.

Nieuwe iPhone 6 geruchten!

  • 8 May 2014
  • 5 reacties
  • 1593 Bekeken

Badge +3
Hoi allemaal, 

Ik vond dit artikel op NU.nl, vond het wel interessant.. jullie wellicht ook! Gaat een van jullie 'm ook kopen? :)

Sinds enkele maanden gaan er veel geruchten over de iPhone 6. De nieuwe iPhone zou groter worden, maar de eerste gelekte foto's laten nog weinig zien. Wel zijn er een hoop dummy's en concepten te vinden op basis van geruchten. Wij zetten er vijf onder elkaar.

De enige gelekte foto's van wat de iPhone 6 zou moeten zijn, tonen weinig behalve de voorkant en afgeronde hoeken. Van deze foto's is bovendien niet zeker dat het echt om de nieuwe iPhone gaat.

We moeten het vooral nog doen met dummy's die gebruikt worden door accessoiremakers en concepten die ontworpen zijn op basis van geruchten. Aan deze concepten kan echter nog geen conclusie worden verbonden, want ze worden door ontwerpers gemaakt die geen banden met of informatie van Apple hebben, maar ze zijn natuurlijk wel leuk om je aan te vergapen.

Wat is er al bekend over de iPhone 6?

1.) Afgeronde behuizing
De Italiaanse site Macitynet.it heeft een filmpje en diverse foto's gemaakt van een iPhone die ze hebben laten maken op basis van recente berichten van anonieme bronnen. De iPhone 6 zou gaan lijken op een combinatie tussen iPhone 5C en iPod Nano.

Dat resulteert in dit geval in model van 4,7 inch met afgeronde hoeken en randen. Ook de speaker aan de onderkant ziet er anders uit.


2.) Flinterdun
Recente geruchten wijzen erop dat de iPhone 6 in een 4,7 inch- en 5,5 inch-versie uitkomt. De grootste versie zou nu al vertraagd zijn omdat Apple een extra dunne batterij wil gebruiken zodat de telefoon ook niet te dik wordt.

De Nederlandse ontwerper Martin Hajek maakt vaker iPhone-concepten en onderstaande versie uit april laat een bijzonder dunne iPhone 6 zien met wederom afgeronde randen en een dunne bezel rond het scherm.

Recente geruchten wijzen erop dat de iPhone 6 in een 4,7 inch- en 5,5 inch-versie uitkomt. De grootste versie zou nu al vertraagd zijn omdat Apple een extra dunne batterij wil gebruiken zodat de telefoon ook niet te dik wordt. De Nederlandse ontwerper Martin Hajek maakt vaker iPhone-concepten en onderstaande versie uit april laat een bijzonder dunne iPhone 6 zien met wederom afgeronde randen en een dunne bezel rond het scherm.Recente geruchten wijzen erop dat de iPhone 6 in een 4,7 inch- en 5,5 inch-versie uitkomt. De grootste versie zou nu al vertraagd zijn omdat Apple een extra dunne batterij wil gebruiken zodat de telefoon ook niet te dik wordt. De Nederlandse ontwerper Martin Hajek maakt vaker iPhone-concepten en onderstaande versie uit april laat een bijzonder dunne iPhone 6 zien met wederom afgeronde randen en een dunne bezel rond het scherm.Recente geruchten wijzen erop dat de iPhone 6 in een 4,7 inch- en 5,5 inch-versie uitkomt. De grootste versie zou nu al vertraagd zijn omdat Apple een extra dunne batterij wil gebruiken zodat de telefoon ook niet te dik wordt. De Nederlandse ontwerper Martin Hajek maakt vaker iPhone-concepten en onderstaande versie uit april laat een bijzonder dunne iPhone 6 zien met wederom afgeronde randen en een dunne bezel rond het scherm.
3.) Hoesjes
De Franse site Nowhereelse.fr weet vaker iPhone-geruchten en -foto's van Chinese sociale media te halen, maar presenteerde medio april ook een reeks concepten van hoe het toekomstige toestel eruit zou kunnen gaan zien.

Dit ontwerp is gebaseerd op een hoesje dat voor de iPhone 6 zou zijn gemaakt. Nowhereelse kiest voor een nieuwe achterkant en wederom dezelfde afgeronde randen.

De Franse site Nowhereelse.fr weet vaker iPhone-geruchten en -foto's van Chinese sociale media te halen, maar presenteerde medio april ook een reeks concepten van hoe het toekomstige toestel eruit zou kunnen gaan zien. Dit ontwerp is gebaseerd op een hoesje dat voor de iPhone 6 zou zijn gemaakt. Nowhereelse kiest voor een nieuwe achterkant en wederom dezelfde afgeronde randen.De Franse site Nowhereelse.fr weet vaker iPhone-geruchten en -foto's van Chinese sociale media te halen, maar presenteerde medio april ook een reeks concepten van hoe het toekomstige toestel eruit zou kunnen gaan zien. Dit ontwerp is gebaseerd op een hoesje dat voor de iPhone 6 zou zijn gemaakt. Nowhereelse kiest voor een nieuwe achterkant en wederom dezelfde afgeronde randen.De Franse site Nowhereelse.fr weet vaker iPhone-geruchten en -foto's van Chinese sociale media te halen, maar presenteerde medio april ook een reeks concepten van hoe het toekomstige toestel eruit zou kunnen gaan zien. Dit ontwerp is gebaseerd op een hoesje dat voor de iPhone 6 zou zijn gemaakt. Nowhereelse kiest voor een nieuwe achterkant en wederom dezelfde afgeronde randen.De Franse site Nowhereelse.fr weet vaker iPhone-geruchten en -foto's van Chinese sociale media te halen, maar presenteerde medio april ook een reeks concepten van hoe het toekomstige toestel eruit zou kunnen gaan zien. Dit ontwerp is gebaseerd op een hoesje dat voor de iPhone 6 zou zijn gemaakt. Nowhereelse kiest voor een nieuwe achterkant en wederom dezelfde afgeronde randen.

4.) Vierkant
Het Nederlandse iCulture ging samen met de ontwerper Martin Hajek aan de slag om op basis van geruchten een concept te maken. Daarbij werden de iPhone 5C en iPod Nano gecombineerd.

Het resultaat is een vierkante iPhone 6 met een totaal nieuw design dat ver verwijderd is van de andere concepten. Het toestel heeft zelfs wat weg van een Lumia van Nokia.


5.) Dummy's
Tot slot zijn er ook dummy's in omloop. Deze dummy's worden door accesoiremakers gebruikt om hoesjes op te baseren. Het zegt dus wellicht iets over de vorm en het formaat, maar qua ontwerp zijn de dummy's vaak weinig inspirerend. De afgeronden hoeken komen in de afbeeldingen op Nowhereelse.fr in ieder geval wel weer terug.


Copyright by NU.nl

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi mmatheeuwsen,

Zeker interessant artikel 🙂 Volgens mij wordt dat een mooi toestel. Enig idee wanneer de iPhone 6 eventueel op de markt komt? Ik zelf ga em niet kopen 😉
Badge +3
Hoi Dries, 

Vanaf September is voor nu de planning dacht ik.. ben zeer benieuwd. Ik koop elke nieuwe iPhone, dus deze ook! ;-) 

Hoi mmatheeuwsen,

Zeker interessant artikel 🙂 Volgens mij wordt dat een mooi toestel. Enig idee wanneer de iPhone 6 eventueel op de markt komt? Ik zelf ga em niet kopen ;)
Hallo mmatheeuwsen.

Wat geeft voor jou de doorslag om de keuze te maken voor een Apple foon?
Volgens mij kun je het geheugen niet uitbreiden met een SD kaart.
Dus wat zijn voor jou de pluspunten?

Groet,
Friesian  🆒
Reputatie 5
Badge +11
Hallo mmatheeuwsen.

Wat geeft voor jou de doorslag om de keuze te maken voor een Apple foon?
Volgens mij kun je het geheugen niet uitbreiden met een SD kaart.
Dus wat zijn voor jou de pluspunten?

Groet,
Friesian  🆒


Als de 6 ook 64 GB heeft hoef ík dat niet uit te breiden hoor 😉
Hallo mmatheeuwsen.

Wat geeft voor jou de doorslag om de keuze te maken voor een Apple foon?
Volgens mij kun je het geheugen niet uitbreiden met een SD kaart.
Dus wat zijn voor jou de pluspunten?

Groet,
Friesian  🆒


Als de 6 ook 64 GB heeft hoef ík dat niet uit te breiden hoor ;)


Heey,
Hallo mmatheeuwsen. (hahaha) 😛

Reageer