.

Beantwoord

Waarom kan ik geen mails verzenden?

  • 13 February 2017
  • 13 reacties
  • 1808 Bekeken

Ik kan mijn mail niet versturen omdat de "server relaying niet toestaat".
Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Samantha 14 February 2017, 13:44

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat voor het oplossen hiervan meer gegevens nodig zijn!
Over welke server spreken we hier over?
Wat voor soort email heb jij zelf (wat staat er achter de @)?
Hallo Groentjuh, ik heb drie mailaccounts op mijn telefoon. Op geen van drieen kan ik een mail versturen als ik in het gebouw van mijn werk zit. En krijg ik dus die mededeling 'relaying niet toegestaan'. Zowel als ik de wifi aan heb of 3G. Maakt niet uit. Ik heb eerder gegrepen dat het niet aan mijn mailprovider ligt, maar aan de telefoonprovider. Vandaar dit forum.
helpt dit?

groet
Marijke
Wie zijn de mail providers? Simyo heeft namelijk geen mailservers.

Ik vond een stukje tekst wat aanleiding kan zijn voor jouw probleem.


Je probeert een mail te sturen (SMTP) via een andere mailserver dan de internetprovider van je netwerk.
Je moet dan als uitgaande mailserver die van je provider opgeven.
Een mogelijkheid om dit voorkomen is IMAP te gebruiken of webmail.


De laatste regel is zonder meer een goede tip. Ik zou de accounts verwijderen en opnieuw toevoegen als IMAP in plaats van Pop3.
Beste Ray, ik ga het uitproberen. Helpt het nog als ik zeg dat mijn uitgaande mail via een SMTP gaat: mail.kpnmail.nl
Ja dat helpt.. Ik heb ook KPN en KPN adviseert IMAP te gebruiken.

Zojuist nog even opgezocht op de site van KPN bij toestelhulp voor mijn telefoon ..
Reputatie 7
Badge +9
Probeer in plaats van de SMTP server: mail.kpnmail.nl
De mailserver van de desbetreffende emailproviders in te stellen. In praktisch alle gevallen gaat het dan wel goed!
Probeer in plaats van de SMTP server: mail.kpnmail.nl
De mailserver van de desbetreffende emailproviders in te stellen. In praktisch alle gevallen gaat het dan wel goed!


Die gebruikte ze al en dat werkte niet 😃
Reputatie 7
Badge +9
Die gebruikte ze al en dat werkte niet :D
Ik zeg juist: Gebruikt NIET "mail.kpnmail.nl", maar de mailserver van de email provider!
Badge +7
Hoi Marijke20,

Welkom op het Simyo forum! 🙂

Wat vervelend dat het niet lukt om mails te verzenden als je op je werk zit. Zoals Groentjuh en Ray al aanraden, zou ik de instellingen van je telefoon goed nakijken. Dit kan met behulp van de toestelhulp op onze website. Hier zie je per toestel hoe je je telefoon kunt instellen. Het handige aan deze toestelhulp is dat hier ook staat uitgelegd hoe je per e-mailprovider je e-mail kunt instellen op je telefoon.

Lukt het je met behulp van deze toestelhulp je e-mail juist in te stellen zodat je weer mails kunt versturen op je werk?

Groetjes,
Samantha

@Groentjuh en Ray, Heel erg bedankt voor jullie hulp! 😃
Probeer in plaats van de SMTP server: mail.kpnmail.nl
De mailserver van de desbetreffende emailproviders in te stellen. In praktisch alle gevallen gaat het dan wel goed!


Mijn excuses :)

Ik zag een nieuwe zin want hoofdletter dus las het anders dan dat jij bedoelde.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ray,

Haha, kan gebeuren! :D

Ik ben erg benieuwd of het Marijke20 is gelukt om haar mailserver in te stellen.

@Marijke20, houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Asma
@asma @ray dank allemaal voor jullie hulp zover! Ik ga kijken of e.a geholpen heeft, maar kan ik dus alleen op mijn werk checken, want alleen daar doet het probleem zich voor, gek genoeg. Elders lukt verzenden mail op mijn mobiel wel. Vreemd toch!?! Ik hou jullie op de hoogte! Marijke
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marijke,

Wat bizar toch, dat het alleen op je werk niet goed gaat. Ik ben benieuwd of het zo werkt.

Hou ons op de hoogte 😃

Groetjes,
Jihane

Reageer