.

Beantwoord

Fraudeurs via +21 nummer, pas hier voor op!

  • 9 February 2016
  • 3 reacties
  • 34159 Bekeken

Ik werd gebeld door een +21 nummer. Wil iedereen hiervoor waarschuwen om NIET in te gaan op dit nummer en het te blokkeren. Zie: http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/212628333445. Hopelijk kan ik zo mensen helpen om grote onkosten te maken via je mobiel:-((
icon

Beste antwoord door Tiury 10 February 2016, 11:34

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi helen1954,

Bedankt voor je bericht, hiermee behoed je andere mensen voor deze praktijk.

Ik heb nog wat aanvullende informatie gevonden 🙂 :

Wanneer het nummer +212628333445 belt, niet opnemen en zeker niet terugbellen! In je voicemail wordt er een bericht achtergelaten dat er een pakketje klaar ligt en om af te halen dien je '3536' te sms'en. Er is geen pakketje wat klaarligt, maar er wordt wel geld geïncasseerd voor het sms'en naar dat nummer. Dit is dus een oplichting praktijk!

Groetjes, Caspar
Het hoeft je geen geld te kosten, mits je NIET de code belt die ze vragen onder het mom dat " het door u bestelde pakketje" klaar ligt. Je hebt die "code" nodig om het op te halen. Ik heb Simyo gebeld om te vragen of dat nummer geblokkeerd kan worden, maar dat is niet zo, dus vandaar deze waarschuwing. Het venijn zit er vooral in dat ze gewoon met "nummervermelding" bellen zodat je geneigd bent om terug te bellen waar het over gaat. Dus..NIET TERUG BELLEN EN AL HELEMAAL DIE CODE NIET ACTIVEREN!.

Gtz.

Helen1954
Reputatie 6
Badge +10
Hoi helen1954, welkom op het Simyo forum

Wat nobel van je om een waarschuwing op ons forum te plaatsen tegen deze oplichting praktijk! Op welke manier hebben ze je geld af proberen te troggelen? Ik zie dat de gesprekskosten gelukkig beperkt zijn gebleven 🙂.

Nogmaals bedankt voor deze melding op het Simyo forum!

Groetjes, Tiury

Reageer