.

Beantwoord

Waarom heb ik geen service op Bonaire?

  • 28 October 2016
  • 9 reacties
  • 907 Bekeken

Goedendag.

Vandaag is mijn nummer over gezet naar Simyo, nu heb ik de simkaart in mijn telefoon gedaan maar er komt een melding met geen service, ik heb bellen in het buitenland aangezet in mijn simyo
Wat is de oplossing


Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Caspar 28 October 2016, 16:55

Bekijk originele reactie

9 reacties

en O ja ik verblijf op bonaire
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Bart1980,

Welkom op 't forum.

Jeetje, wat vervelend. Het klopt dat je simkaart het nog niet doet. Je moet eerst verbinding hebben gemaakt met een Nederlands netwerk, voordat je simkaart het in het buitenland zal werken.

Ben je daar op vakantie in Bonaire, of woon je daar? En kom je snel weer naar Nederland?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Beste. Aspar, ik woon hier en bedoeling was met simyo dat ik een Europees Nederlands nummer aan kon houden.

Groeten
Bart
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Bart1980,

Wat leuk dat je daar woont! Lijkt me een mooie plek om te wonen.

Om een Simyo simkaart te gebruiken in Bonaire moet de simkaart is verbinding gemaakt hebben met een netwerk in Nederland. Is dat het geval geweest al of nog niet?

Als dat niet het geval is, dan kun je de simkaart niet gebruiken. Als je naar Nederland komt, raad ik je aan om je simkaart dan even te gebruiken, zodat je het ook in Bonaire kan gebruiken.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat je je nummer gewoon behoudt en dat je je geen zorgen over hoeft te maken.

Wel is belangrijk om te vermelden dat je minimaal één keer in de zes maanden gebruik moet maken van de simkaart door te bellen, internetten of te sms'en om de aansluiting actief te houden. Je kunt ook opwaarderen om het actief te houden of een internetbundel aanschaffen via Mijn Simyo.

Heb je nog vragen?

Groetjes,
Ilias
Beste Ilias,

Het was juist de bedoeling dat ik het nummer hier had. Ik ga niet binnen 6 maanden naar nederland dus kan ik geen gebruik maken van het nummer en dus verlies ik wel degelijk mijn nummer.

Had ik dit moet weten? Want eigenlijk heb ik dus niets aan mijn aankoop.

Met vriendelijke groeten,
Bart
Reputatie 7
Badge +9
Stuur de simkaart per post naar een familielid of kennis in Nederland die bereid is je aansluiting te activeren en die vervolgens de simkaart weer naar jou terugstuurt.
Badge +7
Hoi Bart1980,

Ik vind het heel vervelend dat je dit niet wist, en nu dus niks aan je simkaart hebt. Ik snap dat je graag je nummer wilt behouden.

Er is één ding wat ik kan proberen. Ik heb je simkaart een reset gegeven. Dan wordt hij opnieuw aangemeld op het netwerk. Wil je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Ik hoop dat je daarna wel je simkaart kunt gebruiken.

Mocht dit niet werken, kun je helaas je simkaart niet gebruiken in Bonaire. Mocht je straks een mail krijgen dat je moet bellen of sms'en om je nummer actief te houden, kun je er ook voor kiezen je beltegoed op te waarderen of om een internetbundel aan te schaffen. Zo hou je je nummer ook actief. Als je dan weer terug in Nederland bent, kun je je simkaart weer gebruiken heb je toch nog je eigen nummer. Je kunt natuurlijk ook nog de tip van Scotsman opvolgen.

Laat je me weten of het gelukt is?

Groetjes,
Samantha

@ Scotsman Bedankt voor je tip 🙂
Hey Bart, is het gelukt? Ik ook op Bonaire en ik vlieg eind deze week naar NL een vlieg dan eind maart weer terug hierheen. Ik zou je sim kaart dus wel mee kunnen nemen.
Badge +7
Hoi Ik op een eiland,

Welkom op het Simyo forum! :)

Super lief dat je dit voorstelt 😃 Zo zouden meer mensen in het leven moeten staan.

@Bart1980 Zo te zien hebben we het toen met je opgelost. Als Ik op een eiland je simkaart nog mee moet nemen, laat je dit dan aan hem weten?

Groetjes,
Samantha

Reageer