.

Beantwoord

Wat zijn de tarieven voor een sim only aansluiting?

  • 28 November 2019
  • 5 reacties
  • 367 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties

Aanbieding van Simyo om van prepaid over te stappen naar Sim Only:

Aanbieding: bellen en sms’en  ( 200 min/sms) per maand € 6,= +  2 GB per maand € 4,=.)

Voor de tarieven heb ik de klantendienst gebeld, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk ( ik ben geen 20 jaar en ook een digibeet). Wie kan mij een duidelijk antwoord geven op onderstaande vragen:

  • bellen in Nederland kost per minuut …...ct - geen starttarief       
  • bellen vanuit Nederland naar de EU (oa. Duitsland) kost per minuut …. ct  geen starttarief
  • bellen in de EU (oa Duitsland) kost per minuut      …. ct    geen starttarief
  • verbruikskosten per MB in Nederland ….ct per MB (geldt dit ook voor en in  de EU?)
  • vervallen de niet gebruikte MB’s aan het einde van de maand?
  • hoe kan ik mijn verbruik controleren?
  • als blijkt dat Sim Only toch niet het juiste voor mij is, kan ik dan weer terug naar Prepaid?                            Ik hoop dat ik een duidelijk antwoord op de vragen kan krijgen.                                                  Bij voorbaat mijn dank.          Met vriendelijke groet, Gedo
icon

Beste antwoord door Daisy 29 November 2019, 11:38

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Gedo,

 

Goeie vragen, ik kan me voorstellen dat je goed wilt weten waar je aan toe bent.

 

  • Bellen in Nederland naar een Nederlands nummer gaat van je belbundel af, stel je heb 100 min per maand en je belt 10 minuten met je buurman dan kost dat gesprek je 10 minuten van je belbundel en heb je nog 90 minuten over voor de maand.      
  • Bellen vanuit Nederland naar de EU (oa. Duitsland) kost per minuut …. ct  geen starttarief. 

    Als je belt vanuit NL naar een NL nummer in de EU, dan gaat het uit je bundel. Behalve wanneer je bundel op is, dan betaal je € 0,31 p/m.
    Als je belt vanuit Duitsland naar een Duits nummer, dan gaat het uit je bundel. Behalve wanneer je bundel op is, dan betaal je € 0,23 p/m.
    Als je belt vanuit NL naar een Duits nummer, dan betaal je € 0,23 p/m

  • Bellen naar een buitenlands nummer valt niet in je bundel, je betaald hier altijd buiten de bundel kosten voor. Het hangt een beetje af naar welk nummer, de exacte tarieven vind je hier.
  • Verbruikskosten per MB in Nederland €0,15 ct per MB, binnen de hele EU. Buiten de de EU is je internetbundel niet geldig. Je ontvangt altijd een waarschuwing sms wanneer de bundel helemaal op is. 
  • Vervallen de niet gebruikte MB’s aan het einde van de maand? Ja, je krijgt elke eerst van de maand een nieuwe bundel, de overgebleven mb's neem je niet mee naar de volgende maand.
  • Hoe kan ik mijn verbruik controleren? Dit kan in je toestel en op Mijn Simyo.
  • Als blijkt dat Sim Only toch niet het juiste voor mij is, kan ik dan weer terug naar Prepaid? Ja, dat kan! Zolang je niet een jaarcontract hebt.

 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!

 

Groetjes,

Daisy

 

Badge

Hallo Daisy,

Bedankt voor de duidelijke antwoorden, hier heb ik iets aan.

Met vriendelijke groet,

Gedo

Reputatie 4
Badge +4

Hey Gedo,

 

Super om te horen dat je hiermee geholpen bent. Als je nog andere vragen hebt dan kan je gerust reageren.

 

Groetjes,

Ouael

 

Badge

Hallo Ouael,

Mocht ik nog vragen hebben dan kom ik terug.

Groetjes,

Gedo

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Gedo,

 

Dat is prima! Bedankt voor je bericht.

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer