.

Beantwoord

Waarom vraagt mijn telefoon om een wachtwoord?

  • 3 November 2020
  • 4 reacties
  • 639 Bekeken

Ik heb een Samsung mobiel en een Simyo simkaart. Ik heb op mijn mobiel nooit een wachtwoord ingesteld. Wel een vingerafdru. Nu kan ik ineens mijn mobiel niet meer gebruiken. Hij vraagt om een wachtwoord. Zonder dat wachtwoord kan ik hem ook niet sluiten of opnieuw opstarten. Nogmaals, ik heb nooit een wachtwoord ingesteld. Ik chatte met Simyo. Die stuurde me eerst een nieuw wachtwoord. Dat werkte niet. Toen zeiden ze dat ik het wachtwoord van Mijn Simyo site moest veranderen. Dat zou ik dan ook op mijn mobiel kunnen invoeren. Dat werkt ook niet. Ik heb een pincode en een pukcode maar die kan ik niet gebruiken. Mijn mobiel blijft vragen om een wachtwoord. Dat ik nooit heb ingesteld. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Bijvoorbaat duizend maal dank. Hettie de Korte

icon

Beste antwoord door Ray 3 November 2020, 12:58

Bekijk originele reactie

4 reacties

Beste @Diplomaat 

Ik heb een Samsung mobiel en een Simyo simkaart. Ik heb op mijn mobiel nooit een wachtwoord ingesteld. Wel een vingerafdru. Nu kan ik ineens mijn mobiel niet meer gebruiken. Hij vraagt om een wachtwoord.

Als ik je bericht zo lees gaat het niet om het wachtwoord van je MijnSimyo. Daarom begrijp ik niet helemaal waarom de Simyo Klantenservice je een nieuw wachtwoord heeft gestuurd. 

 

Toen zeiden ze dat ik het wachtwoord van Mijn Simyo site moest veranderen. Dat zou ik dan ook op mijn mobiel kunnen invoeren. 

Deze uitspraak bevreemd mij helemaal, want je MijnSimyo wachtwoord gebruik je niet om je toestel te ontgrendelen. 

 

Wellicht heb je hier iets aan? Hier staat een (bijna) identiek probleem en mogelijke oplossing beschreven. Ook een mogelijke reden van de vraagsteller zelf. 

Ben benieuwd of dit ook voor jou de oplossing is.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Hettie,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

Wat naar dat je de telefoon niet kunt gebruiken op dit moment! Het is wel een beetje een vreemde situatie inderdaad. Zoals Ray aangeeft heeft het wachtwoord voor Mijn Simyo niets te maken met het wachtwoord voor de telefoon. Ik vermoed dat er in de chat een miscommunicatie is ontstaan. Ik ga er even achter aan met wie jij hebt gesproken en wat er daar precies mis is gegaan. 

 

Het item dat Ray heeft gedeeld zou wel eens heel goed de oplossing kunnen zijn. Ik raad je aan om deze goed door te nemen. Mocht dit geen oplossing bieden, kun je altijd nog contact opnemen met de leverancier van het toestel en kunnen die je waarschijnlijk ook goed verder helpen. 

 

Badankt Ray, voor de handige link! 

 

Groetjes,

Tessanne

Beste mensen, dat is een goede suggestie, Ray. Het kan zijn toen ik de vingerafdruk instelde mijn mobiel om een wachtwoord vroeg. Ik denk iets automatisch als Google of Facebook. Ik heb nu ongeveer al mijn wachtwoorden uitgeprobeerd zonder resultaat. Groeten, Hettie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Hettie,

 

Wat balen dat het met jouw bekende wachtwoorden niet is gelukt! Dan zou ik je toch willen aanraden om wanneer je de tijd hebt even langs een telefoonwinkeltje te gaan. Zij weten namelijk soms nog handige trucjes om er achter te komen welke wachtwoord er is gebruikt. Anders wordt het waarschijnlijk terug naar de fabrieksinstellingen…

 

Laat je het weten of je er uit gekomen bent?

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer