.

UPC komt met mobiele bundels die gedeeld kunnen worden

  • 22 October 2014
  • 4 reacties
  • 1616 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
UPC betreedt woensdag de mobiele markt met drie sim only-abonnementen die gezinsleden met elkaar kunnen delen.

Dat maakt de aanbieder van tv, vast internet en vaste telefonie bekend.

Een selecte groep klanten kan nu gaan kiezen voor een mobiel abonnement bij UPC dat maandelijks opzegbaar is. Het gaat om sim only-bundels en er wordt dus geen smartphone meegeleverd. Klanten krijgen de keuze uit UPC Mobiel Basis, UPC Mobiel Meer en UPC Mobiel Eindeloos.

Het goedkoopste abonnement van 12,50 euro per maand biedt 300 MB's, 100 belminuten en onbeperkt sms'en. UPC Mobiel Meer geeft de klant 1500 MB's, 400 belminuten en onbeperkt sms'en en bij de duurste bundel worden 4000 MB's en onbeperkt bellen en sms'en geleverd.

Bundels delen

De abonnementen kunnen met maximaal vier extra gebruikers worden gedeeld. Dat is mogelijk door voor 10 euro per maand per simkaart extra simkaarten te kopen. Bij drie gebruikers kost UPC Mobiel Eindeloos dus 55 in plaats van 35 euro per maand.

De kabelaanbieder gebruikt het netwerk van Vodafone voor de mobiele diensten. Gesprekken worden afgerekend per seconde.

Buiten bundel

Wie over de data- of bellimiet gaat, kan gewoon door internetten en bellen maar betaalt dan wel een buiten bundel-tarief van 20 cent per minuut of 10 cent per MB. Het is mogelijk buiten de databundel een limiet in te stellen waarna internetten niet meer mogelijk is zodat bijvoorbeeld maximaal 50 MB extra wordt gebruikt.

Daarnaast is het mogelijk per gebruiker in te stellen of ze überhaupt buiten de bundel mogen blijven internetten of bellen.

Lees hier verder.


Bron: nu.nl

4 reacties

Reputatie 1
Badge +8
Prijs technisch is het ongeveer hetzelfde wat Simyo aanbiedt, alleen mis ik dan het Forum (:D), de onbeperkt SMS is erg achterhaald (wie gebruikt er nog SMS), en het is geen KPN netwerk.

Desondanks heeft UPC wel een uniek selling point door de bundels te delen onder familieleden. Dat is wel een interesante optie (hint Simyo :D).

Wat ik alleen vreemd vind, UPC en Ziggo gaan binnenkort samen, ervan uitgaand dat ze genoeg aandelen krijgen. Op dit moment heeft Ziggo al Mobiel, ook via Vodafone, maar een andere indeling qua bundels (200MB/75 SMS/bel voor Eur 7.50). Dit is dan weer iets wat aangepast moet worden. Daar hadden ze beter over na kunnen denken 😉
Reputatie 5
Badge +11
Dat is mogelijk door voor 10 euro per maand per simkaart extra simkaarten te kopen.

Wauw, €120 per jaar voor een extra simkaart...
Ik had het schokkender en voor Simyo 'gevaarlijker' gevonden als die simkaarten gratis waren geweest.

Als Ziggo mobiel en UPC mobiel ook samengaan, dan zou ik denken dat de bestaande abonnementen blijven zoals ze zijn, er er voor de nieuw te vormen provider nieuwe abonnementen ontworpen worden.
Reputatie 1
Badge +8
Ouch, ik had even over die 10 euro p/m/p/s (per maand per sim) gekeken! 
Ha, geen zorgen voor Simyo inderdaad 😃
Reputatie 5
Badge +11
Ha, geen zorgen voor Simyo inderdaad :D

Precies, zal je even een gezin van 5 hebben...

Reageer