.

KPN start in 2017 met mobiele telefonie via wifi

  • 7 March 2016
  • 5 reacties
  • 397 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
KPN gaat zijn klanten vanaf 2017 mobiel via wifi laten bellen, een methode voor wanneer het netwerkbereik wegvalt.

KPN gaat daarvoor gebruikmaken van voWifi, zegt de provider tijdens zijn eigen Capital Markets Day, meldt Tweakers.

Sommige buitenlandse providers laten hun gebruikers al langer via wifi bellen. Net als in het buitenland zal het wifi-bellen van KPN voor de gebruiker net zo werken als regulier bellen.

Omdat bij mobiel bellen steeds minder gebruik wordt gemaakt van het traditionele 2G-netwerk, en vaker het datanetwerk, is schakelen tussen wifi en mobiele verbinding makkelijker.

Eerder was al bekend dat KPN later dit jaar met telefoongesprekken via 4G komt. Ook testte het bedrijf bellen via wifi in 2015 al beperkt.

Wifi-hotspots

Daarnaast zei KPN dat het met een eigen systeem voor wifi-hotspots komt. Klanten van KPN kunnen ook nu al gebruikmaken van het wifi-netwerk van andere klanten, maar die dienst werkt op basis van technologie van het bedrijf Fon.

Ook wordt in 2017 de maximale theoretische downloadsnelheid van het mobiele KPN-netwerk opgeschroefd naar 375Mbit/s, door een derde frequentieband in te zetten die nu nog voor 3G wordt gebruikt.

Bron: nu.nl
Link: http://www.nu.nl/mobiel/4226507/kpn-start-in-2017-met-mobiele-telefonie-via-wifi.html

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
KPN gaat zijn klanten vanaf 2017 mobiel via wifi laten bellen, een methode voor wanneer het netwerkbereik wegvalt.

KPN gaat daarvoor gebruikmaken van voWifi, zegt de provider tijdens zijn eigen Capital Markets Day, meldt Tweakers.

Sommige buitenlandse providers laten hun gebruikers al langer via wifi bellen. Net als in het buitenland zal het wifi-bellen van KPN voor de gebruiker net zo werken als regulier bellen.


Yep, mijn provider hier heeft dit al een paar maanden, genaamd Three inTouch. Is erg handig als er slecht 3G bereik is zoals binnenshuis (Three heeft geen 2G netwerk). Werkt goed.

Reputatie 7
Badge +10
Werkt dat een beetje soepel Franswon? Ik lees dit voor het eerst en het lijkt me best interessant. :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Volgens Scotsman werkt het goed Angela, ik heb er geen ervaring mee in Nederland, met het netwerk van KPN heb ik ook nog geen problemen gehad!
Reputatie 7
Badge +9
Het mooie is dat Three inTouch ook in het buitenland werkt. Dan kan je vanaf plekken waar WiFi is vaste en mobiele nummers in je woonland bellen waarbij de gebelde minuten gewoon van je nationale beltegoed af gaan. Je kunt natuurlijk ook gratis via Skype bellen, maar alleen als de tegenpartij ook Skype heeft. Bellen naar een vast of mobiel nummer met Skype kan wel, maar is niet gratis.
Reputatie 7
Badge +10
Oeps, ik bedoelde Scotsman! Juist omdat hij er ervaring mee heeft 😉 Beetje in de war denk ik!

Ik ben heel benieuwd hoe het eventueel gaat werken hier en wanneer het precies ingevoerd gaat worden.

Reageer