.

Nieuwe Prepaid internetbundels bij Simyo

  • 10 December 2019
  • 14 reacties
  • 522 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Omdat ik nog geen aankondiging op dit forum, op het Simyo blog, op Facebook en/of op twitter zie:

Tweakers heeft zojuist bericht dat Simyo nieuwe Prepaid internetbundels heeft geïntroduceerd.

Vanaf vandaag zijn er 2 nieuwe prepaid databundels beschikbaar:

  1. 2000MB voor 12,50 euro. Deze bundels, is net als de andere bundels, 30 geldig.
  2. Onbeperkt (lage snelheid) voor 10 euro. Deze bundels, is net als de andere bundels, 30 geldig. De internetsnelheid is echter beperkt tot 128Kbit/s. Hiermee zou het mogelijk moeten zijn om berichten te sturen via chatapps, navigeren, en e-mailen. Gebruik van sociale media, videostreaming en muziekstreaming is door de beperkte snelheid niet mogelijk met deze bundel.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

De 2000MB voor 12,50 euro zie ik staan in de iOS app maar de Onbeperkt bundel (nog) niet.

 

Edit: Met de nieuwste versie van de app is alles nu wel zichtbaar.

Beetje aan de hoge die prijzen kant vind ik..

 

Moeder Overste is goedkoper. 

Reputatie 7
Badge +9

Beetje aan de hoge die prijzen kant vind ik..

 

Moeder Overste is goedkoper. 


Maar daar zijn de tarieven voor bellen en SMSen zonder bundel weer hoger...

Reputatie 7
Badge +6

He mannen!

 

Het klopt inderdaad dat de bundels sinds vandaag beschikbaar zijn, in de loop van deze week zullen alle prepaid klanten hierover worden gemaild. De reden waarom dit inderdaad nog niet op onze kanalen bekend is gemaakt is omdat we dit rustig willen uitrollen. Als dit goed is gegaan, zullen we dit ook op onze kanalen bekend maken. Dit is wat ik tot nu toe weet, mocht het plan wijzigen zal ik dat laten weten. 

 

Voor zover ik nu begrijp vinden jullie het eigenlijk te duur om daar gebruik van te maken? 

 

Groetjes,

Daisy

Ik zal er geen gebruik van maken omdat prepaid niet bij mij past.

 

Ik zie liever onbeperkt internet voor de abonnementen ☺️

Reputatie 7
Badge +9

De databundels is een mooi stukje up-selling:

150 MB voor 5 euro = 0,033333 euro/MB
500 MB voor 7,50 euro = 0,015 euro/MB (55% goedkoper dan 150MB per MB)
1000 MB voor 10,00 euro = 0,01 euro/MB (33,33% goedkoper dan 500MB per MB)
2000 MB voor 12,50 euro = 0,00625 euro/MB (37,50% goedkoper dan 1000MB per MB)

Daar is commercieel goed naar gekeken! Maar maakt kiezen inderdaad moeilijk.

De onbeperkt bundel heeft concurrentie: KPN zelf kost de bundel 8,99, maar met 30 minuten bellen erbij. En T-mobile heeft ook zo’n bundel voor 7,50 en ook daar zit 30 minuten/sms bij.

Ik vroeg mij overigens af of de databundels zijn te combineren (eventueel met korting)? Dus bijvoorbeeld 150MB en Onbeperkt online, zodat je 150MB + verbinding knijpen (128kbit/s) wanneer op krijgt?

Reputatie 7
Badge +9

Prepaid past uitstekend bij mij maar alleen voor bellen en sms. Ik ben niet geinteresseerd in internet bundels want ik gebruik een ‘cheap and cheerful’ Alcatel telefoontje als Simyo telefoon en het internet daarop is bijzonder traag. Is in feite onbruikbaar.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Mannen,

 

@ Ray, die hebben we inderdaad ook al een aantal keer geopperd. 

 

@ Groentjuh In tegenstelling tot de internetbundels met een limiet mag je bij de Onbeperkt internetbundel wel een nieuwe internetbundel activeren, als je wilt internetten met een hoge snelheid. Als je dit doet, dan stopt je Onbeperkt internetbundel direct en wordt je gelimiteerde internetbundel met hoge snelheid direct actief, voor 30 dagen. Je kunt dus nooit twee internetbundels tegelijk actief hebben.

 

@ Scotsman, dan is een prepaid internetbundel inderdaad niet voor jou weggelegd. 

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 7
Badge +9

@ Groentjuh In tegenstelling tot de internetbundels met een limiet mag je bij de Onbeperkt internetbundel wel een nieuwe internetbundel activeren, als je wilt internetten met een hoge snelheid. Als je dit doet, dan stopt je Onbeperkt internetbundel direct en wordt je gelimiteerde internetbundel met hoge snelheid direct actief, voor 30 dagen. Je kunt dus nooit twee internetbundels tegelijk actief hebben.

 

Stel ik geef een kind maandelijks zo'n bundel, om te voorkomen dat hij/zij alle zijn/haar prepaid via data per MB verbruikt en een week later gaan we op vakantie en ik wil dat hij/zij zichzelf achterin kan vermaken en geef ze bijvoorbeeld een 2GB bundel, dan:

  1. ben ik 23 van de 30 dagen van de onbeperkt bundel gewoon kwijt?!
  2. kunnen ze na die 2 GB alsnog buiten de bundel komen en al hun beltegoed opmaken?!

Krijg je bij het activeren van een hoge snelheidsbundel terwijl je een lage snelheidsbundel hebt:

  1. Een waarschuwing?
  2. het niet gebruikte gedeelte van de databundel als beltegoed terug?
Reputatie 4
Badge +4

Hey allemaal!

 

Wat leuk om te zien dat jullie zoveel over de nieuwe Prepaidbundels te zeggen hebben! 😊

 

@ Groentjuh: 

  1. De bundel van 2000MB gaat in op het moment van actieveren. De bundel is dan 30 dagen geleden. Dat houdt in dat je de bundel ook na de vakantie weer kan gebruiken. Niet gebruikte MB's uit deze bundel komen te vervallen.
  2. Wij versturen een waarschuwing bij het verbruiken van 50%, 80% en 100% van de internetbundel. Het kan zijn dat er daarna nog kan worden geïnternet. Voor de klanten die hier geen zorgen over willen maken is er de onbeperkte internetbundel met lage snelheid.
  3. Internetbundels kunnen niet gestapeld worden. Dus als iemand 1000MB heeft geactiveerd en daar bovenop de onbeperkte databundel met lage snelheid wil activeren dan wordt dit geblokkeerd tijdens het activatiescherm. De onbeperkte databundel is de enige bundel die een lage snelheid heeft.
  4. Nee, ongebruikte MB's komen te vervallen en worden niet omgezet in tegoed.

 

Groetjes,

Ouael

Reputatie 7
Badge +9

@ Groentjuh: 

  1. als iemand 1000MB heeft geactiveerd en daar bovenop de onbeperkte databundel met lage snelheid wil activeren dan wordt dit geblokkeerd tijdens het activatiescherm. De onbeperkte databundel is de enige bundel die een lage snelheid heeft.

 

@ Groentjuh In tegenstelling tot de internetbundels met een limiet mag je bij de Onbeperkt internetbundel wel een nieuwe internetbundel activeren, als je wilt internetten met een hoge snelheid. Als je dit doet, dan stopt je Onbeperkt internetbundel direct en wordt je gelimiteerde internetbundel met hoge snelheid direct actief, voor 30 dagen. Je kunt dus nooit twee internetbundels tegelijk actief hebben.

 

Denkbeeldig verhaal dan maar:

Ik koopt elke maand een onbeperkt bundel en doe dat bijvoorbeeld op 16 december, want dan verloopt de vorige onbeperkt bundel.

Ik ga op 21 december op vakantie en neemt dan een bundel met hoge snelheid.

Aldus Tessanne kan dat, maar vervalt dan het restant van de onbeperkt bundel (er vervalt dan 80% van die bundel = 8 euro, want ik heb dan maar 6 ipv 30 dagen onbeperkt internet met lage snelheid verbruikt)

Mijn vragen:

  1. Gaan jullie/Zijn daar gigantische waarschuwingen (voor plaatsen) om te voorkomen dat mensen na het activeren van een onbeperkt bundel zonder duidelijke waarschuwing het restant van de onbeperkte bundel laten vervallen en dat mensen weten dat ze na die nieuwe bundel van 150 tot 2000MB gelijk weer buiten de bundel gaan internetten i.p.v. terugvallen naar lage snelheid in dien die bundel op is binnen 30 dagen?
  2. Staat/Staan deze situatie(s) duidelijk ergens op de website?

 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Groentjuh,

 

Dank je wel voor je reactie! 

  1. Er zijn waarschuwingen tijdens het activatieproces dat de oude bundel komt te vervallen en vanaf dat moment een nieuwe bundel geldt. Het zou niet zomaar moeten gebeuren.
  2. Deze situatie staat op onze webpagina over de onbeperkte internetbundel bij de 'meest gestelde vragen’. Daarna zijn er nog een paar andere artikelen waar hier naar wordt verwezen. 

Verder staan wij natuurlijk open voor suggesties 😊. Dus als je denkt dat een artikel deze informatie mist, dan kan je ons hierop wijzen. Ik kan dit naar onze collega's sturen die de artikelen schrijven.

 

Groetjes,

Ouael

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind het jammer dat ze niet te combineren zijn, maar dat zal wel een technisch gebeuren zijn. Nu blijf je moeten kiezen: langzaam maar veilig en onbeperkt internet of snel beperkt en risicovol (indien buiten de bundel) internet.

De combinatie daarvan zou ik veel sterker hebben gevonden. Dan kun je naar snel beperkt internet met veilig vangnet toe. Dat zou waarschijnlijk te veel in KPN’s eigen vaarwater komen, dus zie ik dat niet gebeuren.

Ik ga eerlijk zijn en zeggen dat ik jullie constructie niet mooi vindt. Het laten vervallen van de bundel als je een snelle bundel activeert zou niet nodig moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ Groentjuh,

 

Bedankt voor de feedback, je eerlijkheid wordt gewaardeerd! Ik weet niet of dit inderdaad technisch mogelijk is, maar ik ga je feedback natuurlijk wel voor je doorgeven! 

 

Groetjes,

Tessanne

 

Reageer