.

Consumentenbond protesteert tegen vervallen van data en belminuten in bundels

  • 28 November 2018
  • 7 reacties
  • 300 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
De Consumentenbond vindt dat ongebruikte data en belminuten aan het einde van de maand niet zomaar mogen vervallen. De belangenorganisatie heeft de tien grootste telecomaanbieders via een brief opgeroepen om te stoppen met deze praktijk.

Lees meer
Lees nog meer

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Wat een informatie allemaal! Thanks voor het delen! Ah, gek dat Tweakers het blijkbaar niet aan 't juiste einde heeft hierover, hm!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Ook Tweakers zijn dus niet helemaal betrouwbaar...🙄.
Reputatie 7
Badge +9
Die tabel klopt niet helemaal. Telfort doet volgens hun voorwaarde hetzelfde; Ook knijpen en niet afsluiten.

KPN heeft als voordeel dat bellen van Nederland naar zone 1 ook binnen de bundels valt als je een zorgeloos abonnement hebt, alleen zijn die wel een tikje duurder dan abonnementen bij Simyo.

Simpel gaat ook wel door als de bundel op is, maar heeft de mogelijkheid om tegen betaling een plafond in te stellen die kosten boven de 10 euro of je maandelijkse abonnementskosten (hoogste) blokkeert. Is dus ook prima, maar niet echt zichtbaar in die tabel.

En zo zijn er vast andere dingen dingetjes die net niet helemaal naar voren komen in die tabel. Ik ken net niet alle voorwaarden van alle providers...
Reputatie 7
@Groentjuh mede-tweaker 😉, ik wilde ook zojuist een topic starten met de post op Tweakers.

Ben heel erg benieuwd wat het resultaat gaat worden.

Wat ik ook wel erg 'leuk' vind om te zien in de tabel die in het artikel staat, dat KPN wél de mogelijkheid geeft om buiten de bundel verder gebruik te kunnen blijven maken van mobiele data zij het tegen een verlaagde snelheid (lees: nauwelijks werkbare snelheid behalve voor whatsappjes, maar wel nog steeds internet)...
Reputatie 7
Badge +6
En als klap op de vuurpijl dubbele data bij meerdere aansluitingen....oeps niet zo lang geleden het vrouwtje met veel moeite overgehaald om naar simyo te komen🤨
Reputatie 7
Badge +9
Telfort doet een aantal dingen anders:
Bij Telfort zijn de bundels inderdaad 3 maanden geldig. Je krijgt daardoor dat je 3 maanden hebt om je bundel op te maken. Heb je bijvoorbeeld 150 minuten en 2GB data, dan heb je de eerst maand alleen dat.
Gebruik je niets, dan heb je de volgende maand 300 minuten en 4 GB data.
Gebruik je dan weer niets, dan heb je de volgende maand 450 minuten en 6 GB data.
Gebruik je dan weer niets, dan vervallen de 150 minuten en 2 GB data van de eerste maand en krijg je weer 150 minuten en 2 GB data. Daardoor blijf je op 450 minuten en 6GB data
Gebruik je dan wel iets, dan gaat dat af van de oudste minuten en data. Dus als je dan 150 minuten en 2 GB data daadwerkelijk gebruikt, dan hou je nog steeds 450 minuten en 6GB data voor de volgende maand. Gebruik je meer dan 150 minuten en 2 GB data, dan heb je de volgende maand minder dan die maximale 450 minuten en 6GB data.

Daardoor kun je wel echt 150 minuten en 2GB data gebruiken zonder bang te zijn dat je buiten je bundel komt! Over data verbruik hoef je bij Telfort overigens niet bang te zijn, want daar knijpen ze de dataverbinding naar 64 Kbps down en 32 Kbps up en heb je de optie om voor 5 euro een extra 500MB databundel te kopen, die overigens ook 3 maanden geldig is!

Ik hoop eigenlijk wel dat enkele van de Telfort voorwaarden deze kan op zouden kunnen komen!

(oh en *cough*Simyo100+Simyo2000MBJaarIs15EuroPerMaandOf12EuroPerMaandNaVerlengenEnTelfort150Min+2000MBMaar12,50EuroPerJaarDusGoedkoperOfNauwelijksDuurderMaarIkWilNietTeVeelReclameMakenVoorDeBurenDieMijnInziensBetereVoorwaardenEnPrijsBieden!*cough*)
Reputatie 7
Badge +10
Hi Groentjuh,

Dank voor het doorsturen hiervan! Ik zag het vanochtend ook! Ik ben benieuwd wat voor consequenties dit zal hebben. Wellicht gaat de trend dan de kant van Telfort op, waarbij de bundels (blijkbaar) drie maanden geldig zijn. Ik weet het fijne daar niet van, en ik weet ook niet wat hun voorwaarden zijn natuurlijk. Maar wie weet!

Groetjes,
Jihane

Reageer