.

Vraag

Wat is er te doen tegen de buitenbundelkosten?

  • 2 January 2023
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

Goedenavond,

Graag kom ik in contact met een medewerker van Simyo.

Mijn dochter maakt gebruik van een Sim Only abonnement en is buiten haar bundel gegaan.

Zij liet mij de sms pas zien toen de teller al op ruim €150,- stond. Ik ben gewend met het Sim Only a abonnement van mijn zoon bij een andere provider dat er nooit buiten de bundel kosten gemaakt kunnen worden. Stom van mijzelf dat ik niet eerder een controle hierop gedaan heb bij mijn dochter.

In dit forum lees ik dat Simyo coulant is in soortgelijke gevallen wanneer dit voor de eerste keer voorkomt. Graag overleg ik wat mogelijk is.

 

Met vriendelijke groet


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Bob1982,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! Het is bij ons inderdaad niet mogelijk om een datalimiet in te stellen. Om kosten te voorkomen sturen wij altijd 2 waarschuwing sms'jes. 1 bij 80% verbruik en 1 bij 100% verbruik van de internetbundel. Hierin staat vermeld dat je verder kan internetten met een stabiele Wifi verbinding of dat je extra MB's kan bijkopen via Mijn Simyo. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie word ondernomen betaal je het buitenbundeltarief van €0,15 per MB. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Op sommige Android toestellen kan je een datalimiet instellen via de instellingen van het toestel zelf. Mocht dit om een Android toestel gaan dan raad ik zeker aan om dit in te stellen. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met de persoonlijke gegevens die bij de aansluiting horen? Dan kijk ik graag even wat er mogelijk wat betreft de kosten 😊. 

Groetjes,
Amy

Reageer