.

Besturingssysteem smartphones: kiezen tussen Android, iOS en Windows Phone

  • 3 April 2014
  • 4 reacties
  • 2933 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
De keuze aan smartphones is tegenwoordig groot. Er zijn veel mogelijkheden in formaat en prijsklasse. Sommige mensen kiezen een telefoon omdat ze die er leuk uit vinden zien. Anderen nemen een smartphone op advies van vrienden of kennissen. Voordat voor een smartphone wordt gekozen, moet eerst een andere vraag worden gesteld: welk besturingssysteem wil je op het toestel? Wij bespreken drie systemen: Android, iOS (iPhone) en Windows Phone. In dit artikel gaan we in op voor- en nadelen van deze drie mobiele besturingssystemen.

Wil je alles weten over Android, iOS en Windows Phone?

Het hele artikel is terug te vinden op onze blog.

4 reacties

Badge
Ik heb een toestel Nokia Lumia 900, dat draait onder Windows Phone. Bij mij werkt whatsapp zonder problemen. In jullie recensie over Windows Phone schrijven jullie wat  anders. 
Badge +8
Hoi ruudgx,

Welkom op het forum 🙂 Ja, daar heb ik de schrijvers van het artikel ook al op geattendeerd. Zij beweren echter dat het bij zoveel mensen niet goed werkt, dat ze daarom voor die formulering hebben gekozen. Ik ga ze er nogmaals op wijzen, want ik vind het nu ook wat verwarrend.
Dankjewel voor het meedenken.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 4
Badge +4
Als een van de early adaptors van Windows Phone (op de Lumia 800) kan ik beamen dat Whatsapp echt crappy werkte. (heel Windows Phone was nog niet je van het....). Ze gebruikten o.a. een bug/feature in Windows Phone om actief te kunnen blijven op de achtergrond (waardoor de batterij supersnel leeg ging). Maar toegegeven na enkele updates van de app en van windows phone zelf is de app volwaardig aan de iOS en Android variant.
Badge +6
Hoi ahmed_a,

Dankjewel voor de extra informatie!

De tekst is nu wat aangepast, maar ik verwacht dat de schrijvers nog op verder 'onderzoek' uit zullen gaan 🙂

Reageer