.

Breaking: KPN schaft roaming als eerste Europese roamingskosten af!!

  • 5 September 2016
  • 8 reacties
  • 649 Bekeken

KPN introduceert op 26 september nieuwe abonnementen waarmee je belminuten, sms'jes en MB's ook in de rest van de EU bruikbaar zijn.


Waar klanten nu nog extra betalen voor internet in het buitenland, is dat met het nieuwe Zorgeloos-abonnement verleden tijd. Tenminste, binnen de EU. KPN stopt met roamingtarieven binnen Europese landen en laat gebruikers uit hun bestaande bundel putten om te bellen, sms'en en te internetten als ze bijvoorbeeld op vakantie zijn.

Roaming definitief afgeschaft
Vanaf volgend jaar juni kan iedereen overigens gebruikmaken van hun bundel binnen de EU, dan worden de roamingkosten definitief afgeschaft. KPN is er alvast vroeg bij en lapt de roamingkosten nu al aan zijn laars. Mensen met de nieuwe Zorgeloos-bundel die in het buitenland buiten hun bundel gaan, zullen automatisch offline gaan. In Nederland is dan nog wel te internetten, met een fors tragere snelheid van 64 Kbps.

De nieuwe bundels zijn beschikbaar vanaf 25 euro per maand (voor twee jaar) of 32,50 euro (voor een jaar). Dat instap-abonnement biedt onbeperkte minuten en sms'jes, met 1GB aan data. Voor 5GB betl je 30 euro (twee jaar) of 37,50 euro (een jaar). De bundel met 10GB en Spotify Premium kost respectievelijk 40 euro en 47,50.

Het allergrootste abonnement kost 99 euro. Met Zorgeloos Premium Plus krijg je 20GB en Spotify Premium en geldt je bundel in de EU, VS en Canada. Bestaande KPN-klanten met een mobiel abonnement kunnen eveneens gebruikmaken van de EU Uitbreiding. Dat kost vijf euro per maand.

Bron • Bright.nl

http://www.rtlz.nl/tech/kpn-schrapt-als-eerste-in-nederland-europese-roamingkosten

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dankjewel voor het delen Raytje, nu even wachten wat de KPN-dochters gaan doen, achter moeder aan of wachten tot volgend jaar, ik ben benieuwd.
Ik ook.. 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Raytje!

Enorm bedankt voor het mededelen van dit bericht!

Zoals bekend zal dochtertje Simyo ook de roaming definitief afschaffen binnen de EU in lijn met de Europese Wet. Alles zal van medio 2017 gaan vanuit de bundel die de klanten al hebben.

Verder kan ik over eventuele bundels en prijzen niet veel kwijt!

We zullen jullie natuurlijk tijdig op de hoogte houden bij wijzigingen of nieuwtjes!

Groetjes,
Ilias
Badge



Zoals bekend zal dochtertje Simyo ook de roaming definitief afschaffen binnen de EU in lijn met de Europese Wet. Alles zal van medio 2017 gaan vanuit de bundel die de klanten al hebben.

Groetjes,
Ilias


Gaat dit ook van toepassing zijn op prepaid internetbundel?
Bij prepaid enkel het bellen of smsen. Met prepaid kun je niet in het buitenland internetten behalve via wifi.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Raytje, dat is nú wel zo, hoe dat gaat na het afschaffen van de roaming is nog de vraag (waar ik geen antwoord op heb).
Badge
Bij prepaid enkel het bellen of smsen. Met prepaid kun je niet in het buitenland internetten behalve via wifi.

Ja, dat weet ik, dat is nu zo het geval. Maar het gaat om de nieuwe situatie vanaf 1 juli a.s.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal!

Het is nog niet duidelijk of er iets gaat veranderen in de opstelling van internetten in het buitenland met een Prepaid-bundel. Dat zal allemaal aan het licht komen zodra de verandering daadwerkelijk in zicht komt.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane

Reageer