.

Microsoft kan prima zonder Windows Phone - En gokt op meerdere paarden.

  • 30 March 2016
  • 2 reacties
  • 198 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Microsoft lijkt iets minder hard in te zetten op Windows Phone 10 toestellen, maar houdt waarschijnlijk een kleine slag om de arm in de vorm van de surface phone. Mocht ook dit toestel falen, is er nog steeds weinig aan de hand voor de softwaregigant. Microsoft heeft geen eigen platform meer nodig.

Microsoft probeert niet meer iOS en Android te verslaan en is zich meer gaan richten op software voor beide ecosystemen. Microsofts oude strategie (Windows overal) is nu vervangen door "Microsoft overal". Deze grote verandering betekent dat Microsoft niet meer probeert mensen over te halen smartphones te gebruiken waar Windows 10 mobile op draait.

Microsoft apps en Diensten werken ook goed zonder Windows

Of je nu een iPhone, Android- of Windows smartphone (of tablet) hebt, het gebruik van Office, Skype, Outlook en meer is geen probleem. Ook Azure, Exchange, Intune, System Center en Office 365 kan je rustig gebruiken op al deze toestellen zonder problemen. Dat is ooit wel eens anders geweest.

Ik kan mij nog herinneren dat Apple's iWork suite domineerde op iOS. Het was de enige goede keuze die je kon maken als je op een iPad of iPhone werkte in de enterprise markt. Dit had ervoor kunnen zorgen dat Office uiteindelijk naar de achtergrond gedrukt zou worden (zeker met het stijgende aantal Mac-verkopen en dalende aantal Windows-computers). Maar Microsoft is een jaar geleden begonnen met het leveren van een zeer goede office suite voor iOS, maar ook voor Android en OS X. Daarmee werd de dreiging van iWork teniet gedaan. De status van Microsoft Office als business standaard werd hierdoor hersteld en is alleen maar beter geworden.

Lees hier het hele artikel.

Bron: webwereld.nl
Link: http://webwereld.nl/markttrends/92955-microsoft-kan-prima-zonder-windows-phone

2 reacties

Zelfs voor met name dit paerdjuh wederom een zeer interessant topic, franswon.

Dankjewel !
Reputatie 6
Badge +10
Nu was ik heel enthousiast over de Surface book, dus had ik wel de hoop dat het een mooie telefoon gaat worden. Jammer dat ie niet snel af wordt gemaakt. Gelukkig heb ik nu wel heel Office op mijn Samsung S7, dus daar was ik al heel blij mee 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer