.

Met Ideal betalen in de Google Playstore? Het kan (eindelijk)!

  • 8 December 2017
  • 5 reacties
  • 189 Bekeken

Ook ik vond het een doorn in het oog dat je betaalde apps alleen kon aanschaffen met een creditcard of Paypal. Klanten van KPN/Hi konden het zelfs via hun factuur doen.

Nu kun je eindelijk ook met Ideal betalen en dat is voor vele de perfecte uitkomst.



Google Play iDeal-optie nu beschikbaar

Al sinds dit voorjaar wordt door Google getest met het betalen via iDeal in de Play Store. De functie was soms wel en soms niet beschikbaar, en ook niet alle banken werden ondersteund. Na hevige tests lijkt de optie echter klaar voor het grote publiek, want Google heeft vandaag een officiële uitrol aangekondigd. Iedereen in Nederland kan nu met iDeal betalen in de Play Store.


Bron: Android Planet



Edit: @Mods, kunnen jullie het topic omzetten van vraag naar discussie? Thnx 🙂

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb een creditcard en dat gaat helemaal automagisch 😁. Aan het einde van de maand wordt het dan van mijn bankrekening afgeschreven. Veel eenvoudiger dan iDeal.
Voor mensen die heel af en toe een betaalde app aanschaffen vind ik Ideal iets makkelijker. Direct betaald en geen verplichting tot het hebben van een creditcard.
Reputatie 7
Badge +9
Je hebt gelijk Ray v.w.b. mensen die geen creditcard hebben, als je er toch één hebt ligt het iets anders.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ray,

Yes, wat fijn! Ikzelf betaal bijna nooit voor apps, voornamelijk omdat er geen gemakkelijke manier was om te betalen. Zonder creditcard of zin om een Paypal account aan te maken was dat vrij lastig. 😉

Ik gok dat er in Nederland nu dan wel meer gebruik van betaalde apps zal worden gemaakt, wat jullie?

Groetjes,
Els
Die kans is er wel.

Proficiat met je 400ste reactie @Els 😃

Reageer