omdat ik nog geen aankondiging op dit forum, op het Simyo blog, op Facebook en/of op twitter zie:

Tweakers heeft zojuist bericht dat Simyo nieuwe Prepaid internetbundels heeft geïntroduceerd.

Vanaf vandaag zijn er 2 nieuwe prepaid databundels beschikbaar:

  1. 2000MB voor 12,50 euro. Deze bundels, is net als de andere bundels, 30 geldig.
  2. Onbeperkt (lage snelheid) voor 10 euro. Deze bundels, is net als de andere bundels, 30 geldig. De internetsnelheid is echter beperkt tot 128Kbit/s. Hiermee zou het mogelijk moeten zijn om berichten te sturen via chatapps, navigeren, en e-mailen. Gebruik van sociale media, videostreaming en muziekstreaming is door de beperkte snelheid niet mogelijk met deze bundel.

14 reacties

De 2000MB voor 12,50 euro zie ik staan in de iOS app maar de Onbeperkt bundel (nog) niet.

 

Edit: Met de nieuwste versie van de app is alles nu wel zichtbaar.

Reputatie 7

Beetje aan de hoge die prijzen kant vind ik..

 

Moeder Overste is goedkoper. 

Reputatie 7
Badge +9

Beetje aan de hoge die prijzen kant vind ik..

 

Moeder Overste is goedkoper. 


Maar daar zijn de tarieven voor bellen en SMSen zonder bundel weer hoger...

Reputatie 6
Badge +5

He mannen!

 

Het klopt inderdaad dat de bundels sinds vandaag beschikbaar zijn, in de loop van deze week zullen alle prepaid klanten hierover worden gemaild. De reden waarom dit inderdaad nog niet op onze kanalen bekend is gemaakt is omdat we dit rustig willen uitrollen. Als dit goed is gegaan, zullen we dit ook op onze kanalen bekend maken. Dit is wat ik tot nu toe weet, mocht het plan wijzigen zal ik dat laten weten. 

 

Voor zover ik nu begrijp vinden jullie het eigenlijk te duur om daar gebruik van te maken? 

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

Ik zal er geen gebruik van maken omdat prepaid niet bij mij past.

 

Ik zie liever onbeperkt internet voor de abonnementen ☺️

Reputatie 7
Badge +9

De databundels is een mooi stukje up-selling:

150 MB voor 5 euro = 0,033333 euro/MB
500 MB voor 7,50 euro = 0,015 euro/MB (55% goedkoper dan 150MB per MB)
1000 MB voor 10,00 euro = 0,01 euro/MB (33,33% goedkoper dan 500MB per MB)
2000 MB voor 12,50 euro = 0,00625 euro/MB (37,50% goedkoper dan 1000MB per MB)

Daar is commercieel goed naar gekeken! Maar maakt kiezen inderdaad moeilijk.

De onbeperkt bundel heeft concurrentie: KPN zelf kost de bundel 8,99, maar met 30 minuten bellen erbij. En T-mobile heeft ook zo’n bundel voor 7,50 en ook daar zit 30 minuten/sms bij.

Ik vroeg mij overigens af of de databundels zijn te combineren (eventueel met korting)? Dus bijvoorbeeld 150MB en Onbeperkt online, zodat je 150MB + verbinding knijpen (128kbit/s) wanneer op krijgt?

Prepaid past uitstekend bij mij maar alleen voor bellen en sms. Ik ben niet geinteresseerd in internet bundels want ik gebruik een ‘cheap and cheerful’ Alcatel telefoontje als Simyo telefoon en het internet daarop is bijzonder traag. Is in feite onbruikbaar.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Mannen,

 

@ Ray, die hebben we inderdaad ook al een aantal keer geopperd. 

 

@ Groentjuh In tegenstelling tot de internetbundels met een limiet mag je bij de Onbeperkt internetbundel wel een nieuwe internetbundel activeren, als je wilt internetten met een hoge snelheid. Als je dit doet, dan stopt je Onbeperkt internetbundel direct en wordt je gelimiteerde internetbundel met hoge snelheid direct actief, voor 30 dagen. Je kunt dus nooit twee internetbundels tegelijk actief hebben.

 

@ Scotsman, dan is een prepaid internetbundel inderdaad niet voor jou weggelegd. 

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 7
Badge +9

@ Groentjuh In tegenstelling tot de internetbundels met een limiet mag je bij de Onbeperkt internetbundel wel een nieuwe internetbundel activeren, als je wilt internetten met een hoge snelheid. Als je dit doet, dan stopt je Onbeperkt internetbundel direct en wordt je gelimiteerde internetbundel met hoge snelheid direct actief, voor 30 dagen. Je kunt dus nooit twee internetbundels tegelijk actief hebben.

 

Stel ik geef een kind maandelijks zo'n bundel, om te voorkomen dat hij/zij alle zijn/haar prepaid via data per MB verbruikt en een week later gaan we op vakantie en ik wil dat hij/zij zichzelf achterin kan vermaken en geef ze bijvoorbeeld een 2GB bundel, dan:

  1. ben ik 23 van de 30 dagen van de onbeperkt bundel gewoon kwijt?!
  2. kunnen ze na die 2 GB alsnog buiten de bundel komen en al hun beltegoed opmaken?!

Krijg je bij het activeren van een hoge snelheidsbundel terwijl je een lage snelheidsbundel hebt:

  1. Een waarschuwing?
  2. het niet gebruikte gedeelte van de databundel als beltegoed terug?
Reputatie 4
Badge +4

Hey allemaal!

 

Wat leuk om te zien dat jullie zoveel over de nieuwe Prepaidbundels te zeggen hebben! 😊

 

@ Groentjuh: 

  1. De bundel van 2000MB gaat in op het moment van actieveren. De bundel is dan 30 dagen geleden. Dat houdt in dat je de bundel ook na de vakantie weer kan gebruiken. Niet gebruikte MB's uit deze bundel komen te vervallen.
  2. Wij versturen een waarschuwing bij het verbruiken van 50%, 80% en 100% van de internetbundel. Het kan zijn dat er daarna nog kan worden geïnternet. Voor de klanten die hier geen zorgen over willen maken is er de onbeperkte internetbundel met lage snelheid.
  3. Internetbundels kunnen niet gestapeld worden. Dus als iemand 1000MB heeft geactiveerd en daar bovenop de onbeperkte databundel met lage snelheid wil activeren dan wordt dit geblokkeerd tijdens het activatiescherm. De onbeperkte databundel is de enige bundel die een lage snelheid heeft.
  4. Nee, ongebruikte MB's komen te vervallen en worden niet omgezet in tegoed.

 

Groetjes,

Ouael

Reputatie 7
Badge +9

@ Groentjuh: 

  1. als iemand 1000MB heeft geactiveerd en daar bovenop de onbeperkte databundel met lage snelheid wil activeren dan wordt dit geblokkeerd tijdens het activatiescherm. De onbeperkte databundel is de enige bundel die een lage snelheid heeft.

 

@ Groentjuh In tegenstelling tot de internetbundels met een limiet mag je bij de Onbeperkt internetbundel wel een nieuwe internetbundel activeren, als je wilt internetten met een hoge snelheid. Als je dit doet, dan stopt je Onbeperkt internetbundel direct en wordt je gelimiteerde internetbundel met hoge snelheid direct actief, voor 30 dagen. Je kunt dus nooit twee internetbundels tegelijk actief hebben.

 

Denkbeeldig verhaal dan maar:

Ik koopt elke maand een onbeperkt bundel en doe dat bijvoorbeeld op 16 december, want dan verloopt de vorige onbeperkt bundel.

Ik ga op 21 december op vakantie en neemt dan een bundel met hoge snelheid.

Aldus Tessanne kan dat, maar vervalt dan het restant van de onbeperkt bundel (er vervalt dan 80% van die bundel = 8 euro, want ik heb dan maar 6 ipv 30 dagen onbeperkt internet met lage snelheid verbruikt)

Mijn vragen:

  1. Gaan jullie/Zijn daar gigantische waarschuwingen (voor plaatsen) om te voorkomen dat mensen na het activeren van een onbeperkt bundel zonder duidelijke waarschuwing het restant van de onbeperkte bundel laten vervallen en dat mensen weten dat ze na die nieuwe bundel van 150 tot 2000MB gelijk weer buiten de bundel gaan internetten i.p.v. terugvallen naar lage snelheid in dien die bundel op is binnen 30 dagen?
  2. Staat/Staan deze situatie(s) duidelijk ergens op de website?

 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Groentjuh,

 

Dank je wel voor je reactie! 

  1. Er zijn waarschuwingen tijdens het activatieproces dat de oude bundel komt te vervallen en vanaf dat moment een nieuwe bundel geldt. Het zou niet zomaar moeten gebeuren.
  2. Deze situatie staat op onze webpagina over de onbeperkte internetbundel bij de 'meest gestelde vragen’. Daarna zijn er nog een paar andere artikelen waar hier naar wordt verwezen. 

Verder staan wij natuurlijk open voor suggesties 😊. Dus als je denkt dat een artikel deze informatie mist, dan kan je ons hierop wijzen. Ik kan dit naar onze collega's sturen die de artikelen schrijven.

 

Groetjes,

Ouael

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind het jammer dat ze niet te combineren zijn, maar dat zal wel een technisch gebeuren zijn. Nu blijf je moeten kiezen: langzaam maar veilig en onbeperkt internet of snel beperkt en risicovol (indien buiten de bundel) internet.

De combinatie daarvan zou ik veel sterker hebben gevonden. Dan kun je naar snel beperkt internet met veilig vangnet toe. Dat zou waarschijnlijk te veel in KPN’s eigen vaarwater komen, dus zie ik dat niet gebeuren.

Ik ga eerlijk zijn en zeggen dat ik jullie constructie niet mooi vindt. Het laten vervallen van de bundel als je een snelle bundel activeert zou niet nodig moeten zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @ Groentjuh,

 

Bedankt voor de feedback, je eerlijkheid wordt gewaardeerd! Ik weet niet of dit inderdaad technisch mogelijk is, maar ik ga je feedback natuurlijk wel voor je doorgeven! 

 

Groetjes,

Tessanne

 

Reageer