.

Roamingkosten definitief afgeschaft in 2017!!

  • 28 October 2015
  • 12 reacties
  • 1641 Bekeken

Reputatie 4
Badge +8
  • Actief Simyaan
  • 207 reacties
Beste allemaal,

Eindelijk is de kogel (definitief) door de kerk!
Vanaf 15 juni 2017 aanstaande, worden er GEEN roamingkosten in rekening gebracht, maar ga je net zoveel betalen zoals je nu al binnen Nederland doet.
Let op! Er geldt wel een "Fair Use Policy" beleid.

Alle kosten in het buitenland (bellen, gebeld worden, sms'en en internetten) worden dan gewoon in mindering gebracht op je bel-, sms- en internet- bundel, zonder dat er nog extra kosten in rekening gebracht gaan worden.

Dit is uiteraard super goed nieuws!
Want vanaf 15 juni 2017 hoef je niet meer na te denken over de kosten in het buitenland, aangezien die dan gewoon met je huidige bundels verrekend gaat worden, zoals je nu al gewend bent binnen Nederland.
Dit zorg bij alle providers voor meer inzicht in de diverse bundels (speciaal voor het buitenland), aangezien die dan niet meer nodig zijn, al heeft Simyo deze speciale bundels voor het buitenland niet in hun pakket.

Lees het gehele artikel, via de volgende link:
http://www.gsmhelpdesk.nl/nieuws/11840/eu-stemt-in-met-afschaffing-roamingtarieven-in-2017

Kunnen we in de zomer van 2017, eindelijk zonder nadenken de grens over!
Wordt er toch nog iets goeds besloten in Brussel.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat betekent dat het voor mij niet veel zin meer heeft om bij Simyo te blijven. Als alle roamingkosten vervallen dan kan ik net zo goed mijn UK sim in Nederland gebruiken. Misschien dat ik tegen die tijd mijn abonnement omzet in prepaid, dan blijf ik tenminste toegang houden tot dit gezellige forum! Maar misschien is de UK tegen die tijd geen lid meer van de EU (er zijn hier vrij veel domme kortzichtige mensen die dat willen, met name in Engeland want hier in Scotland lijden ze niet aan dat soort blikpunt vernauwing). In dat geval blijf ik gewoon bij Simyo!
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb het artikel in Het Laatste Nieuws gelezen, het is mij nog niet duidelijk of het verplicht binnen de bundel blijft of tegen de dan geldende tarieven buiten de bundel.

We horen/lezen/zien het wel.
ik ben benieuwd
Reputatie 6
Badge +10
Leuk dat je reageert op het forum joeybergie 🙂. Wij zijn ook erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken!
Reputatie 1
Badge
Waarom schaft simyo roamingkosten niet als eerste af ,dat levert zeker veel nieuwe abonees op. Zeker weten.
Reputatie 7
Badge +9
Beste arendhoogeveen,

Zo eenvoudig is dat niet, Simyo kan alleen de roamingkosten in Nederland voor buitenlanders afschaffen.
De leverancier van het netwerk bepaalt in principe de tarieven voor gebruik door anderen.
De kosten die Simyo-klanten in het buitenland maken worden aan Simyo gefactureerd (beter gezegd aan KPN).
Eenzijdig afschaffen kost dus alleen maar een hoop geld, Simyo (KPN) betaalt dan wel aan Spaanse, Italiaanse en andere providers maar ziet geen inkomsten als ze jouw voorstel overnemen.
Reputatie 1
Badge
Franswon

Bedankt voor de uitleg. Jammer dat het zo ingewikkeld is . Dus gewoon nu afwachten tot 2017 .
Reputatie 6
Badge +10
Hoi arendhoogeveen,

Zeker met deze regelgeving in het vooruitzicht zou het een mooi gebaar zijn om hier alvast mee te beginnen. Helaas is de reden al uitgelegd door franswon, nog beter dan ik zelf had kunnen verwoorden 🙂!

Groetjes, Tiury
Badge +2
goh en ik maar denken dat dit per 1 januari 2017 al inging, even een dompertje had ik dit een half jaar eerder geweten was ik zeker overgestapt naar een andere.........
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gewoonrobert,

Wat jammer dat je dan weg had willen gaan. :(

De dag waarop de afschaffing in gaat hebben wij helaas niet in de hand. Ik ben in elk geval blij dat je vanaf de zomer geen extra kosten meer maakt als je (buiten Nederland om) binnen de EU belt.

Groetjes,
Asma
Badge +2
Ja dan was ik weg gegaan ik blijf nu puur omdat ik niet veel buitenland meer rijd anders had ik het alsnog gedaan het is natuurlijk van de zotte dat ik aan het eind van de maand bij moet betalen terwijl er nog genoeg mb en minuten staan in de bundel en die je vervolgens gewoon kwijt bent.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Gewoonrobert,

Nou, voor ons is het een mooie bijkomstigheid dat je niet veel buitenland meer rijdt, want we zijn echt super blij dat je bent gebleven :D

Groetjes,
Caspar

Reageer