.

Beantwoord

Waarom werkt mijn prepaid databundel (alweer) niet?

  • 28 October 2020
  • 5 reacties
  • 315 Bekeken

Badge

Vanochtend vroeg heb ik een nieuwe databundel geactiveerd en zojuist een sms ontvangen dat ik data zonder bundel gebruik (a 15 cent per MB). Zodoende is mijn beltegoed opgegaan aan veel te dure data. Dit is nu al de zoveelste keer dat dit is gebeurd. Waar kan ik terecht om alle onnodig gemaakte kosten terug te krijgen, ik ben hier helemaal klaar mee.

icon

Beste antwoord door Bas 30 October 2020, 13:55

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Peter,

 

Welkom op het Simyo Forum! 


Wat balen dat je op dit moment niet kunt internetten! Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt om te achterhalen wat er precies is gebeurd. Op 28-10-2020 heb je om 05:45:50 58,59MB verbruikt. Dit was toen nog niet verwerkt. Ongeveer een half uur later heb je de internetbundel aangeschaft, deze ging direct in. Het eerdere verbruik werd echter pas om 10:36 verwerkt, vandaar dat het beltegoed achteraf (nadat je de internetbundel had) is afgeschreven. De kosten zijn daarom wel terecht en kan ik niet voor je terugstorten. 

 

Heb je hier nog vragen over?

 

Groetjes,

Tessanne

 


Badge

Dat kan helemaal niet want om 5:45 uur was ik thuis (op de wifi) en ik heb vanochtend helemaal geen internet gebruikt. Tevens is dit zeker niet de eerste keer dat een aangekochte bundel niet geactiveerd werd. Maar goed om te weten, bij deze zijn jullie een klant kwijt.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Peter, 

We kunnen dat verbruik niet uit een hoge hoed toveren. We registreren dit rechtstreeks vanaf je simkaart. We vinden het erg vervelend voor je dat je deze kosten hebt gemaakt, maar ze zijn helaas wel terecht in rekening gebracht. Je had namelijk nog geen internetbundel op dat moment. 

Waarschijnlijk is je toestel in standby-modus overgeschakeld van WiFi naar mobiel internet zonder dat je het door hebt gehad. Het is ook niet zo dat je internetbundel niet is geactiveerd. Je hebt gebruikgemaakt van mobiel internet voordat je een internetbundel aanschafte en daarom zijn hiervoor extra kosten in rekening gebracht. Je verbruik wordt alleen met vertraging bij ons verwerkt, dus ik snap wel dat het verwarrend is als je na de aanschaf van een internetbundel nog melding krijgt dat je internet verbruikt zonder internetbundel. We zijn ook al aan het kijken hoe we de communicatie hierover kunnen verbeteren.

Om dit in de toekomst te voorkomen, adviseer ik je om de instellingen op je toestel een keer goed door te nemen. Bij een andere provider zal je beltegoed namelijk ook op deze manier opgaan als je daar niks aan verandert. Maak hiervoor gebruik van de onderstaande blogs: 

1️⃣ https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/
2️⃣ https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Heb je hier nog vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Badge

Nee, de data-bundel is ‘s ochtends omstreeks 06:30 aangekocht, vervolgens kreeg ik later in de ochtend om 10:36 een sms dat er data buiten de bundel werd gebruikt waarna ik mijn data en beltegoed heb gecontroleerd via de simyo-app. Tot mijn verbazing zag ik dat ik 0 MB ter beschikking had omdat er geen actieve data-bundel zou zijn, die ik ‘s ochtends vroeg al wel had gekocht. Later die ochtend omstreeks 11:30 heb ik het nog eens gecontroleerd en toen beschikte ik wel ineens over een actieve data-bundel. Ook al zou mijn toestel in standby-modus zijn overgeschakeld van wifi naar mobiel internet dan nog klopt het niet want ik heb ‘s nachts en ‘s ochtend helemaal geen internet gebruikt, in de nacht slaap ik namelijk en ‘s ochtends vroeg ga ik naar mijn werk.

Overigens is dit al de zoveelste keer dat ik problemen heb ondervonden met data-bundels die veel later geactiveerd worden dan het moment van aankopen, in meerdere gevallen werd de bundel pas actief nadat ik mijn toestel opnieuw had opgestart en er zijn gevallen geweest waarbij de bundel pas geactiveerd werd nadat ik de simkaart had verwijderd en opnieuw in het toestel had gedaan.

Dit alles heeft bij mij geleid tot onnodige kosten die jullie doodleuk weigeren te vergoeden, maar dat is nu dus de laatste keer geweest.

 

“Om dit in de toekomst te voorkomen, adviseer ik je om de instellingen op je toestel een keer goed door te nemen.” Daar ligt het dus absoluut niet aan, alle overbodige diensten en data-verbruikers staan uitgeschakeld tenzij ik deze zelf bewust aanzet wanneer ik dit nodig heb.

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Peter, 

We verwerken je verbruik met een vertraging van een paar uur. Daarom kan het voorkomen dat je een waarschuwing krijgt voor internetten zonder bundel terwijl je in de tussentijd een bundel hebt gekocht. We snappen dat dat verwarrend is!

Ik kan helaas niet nagaan wat jij op je telefoon hebt gezien. Hier zie ik dat je internetbundel op 28 oktober 2020 is aangeschaft om 06:18 uur en dat je eerstvolgende internetsessie van 10:02 uur met je bundel is verrekend. Het verbruik van vóór de aanschaf van je internetbundel hebben we zoals eerder aangegeven rechtstreeks vanaf je simkaart geregistreerd. Deze registratie klopt altijd. De bijbehorende kosten zijn terecht en je hebt helaas geen recht op een tegemoetkoming. 

Heb je hier nog andere vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Reageer