Tweedehands smartphones en laptops populairder

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten franswon heeft ontvangen van andere leden.

franswon auteur
Forum expert
Reacties: 4358 Sim Only Android
Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

IJsbreker

IJsbreker

Gewoon gezellig

Gewoon gezellig

Meedenker

Meedenker

Gangmaker

Gangmaker

Boomerang

Boomerang

Vlugge Japie

Vlugge Japie

Globe trotter

Globe trotter

Android expert

Android expert

25 mei 2017, 19:53

De markt voor opgelapte tweedehands laptops, pc's en smartphones groeit hard. Verkopers van zogenoemde refurbished apparaten melden stevige groeicijfers.

Infotheek uit Leiden heeft het afgelopen jaar 39 procent meer opgeknapte pc's en laptops verkocht. Het bedrijf levert vooral aan scholen en bedrijven. De omzet over 2016 komt uit op 352 miljoen euro. Ter vergelijking: in 2009 was dat nog zo'n 55 miljoen euro.

Leapp, dat vooral aan consumenten levert, meldt over afgelopen jaar een verdubbeling van het aantal verkochte smartphones. Ook voor dit jaar rekent het bedrijf op een verdubbeling.

Refurbished
Refurbished betekent dat een apparaat tweedehands is en door een bedrijf technisch en cosmetisch is opgeknapt. Defecte onderdelen worden vervangen en het geheugen wordt gewist.

"Ze gaan hier zo goed als nieuw de deur uit", zegt Jordy Kool van Infotheek. "We vervangen batterijen en toetsenborden en verven de producten opnieuw."

In de crisisjaren werden refurbished apparaten populairder. "Er stond flinke druk op it-budgetten. Bedrijven vonden het wel interessant om te besparen op de aanschaf", zegt Kool. Daarnaast speelt bij kopers het milieu mee. In plaats van een nieuw apparaat te produceren, wordt een bestaand product opnieuw gebruikt.

Nieuwste van het nieuwste
Een andere reden is dat consumenten niet per se meer het nieuwste van het nieuwste hoeven te hebben. Kool: "Vaak slaan mensen data op in de cloud en gebruiken ze applicaties in de cloud. Het apparaat zelf hoeft dan niet meer superintelligent te zijn."

De Amerikaanse marktonderzoeker IDC voorspelt dat de markt voor refurbished smartphones stevig blijft groeien. In 2015 werden er wereldwijd 81 miljoen opgelapte telefoons verkocht. In 2020 ligt dat aantal volgens de voorspellingen op 223 miljoen.

De Consumentenbond krijgt weinig klachten binnen van consumenten die niet tevreden zijn met hun opgeknapte smartphone. De bond wijst er wel op dat het prijsverschil met een nieuw toestel soms klein is, vooral bij oudere modellen. Ook zijn er grote verschillen in prijs tussen de verschillende aanbieders.

Bron: hcc.nl
Link: https://www.hcc.nl/kennis/1523-tweedehands-smartphones-en-laptops-populairder
Frans, ik help graag anderen als vrijwilliger, maar ik werk niet bij of voor Simyo ! Nil Volentibus Arduum
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten RicoK heeft ontvangen van andere leden.

RicoK
    Forum expert
    Reacties: 2334 Sim Only iOS
    IJsbreker

IJsbreker

Gewoon Slim

Gewoon Slim

Gewoon gezellig

Gewoon gezellig

Open boek

Open boek

Boomerang

Boomerang

Globe trotter

Globe trotter

Gangmaker

Gangmaker

Vlugge Japie

Vlugge Japie

iOS expert

iOS expert

Meedenker

Meedenker

Android expert

Android expert

25 mei 2017, 20:55

HCC, bestaat dat nog? Hoe nostalgisch. Was het blad Computer Totaal ook niet van hen? En dan de HCC dagen!! Heerlijk, wat een feest. Heb ook nog een paar maanden op het hoofdkantoor van HCC in Haarlem gewerkt tijdens mijn interim tijd bij een detacheerder. Zal een jaar of 15 geleden zijn geweest....

Oke, weer On Topic. :D Mijn zoon gaat voor zijn 11e verjaardag een telefoon krijgen. Dit zal een iPhone (moeten) gaan worden. Hij heeft al iOS ervaring op mijn vorige iPad. Maar dan geen nieuwe iPhone, maar een refurbished iPhone 5S. Er zijn er er erg veel die refurbished aanbieden, maar erg weinig die een als nieuwe aanbieden met een nieuwe accu.
    Tevreden Simyo klant die graag anderen helpt
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten franswon heeft ontvangen van andere leden.

franswon auteur
    Forum expert
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

IJsbreker

IJsbreker

Gewoon gezellig

Gewoon gezellig

Meedenker

Meedenker

Gangmaker

Gangmaker

Boomerang

Boomerang

Vlugge Japie

Vlugge Japie

Globe trotter

Globe trotter

Android expert

Android expert

25 mei 2017, 21:11

Ja Rico, HCC bestaat nog steeds, wel stevig afgeslankt :( Ik ben nog steeds lid.

Je kent ongetwijfeld Bert J. dan nog wel, die zit er al zo lang.

Ik kan geen specifiek advies geven over aanbieders van refurbished iPhones, maar.... Google is je beste vriend op het internet.
    Frans, ik help graag anderen als vrijwilliger, maar ik werk niet bij of voor Simyo ! Nil Volentibus Arduum
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten RicoK heeft ontvangen van andere leden.

RicoK
    Forum expert
    Reacties: 2334 Sim Only iOS
    IJsbreker

IJsbreker

Gewoon Slim

Gewoon Slim

Gewoon gezellig

Gewoon gezellig

Open boek

Open boek

Boomerang

Boomerang

Globe trotter

Globe trotter

Gangmaker

Gangmaker

Vlugge Japie

Vlugge Japie

iOS expert

iOS expert

Meedenker

Meedenker

Android expert

Android expert

25 mei 2017, 21:15

Bert J.?! Nee, die naam zegt mij zo niets. Ik heb met Arie S. op de administratie gewerkt.
    Tevreden Simyo klant die graag anderen helpt
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten franswon heeft ontvangen van andere leden.

franswon auteur
    Forum expert
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

IJsbreker

IJsbreker

Gewoon gezellig

Gewoon gezellig

Meedenker

Meedenker

Gangmaker

Gangmaker

Boomerang

Boomerang

Vlugge Japie

Vlugge Japie

Globe trotter

Globe trotter

Android expert

Android expert

25 mei 2017, 21:31

Arie S zegt mij weer niets, ik ken eigenlijk alleen Henk van L van de financiële administratie en de mensen van het verenigingsbureau.

Maar het ophalen van herinneringen is HIER weinig zinvol verder denk ik :)
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ron H heeft ontvangen van andere leden.

Ron H
    Toegewijd Simyaan
    Reacties: 244 Sim Only Prepaid iOS
    Boomerang

Boomerang

Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

Vlugge Japie

Vlugge Japie

IJsbreker

IJsbreker

Meedenker

Meedenker

26 mei 2017, 09:45

Tip: goede ervaring met leapp via bcc.
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Asma heeft ontvangen van andere leden.

AsmaAsma
    Moderator
    Reacties: 1176 Sim Only iOS
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

Globe trotter

Globe trotter

IJsbreker

IJsbreker

Meedenker

Meedenker

iOS expert

iOS expert

30 mei 2017, 16:47

Hoi Franswon,

Interessante topic!

Ik heb zelf twee jaar geleden een refurbished iPad gehaald. Doet het echt top! Ben er heel blij mee. Scheelde ook echt enorm qua kosten. :D

Een telefoon refurbished kopen zou ik niet zo gauw durven. Meer omdat je garantieperiode zo om is (vaak maar 90 dagen).

Groetjes,
    Asma
    Gelieve alleen privéberichten sturen wanneer hier om gevraagd wordt. Bedankt!

franswon auteur
    Forum expert
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

IJsbreker

IJsbreker

Gewoon gezellig

Gewoon gezellig

Meedenker

Meedenker

Gangmaker

Gangmaker

Boomerang

Boomerang

Vlugge Japie

Vlugge Japie

Globe trotter

Globe trotter

Android expert

Android expert

30 mei 2017, 16:54

Hoi Asma,

Leapp geeft 2 jaar garantie op refurbished Apple volgens hun site.... dus als je een andere Apple wilt of moet kopen en je zit wat krapper bij kas is dat misschien een uitkomst.
  • Ray
    Reacties: 6098 Sim Only Prepaid Android

30 mei 2017, 16:57

Ik zit te twijfelen of ik ooit eens een iphone ga proberen. Maar voor het proberen blijven het prijzige apparaten.
    || Geen medewerker maar klant!!! || || Geen medewerker maar klant!!! || || Geen medewerker maar klant!!! ||
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jihane heeft ontvangen van andere leden.

JihaneJihane
    Moderator
    Reacties: 2676 Sim Only iOS
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

Globe trotter

Globe trotter

Android expert

Android expert

Meedenker

Meedenker

iOS expert

iOS expert

Gangmaker

Gangmaker

IJsbreker

IJsbreker

Gewoon gezellig

Gewoon gezellig

Boomerang

Boomerang

Vlugge Japie

Vlugge Japie

2 juni 2017, 02:16

Hi allemaal.

Refurbished apparaten! Ik heb echt allemaal positieve ervaringen daarmee :) Mijn oude telefoon was ook refurbished en hij werkte ook 100% prima. Dat was een iPhone. Mijn huidige Samsung Galaxy S7 heb ik nieuw gekocht, maar ik zou in de toekomst met alle liefde nogmaals een refurbished toestel willen en kunnen kopen. Deze vorm van recycling kan ik wel waarderen, en het scheelt ook een hoop in de portemonnee.

Groetjes,
    Jihane
    Graag geen privéberichten, tenzij hierom gevraagd wordt! Bedankt!
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Friesian heeft ontvangen van andere leden.

Friesian
    Reacties: 6706 Prepaid Android

2 juni 2017, 07:16

Ik ben ook aan het kijken en zie interessante toestellen op Swoop met 2 jaar garantie.
    Sören Kierkegaard - Loslaten, betekent tijdelijk het houvast verliezen. Niet loslaten betekent voor altijd het houvast verliezen.
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Caspar heeft ontvangen van andere leden.

CasparCaspar
    Moderator
    Reacties: 2568 Sim Only
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

IJsbreker

IJsbreker

iOS expert

iOS expert

Globe trotter

Globe trotter

Android expert

Android expert

Meedenker

Meedenker

Boomerang

Boomerang

Gangmaker

Gangmaker

Vlugge Japie

Vlugge Japie

7 juni 2017, 12:45

Leuk artikel zeg! Ik zie het ook steeds vaker voorbij komen.

Ik wilde een tijdje geleden een refurbished Macbook kopen. Kwam erachter dat deze nog steeds veel duurder waren (met ongeveer dezelfde specificaties) dan nieuwe laptops met Windows als besturingssysteem! Dat was dan ook de reden dat ik voor een HP ben gegaan en daar ben ik nog steeds erg blij mee :D
    Alsjeblieft alleen privéberichten sturen als een moderator er om vraagt.
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Friesian heeft ontvangen van andere leden.

Friesian

7 juni 2017, 18:51

Er zijn meer apparaten die als refurbished worden verkocht, prima toestellen op zich, voorbeeld navigtiesystemen.
    Sören Kierkegaard - Loslaten, betekent tijdelijk het houvast verliezen. Niet loslaten betekent voor altijd het houvast verliezen.

franswon auteur
    Forum expert
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

IJsbreker

IJsbreker

Gewoon gezellig

Gewoon gezellig

Meedenker

Meedenker

Gangmaker

Gangmaker

Boomerang

Boomerang

Vlugge Japie

Vlugge Japie

Globe trotter

Globe trotter

Android expert

Android expert

7 juni 2017, 19:17

Het schijnt goede handel te zijn :)
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Angela heeft ontvangen van andere leden.

AngelaAngela
    Community manager
    Reacties: 4859 Sim Only iOS
    Gewoon Slim

Gewoon Slim

Globe trotter

Globe trotter

Gangmaker

Gangmaker

iOS expert

iOS expert

Meedenker

Meedenker

Android expert

Android expert

IJsbreker

IJsbreker

Vlugge Japie

Vlugge Japie

Gewoon gezellig

Gewoon gezellig

Boomerang

Boomerang

Open boek

Open boek

9 juni 2017, 18:09

Persoonlijk zou ik er niet zo snel voor kiezen. Ik wil te graag het 'nieuwste van het nieuwste'. Wie weet later. Ik geloof namelijk dat het voor kinderen wel goed is. Die geef ik dan waarschijnlijk niet zo graag een gloednieuwe iPhone mee ;)
    Graag alleen privéberichten sturen als hier om gevraagd wordt. Bedankt!

Friesian

9 juni 2017, 18:18

Angela kiest bewust, Angela kiest voor kwaliteit, Angela kiest voor Samsung.

:)
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wimj12 heeft ontvangen van andere leden.

wimj12
    OpperSimyaan
    Reacties: 581 Sim Only Prepaid Android
    IJsbreker

IJsbreker

Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

Vlugge Japie

Vlugge Japie

Meedenker

Meedenker

Boomerang

Boomerang

Gewoon gezellig

Gewoon gezellig

Globe trotter

Globe trotter

10 juni 2017, 16:43

Ik zou denk ik ook niet zo snel refurbished kopen. Voornaamste zorgenpunt is de batterij. En ook een als ze een nieuwe batterij plaatsen moet je maar afwachten welke kwaliteit ze daar voor gebruiken.

Friesian

10 juni 2017, 16:51

Wim, als voorbeeld, ik heb een gerefurbished TomTom en deze werkt prima. Je hebt een product dat nog eens extra is nagekeken. Rechtstreeks van TomTom..

Friesian

10 juni 2017, 16:58

Wim, als voorbeeld, ik heb een gerefurbished TomTom en deze werkt prima. Je hebt een product dat nog eens extra is nagekeken.
  • Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Caspar heeft ontvangen van andere leden.

CasparCaspar
    Moderator
    Reacties: 2568 Sim Only
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

IJsbreker

IJsbreker

iOS expert

iOS expert

Globe trotter

Globe trotter

Android expert

Android expert

Meedenker

Meedenker

Boomerang

Boomerang

Gangmaker

Gangmaker

Vlugge Japie

Vlugge Japie

14 juni 2017, 12:41

Wordt het altijd nagekeken door het bedrijf zelf als het gerefurbished is? Kan je daar van uitgaan? Dan is het inderdaad niet zo een groot risico!
    Alsjeblieft alleen privéberichten sturen als een moderator er om vraagt.

franswon auteur
    Forum expert
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

IJsbreker

IJsbreker

Gewoon gezellig

Gewoon gezellig

Meedenker

Meedenker

Gangmaker

Gangmaker

Boomerang

Boomerang

Vlugge Japie

Vlugge Japie

Globe trotter

Globe trotter

Android expert

Android expert

14 juni 2017, 12:45

Dat is niet per definitie. Telefoons gaan meestal via dealers of gerenommeerde bedrijven. Bij een onbekende zaak zou ik heel voorzichtig zijn.

AsmaAsma
    Moderator
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

Globe trotter

Globe trotter

IJsbreker

IJsbreker

Meedenker

Meedenker

iOS expert

iOS expert

16 juni 2017, 11:42

Weten jullie nog dat ik zei dat ik niet zo gauw een refurbished telefoon zou kopen? Mijn iPhone 6 is dus onlangs stukgegaan en heb 'm laten inwisselen voor een andere iPhone bij de Apple Store. Nu is het zo dat de telefoon die je daarvoor in de plaats krijgt middels een Swap Service ook (soort van) gerefurbished is. De buitenkant is helemaal nieuw, maar de binnenkant bestaat uit onderdelen van eerder gebruikte iPhones. De telefoons worden getest en hebben een garantieperiode van 90 dagen als je 'm eenmaal ontvangt.

So far so good!

franswon auteur
    Forum expert
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

IJsbreker

IJsbreker

Gewoon gezellig

Gewoon gezellig

Meedenker

Meedenker

Gangmaker

Gangmaker

Boomerang

Boomerang

Vlugge Japie

Vlugge Japie

Globe trotter

Globe trotter

Android expert

Android expert

16 juni 2017, 11:47

En een redelijke prijs Asma?

AsmaAsma
    Moderator
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

Globe trotter

Globe trotter

IJsbreker

IJsbreker

Meedenker

Meedenker

iOS expert

iOS expert

20 juni 2017, 11:44

De Swap Service kost € 330,- waarvan ik slechts € 150,- heb betaald. De € 150,- betreft eigen risico van mijn inboedelverzekering. Had mijn telefoon namelijk laten vallen in huis. Gelukkig werd dit gedekt!

franswon auteur
    Forum expert
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

IJsbreker

IJsbreker

Gewoon gezellig

Gewoon gezellig

Meedenker

Meedenker

Gangmaker

Gangmaker

Boomerang

Boomerang

Vlugge Japie

Vlugge Japie

Globe trotter

Globe trotter

Android expert

Android expert

20 juni 2017, 12:11

Heb je toch voor niet al teveel geld weer een zo goed als nieuwe telefoon! Veel plezier met deze iPhone.

AsmaAsma
    Moderator
    Open boek

Open boek

Gewoon Slim

Gewoon Slim

Globe trotter

Globe trotter

IJsbreker

IJsbreker

Meedenker

Meedenker

iOS expert

iOS expert

21 juni 2017, 15:04

Precies! :D Bedankt, ben er blij mee.

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
bekijk mobiele versie