.

Beantwoord

Ik wil definitief geen internet gebruiken. Hoe regel ik dat?

  • 21 February 2017
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

Ik heb een simpel abonnement gekocht met bellen en sms voor 7 euro van Simyo. Ik ben erg teleurgesteld om nu te ontdekken dat mijn zoon van 10 toch gewoon voor zo'n 20 euro in zijn eerste maand heeft verbruikt aan internet via de playstore and whatsapp.

Via de site heb ik nu het vinkje gevonden om internet helemaal uit te zetten. Graag ontvang ik een bevestiging dat internet nu definitief uit is en ik geen enkele kosten meer maak buiten de bundel aan internet.

Daarnaast wil ik laten weten dat het abonnement misleidend is door toch internet aan te hebben staan terwijl je denkt een abonnement aan te schaffen voor enkel bellen en sms-en. Ik heb het nu uitgezet en hoor graag bevestigd at het uit is.

Mocht Simyo mij ook tegemoet willen komen in de gemaakte kosten dan zou dat ook een mooie geste zijn.

grt
Patrick
icon

Beste antwoord door franswon 21 February 2017, 20:26

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Beste patricke,

Simyo communiceert duidelijk dat het internet standaard aan staat, je hebt er misschien over heen gelezen, dan kan iedereen gebeuren.

Een moderator zal ongetwijfeld aangeven dat zolang het internet uitstaat op Mijn Simyo het onmogelijk is om toch internet via Simyo te verbruiken.

Uiteraard moet u er wel voor zorgen dat uw zoon niet de beschikking heeft over de inloggegevens van Mijn Simyo, indien het internet toch weer aangezet wordt op Mijn Simyo dan kan er weer gebruik van worden gemaakt.

Enkele andere voorzorgsmaatregelen zijn:

Internet op het toestel uitzetten
Bij een Samsung is het mogelijk om een maximum dataverbruik in te stellen, door dit op 0 te zetten kan het toestel geen internet verbruiken omdat de blokkade dan direct in werking treedt.
Als extra controle kunt u via Mijn Simyo ook altijd zien of er internet verbruikt is (dit met vertraging van enkele uren).

Ik hoop u op deze manier een beetje geholpen te hebben.

De bevestiging zal u van een moderator ontvangen zodra hij/zij dit topic behandelt, doorgaans binnen één werkdag.

Over een eventuele coulance kan ik, als klant, uiteraard geen toezegging doen.
Beste Patricke.

Ik raad je aan om even bijvoorbeeld je postvak in te bezoeken. :)
Dit zou jij ook moeten hebben ontvangen...


Beste xxxxxxxxx

Welkom bij Simyo!

Je Simyo Startpakket met nummer 06xxxxx wordt binnen 3 werkdagen thuisbezorgd. Binnen twee dagen ontvang je een e-mail met je pincode zodat je de Simyo simkaart kunt gebruiken. De simkaart bevat het door jou gekozen beltegoed zodat je direct kunt bellen.


Op Mijn Simyo kun je elk moment je beltegoed bekijken en opwaarderen. Inloggen op Mijn Simyo kan via http://mijn.simyo.nl:

(Tijdelijk) telefoonnummer: 06xxxxxxx
Wachtwoord: xxxxxxx

Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro?s). Waardeer je beltegoed dan zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.


Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Via 'Mijn Instellingen & Simkaart' op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je Mobiel' altijd uitzetten.


Wij wensen je veel bel- en smsplezier!


Met vriendelijke groet,

Het Simyo team


Wanneer internet uit staat op Mijn Simyo is de sim op netwerkbasis geblokkeerd voor data, Wi-Fi kan gewoon worden gebruikt.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Patricke,

Welkom op het Forum!

Ik vind het erg vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over het internetverbruik van je zoon.

Het klopt wat franswon en Friesian zeggen. De optie 'Internet op je mobiel' staat standaard aan als je een simkaart bij ons bestelt. Dit communiceren wij zo goed mogelijk via de welkomstmail, die Friesian heeft toegevoegd aan de topic. Het is mogelijk om deze optie zelf uit te schakelen via Mijn Simyo onder het tabblad 'Instellingen' > 'Netwerkinstellingen'. Op deze manier weet je zeker dat het niet mogelijk is om internet te verbruiken.

Ik heb de aansluiting van je zoon erbij gepakt en zie dat je deze optie gisteravond hebt uitgeschakeld. Zolang deze optie uitstaat is het technisch niet meer mogelijk om te internetten via ons netwerk. Internetten via wifi blijft wel mogelijk.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@franswon en Friesian, bedankt voor het meedenken! ☺

Groetjes,
Asma

Reageer