Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Wel/niet realtime dataverbruik....

  • 11 augustus 2020
  • 13 reacties
  • 391 Bekeken

Reputatie 7

Wat betreft het realtime monitoren of in dit geval het juist niet realtime monitoren is mij eerlijk gezegd ECHT de spreekwoordelijke doorn in het oog.

Zitten we vandaag met het gezin op een terras, heeft mijn 11-jarige dochter in de appstore op haar iPhone een leuk spel gevonden. ‘Papa, hoe groot is dit spel?’, ‘Ik zal even kijken voor je’. Althans dat deed haar broer wel even voor haar. Het spel was 100MB groot. ‘Papa, zou ik dit mogen downloaden over 4G?’, ‘Hoeveel data heb je nog?’, ‘Nog 1800 van de 2000MB’. ‘In dat geval heb je genoeg data voor nu en de rest van de maand en mag je het spel wel downloaden’.

Na ons drankje te hebben genuttigd, zegt dochterlief: ‘Kijk papa, ik heb nog gewoon 1800MB’….. 

Gadverdamme, wat baalde ik van deze bijdehante opmerking!! Mijn dochter is pienter genoeg, maar je moet ze de kost geven die hier anders mee om gaan! 
Echt, naar mijn idee, zou hier verandering in moeten komen!


13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

De Simyo app zal dat inderdaad wel aangegeven hebben. En ik zou ook graag willen dat mijn Simyo meer realtime is (dat zou immers veel problemen en onmogelijkheden oplossen). Maar ik denk  dat dat niet iets is dat snel zal veranderen.

Reputatie 6
Badge +6

Ben er ook eens ingedoken zit nu in een vakantiehuisje in Nederland en als we praten over data verbruik dan zit er maar liefst een vertraging in van 12 uur.... Kan echt niet simyo!

Reputatie 6
Badge +3

Dag mannen, 

 

Dit is zeker een terecht punt waarbij het erg begrijpelijk is dat dit frustratie oproept. Daarom wil ik RicoK ook zeker bedanken voor het aanmaken van dit topic. Ook ik ben van mening dat hier (zo snel mogelijk) verandering in moet komen. Helaas is het voor mij op dit moment (nog) niet precies duidelijk, waarom er in sommige gevallen zo veel vertraging zit in het bijwerken van het verbruik en ook of we hier snel verandering in kunnen brengen. 

 

Dus het enige wat ik nu kan doen is mezelf hier in verdiepen, opzoek gaan naar antwoorden en de vraag naar verbetering gaan doorzetten! 

Ik hou jullie up-to-date in dit topic! 

 

Geniet ondertussen vooral van het lekkere weer op het terras en op vakantie! :)

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7

Ik ken mij dagen herinneren dat het maar liefst 36 uur duurde.

Ik heb hierover al vaker mijn twijfels uitgesproken. De tijd van doorgifte zou verkort moeten kunnen worden. Simyo zou dan eerder kunnen handelen en Mijn Simyo (app) sneller worden bijgewerkt. Zeker bij een dochterbedrijf moet(*Edit* mag) dit ook kunnen.

Een win-win situatie.voor iedereen.

 

Reputatie 7

@Tessanne Hartelijk bedankt voor je reactie!

Reputatie 6
Badge +3

Goedemiddag allemaal! 

 

Inmiddels heb ik kunnen overleggen met het hoofd van Technisch Beheer van Simyo en ik zou jullie graag informeren over het gesprek. 

 

Als eerste wil ik graag benoemen dat er inderdaad een vertraging zit in het registreren en weergeven van het verbruik, maar dit wisten jullie natuurlijk allemaal al. Gemiddeld gezien is de vertraging 2,5 uur. Er zijn verschillende factoren waardoor er meer vertraging ontstaat zoals bijvoorbeeld: Geen verbinding met het internet of wanneer er geen verbruik plaatsvindt. Waarom dit in sommige gevallen tot 12 uur oploopt, is niet met 1 antwoord te verklaren. We zouden dit per individueel geval moeten bekijken.

 

Nu heb ik de vraag die door jullie is gesteld neergelegd bij het Technisch Beheer: Kunnen wij het registreren van het verbruik op dit moment meer realtime maken? Het antwoord wat ik daar op kreeg was helaas niet het antwoord waar ik op had gehoopt, het antwoord is namelijk heel bot gezegd op dit moment: nee. Dit is niet omdat wij het niet ook graag zouden willen, maar het ligt op dit moment niet binnen onze mogelijkheden om daar verandering in te brengen. Ik snap dat dit niet een heel bevredigend antwoord is, dat geldt ook voor mij, maar daar is op dit moment dus weinig aan te doen.

 

Ik wil jullie nog steeds bedanken dat jullie dit onderwerp onder de aandacht brengen. We streven natuurlijk altijd met elkaar naar een betere versie van de producten die wij aanbieden! :blush:

 

Ik wil iedereen alvast een fijn weekend wensen 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7

@Tessanne Bedankt, maar sorry, ik kan niet anders reageren dan door te zeggen: gelezen.

Ik kan het niet bewijzen (uiteraard) maar ik heb nog steeds het vermoeden (door mij hier al eens eerder geuit) dat kosten een rol spelen. Als ik in een winkel een betaling verricht met een bankkaart (‘pinnen’, al dan niet contactloos via ApplePay) dan krijg ik letterlijk binnen enkele seconden een melding van de bank app dat de betaling is geregistreerd. Het is dus technisch mogelijk om verbruik dat heeft plaatsgevonden in of met behulp van een smartphone vrijwel in real time door te geven aan de desbetreffende bank. Om dit mogelijk te maken hebben banken zeer waarschijnlijk een groot bedrag geïnvesteerd in de mobiele infrastructuur die realtime monitoring mogelijk maakt. Ik vermoed dat de gemiddelde bank een stuk kapitaalkrachtiger is dan Simyo, en het zou mij niet verbazen dat Simyo om puur financiële redenen tot nu toe heeft afgezien in realtime monitoring technologie te investeren. Ik weet niet of dit de belangrijkste reden is waarom volgens @Tessanne “het op dit moment niet binnen [Simyo’s] mogelijkheden ligt om [hier] verandering in te brengen”, maar het zou best kunnen.

Ik twijfelde eerst of ik hier nog zou reageren maar doe het toch even. Ik lees een aantal reacties toch wel met een zekere mate van verbazing. Een betaling in een winkel is een momentopname. Iets waarbij meteen helderheid kan zijn. Maar het gebruik van smartphones, bellen, sms, whatsappen, data gebruik in de auto bijvoorbeeld met verkeersinformatie is niet met elkaar te vergelijken. Veel meer handelingen die gedurende een bepaalde tijd gebeuren. #Iets met appels en peren.

Ook de reactie vanuit Simyo verbaast me enigszins. Er wordt gesproken over een gemiddelde, gemiddeld zal wel kloppen. Maar als ik even alleen al naar in Nederland kijk... Op de servicepagina lees ik duidelijk een vertraging van maximaal 4 uur voordat de gegevens worden ontvangen van het netwerk. Het buitenland zelfs 36 uur maximaal en er kunnen in die tijd veel kosten zich ontwikkelen.

Vervolgens lees ik op een andere pagina dat je real-time je verbruik en historie in de gaten kunt kunt houden. Hier heb ik ook bedenkingen bij.

Maar beste mensen, real-time  in verbruik lijkt me moeilijk om de punten die ik eerder al noemde, daarentegen verkorten van de tijd om de gegevens te ontvangen, in Nederland zeker en vanuit het buitenland in iets mindere mate, lijkt me eerder te realiseren dan real-time.

 

*Edit*

De kapitaalkracht van een bank kan best wel groter zijn maar volgens mij speelt dat als reden minder mee. 

Reputatie 6
Badge +9

Ik snap je ‘frustratie’ wel Rico, zijnde zelf een controlfreak. :sunglasses:

Wetende dat dit er voorlopig (ook) niet van zal komen, is het dan dus maar ‘behelpen’ met goede data apps die wel vlot inzicht geven in je verbruik.

DataMan en My Data Manager zijn 2 goede. Ik gebruik ze beiden al jaren en ze blijken aardig accuraat te zijn. dat zie ik, als ik achteraf kan vergelijken met het werkelijk verbruik via de Simyo App. Ik gebruik er wel 2 om altijd een ‘second opinion’ te hebben. Wellicht gebruik je al zo'n app. Denk het wel.

En dan zegt je dochterlief: “ ‘Kijk papa, ik heb nog 1700MB, zie ik net op DataMan. Ik kijk over een halve dag wel in de Simyo App”

Reputatie 7

@de leon Wat een top reactie.:thumbsup_tone1::thumbsup_tone1:

Ik ben (nog) geen gebruiker van een datamanager. Ik zal me er eens in gaan verdiepen. Het enige wat ik wel doe is (te proberen, als ik het niet vergeet, ja, ik kan er wel natuurlijk een terug kerend agendapunt van maken) elke eerste dag van de nieuwe maand mijn dataverbruik op de iPhone op nul te zetten.

Beste heren. Dat is eigenlijk ook een klein minpuntje.... Eigenlijk zou je geen externe app nodig moeten hebben. Android heeft een ingebouwde datameter voor waarschuwing en limiet. Dit zou eigenlijk ook gewoon ingebouwd moeten zijn op een iPhone.  Maar dan nog......

Reageer