.

'Bedrijven mogen via Facebook Messenger reclame maken'

  • 19 February 2016
  • 3 reacties
  • 215 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Bedrijven mogen vanaf komend kwartaal reclame maken via Facebook Messenger. Dat heeft Facebook laten weten in een bericht aan de grootste adverteerders van de netwerksite.

Bedrijven krijgen de mogelijkheid om klanten via Messenger met reclames te benaderen, als die al eerder in contact zijn geweest met het bedrijf. Dat staat in het document, dat door de site TechCrunch is ingezien.

Omdat de reclames alleen mogen worden doorgegeven in bestaande chats met klanten of potentiële klanten, adviseert Facebook de adverteerders om nu alvast contact te leggen met mensen uit de doelgroep.

Ook kunnen mensen binnenkort via een korte Facebook-link contact leggen met bedrijven via Messenger. Op die manier wordt er direct een chat geopend, waarna de deur tot reclame voor klanten in theorie openstaat.

Facebook Messenger heeft ongeveer 800 miljoen actieve gebruikers. Het zou de eerste keer zijn dat Facebook aan de dienst probeert te verdienen.

Bron: nu.nl
Link: http://www.nu.nl/internet/4217171/bedrijven-mogen-via-facebook-messenger-reclame-maken.html

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Dat is een interessant stuk Franswon. Ik vraag me wel af of je vrienden maakt als bedrijf zijnde. Persoonlijk zou ik het best vervelend vinden om via die weg reclame te ontvangen. Hoe denk jij er over?
Reputatie 7
Badge +9
Ik zit er niet echt op te wachten Angela, ik hoop dat er een mogelijkheid komt om die advertenties te blokkeren. Contact met een bedrijf kan nog al breed geïnterpreteerd worden, een keer een reclame email ontvangen is dat al voldoende voor contact? Ik ben er niet echt gerust op.
Reputatie 7
Badge +10
Precies mijn punt Franswon! Ik heb geen zin om overladen te worden met reclame. Dit kom ik al genoeg tegen op internet 😉

Reageer