.

Beantwoord

Wat ga ik nu betalen in het buitenland?

  • 30 April 2016
  • 9 reacties
  • 276 Bekeken

Mij is het nog niet duidelijk wat internetten in het buitenland nu echt gaat kosten na 1 Mei (en dan bedoel ik alle kosten)
Mijn bundel is nu 100 min. bellen en 500 + 500 mb data

Voorbeeld: In Noorwegen verbruik ik 450 mb aan data
Wat betaal ik daar nu voor en gaan die 450mb van mijn bundel af of zijn het buitenbundel mb's?
Krijg ik nog andere roamingskosten van buitenlandse providers? Wat is het buitenbundel tarief in Noorwegen ?

Ben dus een leek op dat gebied.
mvg Freek
icon

Beste antwoord door Scotsman 30 April 2016, 11:49

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Zoals ik het heb begrepen kan Simyo op dit moment de MBs die je verbruikt in het EU buitenland nog niet verrekenen met je Nederlandse internetbundel. Maar dat gaat op termijn wel gebeuren. Vandaar dat je vanaf vandaag in EU landen alleen maar een toeslag van 6 cent per MB betaalt. Als Simyo alle technische zaken op orde heeft (en het is niet bekend wanneer dit het geval is) dan worden de verbruikte MBs verrekend met je internetbundel (voor zover je nog ongebruikte MBs in je bundel hebt) plus die 6 cent. Is je internet bundel helemaal opgesoupeerd dan betaal je de reguliere Nederlandse buitenbundelkosten plus weer diezelfde 6 cent.
Ik lees net bij de NOS dat 1 mb in het buitenland maximaal 5 cent mag kosten.
Staat ook hier: http://www.consilium.europa.eu/nl/press/press-releases/2015/07/08-roaming-charges/
Reputatie 7
Badge +9
5 cent + BTW = 6 cent.
Aha
Dus ik soupeer geen MB's van mijn belbundel en ook geen buitenbelbundel tarief?

In mijn voorbeeld dus 450 x 0,06 cent= 27 euro, meer niet !
Reputatie 7
Badge +9
Je bedoelt 0,06 euro natuurlijk. Dan klopt jouw berekening: 27 euro, niet meer en niet minder.
oke bedankt 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Freekw & Dingoe,

Welkom op het Simyo Forum.

Het is te begrijpen dat de nieuwe tarieven weer even wennen zijn en dus vragen oproepen.

Scotsman heeft jullie heel goed geïnformeerd hierover. Op dit moment is het voor ons nog niet mogelijk om MB's uit je bundel te berekenen + de EU-toeslag. Je bent dus (tijdelijk) een stuk voordeliger uit omdat we alleen de EU-toeslag rekenen. Op het moment dat je MB's wel berekend kunnen worden, betaal je voor 1 MB in het buitenland dus 1 MB uit je bundel + € 0,06. Zodra we dit kunnen berekenen, word je minimaal 1 maand van te voren op de hoogte gesteld.

@Dingoe, zoals Scotsman aangeeft, is het € 0,05 exclusief btw. 🙂

Laten jullie weten of er nog vragen zijn?

@Scotsman, heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg!

Groetjes,
Angela

Reageer