.

Beantwoord

Stoppen van internet data als bundel op is. Is dat mogelijk?

  • 26 May 2017
  • 6 reacties
  • 871 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb nu inmiddels 3 abonnementen hier lopen wat mij tot nu toe prima bevalt.
Wat mij nogal een mooie optie lijkt is dat als de bundel van data bereikt is dat er simpelweg geen data meer mogelijk is op wifi na.
Op die manier zouden er nooit onverwachte kosten komen, ik zou dit een mooie optie vinden omdat ik er toch wel wat angstig voor ben
dat het met de mobiel van van mijn vrouw mis kan gaan want zij heeft geen idee wat ze doet (als het maar werkt haha)
Ze kijkt veel netflix middels wifi en chromecast maar als het wifi wegvalt heb ik een probleem want dan kunnen er nogal wat kosten bij komen.
Ik geloof dat geen enkele provider deze mogelijkheid bied maar het lijkt mij een prachtige optie simpel bundel op geen dat meer.
Geen idee of dit technisch mogelijk is maar gewoon een vraag of tip.
Denk dat er best meer mensen dit graag zou willen, als provider scoor je er zeker punten mee.

M.v.gr Harold van Linde
icon

Beste antwoord door Samantha 29 May 2017, 15:21

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi Luna-Linde,

https://forum.simyo.nl/internet-62/pollwelke-bescherming-zouden-jullie-waarderenwillen-tegen-hoge-datakosten-27919/index2.html

Wat jij wilt bestaat wel degelijk, er is een provider die dit heeft. Data stop bij bundel op. Technisch gezien kan het dus wel maar om dat te kunnen zijn er factoren die bepalend zijn, die het ook moeilijk kunnen maken.

Ik ben met dat topic gestart omdat ik hier kritisch in ben. Ik zou zeggen, geef daarin ook een reactie qua keuze, doe mee met de poll. Hoe groter de deelnemers zijn qua aantal hoe beter. Het geeft een signaal of het huidige wel houdbaar is, ik heb daar mijn bedenkingen al lang over, vandaar mijn topic.

Je ziet wanneer het topic is gestart en naar mijn mening geeft het een duidelijk signaal.

Simyo biedt ook de optie data uit, zoals dat meer providers bieden, niet alle providers. Verder is het zaak van eigen verantwoordelijkheid, zelf monitoring en dus de telefoon zo instellen dat hij op tijd stopt. Plus er zijn de waarschuwingen bij 80 + 100%. En de optie om data bij te kopen is er ook.
Ook als er een bescherming is zoals in jouw gedachten heb je/ kun je eigen verantwoordelijkheid dragen, zorgen dat je inzicht hebt.

Lees onderstaande informatie links.



https://www.simyo.nl/blog/bespaar-data-met-deze-handige-apps/
https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/
https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/

Hopend op je reactie in dat topic.
Suuk 6 Harold met invullen poll en uhhh zullen we een petitie starten? 🙂

Wordt een fijn weekend, geniet ervan.
Groetjes,
Friesian.
Reputatie 7
Badge +7
Er zijn volgens mij meerdere providers die beschermingen hebben tegen buitenbundelkosten. Anderen verlagen de snelheid. Ik weet alleen niet of deze zaken ook in het buitenland werken, en persoonlijk zou ik ze daar het liefst hebben omdat je daar uit je dagelijkse patroon bent en dus sneller afwijkend gebruik hebt.

Maar helaas biedt Simyo dit niet. En het leven is keuzes maken, dus ik berust; en doe het met een datamonitor, alhowel ik dat een prutsoplossing vind.
Badge
Ik probeer de gebruikers hier thuis aan het verstand te krijgen dat ze er op moeten letten want tenslotte is het eigen verantwoordelijkheid.
Wel vindt ik het verschil in kosten nogal extreem verschillend omdat 1 gig data 8,- kost en buiten de bundel 0,15 per mb dat is dan 150,- daar snap ik echt niks van. dat is geen verdubbeling maar bijna het 20 voudige voor 1 gig data.
Ik snap best dat ze waarschijnlijk mb's inkopen maar dit is lekker verdienen.
Ik weet zeker dat zo'n optie een hoop ellende kan voorkomen ook al is en blijft het je eigen schuld als je buiten je bundel doorgaat.
Een data monitor zou voor mijn vrouw zeker een oplossing zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Datamonitors zijn er voldoende te vinden. Sommige telefoons hebben iets ingebouwd, en anders zijn er voldoende apps te vinden.
Ligt er aan wat voor telefoon je hebt Wim. Android is wat luxer dan Windows, behalve een data monitor kan er nog wat meer, zeker bij Android en niet alleen qua apps zijn er extra mogelijkheden. Denk aan data besparing browser.

@Luna-Linde.
Ik heb bij een andere provider hogere kosten gezien per MB dan een 0 voor de komma.
Badge +7
Hoi Luna-Linde,

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je bang bent om onverwachts buiten de bundel te gaan. Helaas is het technisch nog niet mogelijk om een zogenoemde 'data-limiet' in te stellen voor je Simyo simkaart. Toch heb ik dit idee weer opgehangen op onze 'Wall of Change'. Hopelijk kunnen we hiermee in de toekomst wel aan de slag. Gelukkig kun je in de meeste telefoons wel een datalimiet instellen. Bij Android telefoons kun je dat bijvoorbeeld doen bij Instellingen > Gegevensverbruik. Ook kun je overwegen om een datamonitor te installeren op je telefoon.

We sturen wel altijd een sms'je op het moment dat je internetbundel voor 80% en 100% is verbruikt. Zodra je deze sms'jes hebt ontvangen, heb je 3 opties. Zo kun je bijvoorbeeld niets doen en doorgaan met internetten. Internetten buiten de bundel kost € 0,15 per MB, dus dat wil ik je niet aanraden. Je kunt er ook voor kiezen om MB's bij te kopen op Mijn Simyo. Voor € 5,00 krijg je dan 500 MB extra. Dit is een stuk goedkoper dan internetten buiten de bundel. Als laatste optie kun je ervoor kiezen om de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit te zetten op Mijn Simyo. Dit doe je onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Als deze optie uit staan, kan je simkaart geen internetverbinding meer maken.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Friesian en Wimj12, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂

Reageer