Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom werkt mijn prepaid databundel (alweer) niet?

  • 28 oktober 2020
  • 5 reacties
  • 265 Bekeken

Badge

Vanochtend vroeg heb ik een nieuwe databundel geactiveerd en zojuist een sms ontvangen dat ik data zonder bundel gebruik (a 15 cent per MB). Zodoende is mijn beltegoed opgegaan aan veel te dure data. Dit is nu al de zoveelste keer dat dit is gebeurd. Waar kan ik terecht om alle onnodig gemaakte kosten terug te krijgen, ik ben hier helemaal klaar mee.

icon

Beste antwoord door Bas 30 oktober 2020, 13:55

Hoi Peter, 

We verwerken je verbruik met een vertraging van een paar uur. Daarom kan het voorkomen dat je een waarschuwing krijgt voor internetten zonder bundel terwijl je in de tussentijd een bundel hebt gekocht. We snappen dat dat verwarrend is!

Ik kan helaas niet nagaan wat jij op je telefoon hebt gezien. Hier zie ik dat je internetbundel op 28 oktober 2020 is aangeschaft om 06:18 uur en dat je eerstvolgende internetsessie van 10:02 uur met je bundel is verrekend. Het verbruik van vóór de aanschaf van je internetbundel hebben we zoals eerder aangegeven rechtstreeks vanaf je simkaart geregistreerd. Deze registratie klopt altijd. De bijbehorende kosten zijn terecht en je hebt helaas geen recht op een tegemoetkoming. 

Heb je hier nog andere vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Peter,

 

Welkom op het Simyo Forum! 


Wat balen dat je op dit moment niet kunt internetten! Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt om te achterhalen wat er precies is gebeurd. Op 28-10-2020 heb je om 05:45:50 58,59MB verbruikt. Dit was toen nog niet verwerkt. Ongeveer een half uur later heb je de internetbundel aangeschaft, deze ging direct in. Het eerdere verbruik werd echter pas om 10:36 verwerkt, vandaar dat het beltegoed achteraf (nadat je de internetbundel had) is afgeschreven. De kosten zijn daarom wel terecht en kan ik niet voor je terugstorten. 

 

Heb je hier nog vragen over?

 

Groetjes,

Tessanne

 


Badge

Dat kan helemaal niet want om 5:45 uur was ik thuis (op de wifi) en ik heb vanochtend helemaal geen internet gebruikt. Tevens is dit zeker niet de eerste keer dat een aangekochte bundel niet geactiveerd werd. Maar goed om te weten, bij deze zijn jullie een klant kwijt.

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Peter, 

We kunnen dat verbruik niet uit een hoge hoed toveren. We registreren dit rechtstreeks vanaf je simkaart. We vinden het erg vervelend voor je dat je deze kosten hebt gemaakt, maar ze zijn helaas wel terecht in rekening gebracht. Je had namelijk nog geen internetbundel op dat moment. 

Waarschijnlijk is je toestel in standby-modus overgeschakeld van WiFi naar mobiel internet zonder dat je het door hebt gehad. Het is ook niet zo dat je internetbundel niet is geactiveerd. Je hebt gebruikgemaakt van mobiel internet voordat je een internetbundel aanschafte en daarom zijn hiervoor extra kosten in rekening gebracht. Je verbruik wordt alleen met vertraging bij ons verwerkt, dus ik snap wel dat het verwarrend is als je na de aanschaf van een internetbundel nog melding krijgt dat je internet verbruikt zonder internetbundel. We zijn ook al aan het kijken hoe we de communicatie hierover kunnen verbeteren.

Om dit in de toekomst te voorkomen, adviseer ik je om de instellingen op je toestel een keer goed door te nemen. Bij een andere provider zal je beltegoed namelijk ook op deze manier opgaan als je daar niks aan verandert. Maak hiervoor gebruik van de onderstaande blogs: 

1️⃣ https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/
2️⃣ https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Heb je hier nog vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Badge

Nee, de data-bundel is ‘s ochtends omstreeks 06:30 aangekocht, vervolgens kreeg ik later in de ochtend om 10:36 een sms dat er data buiten de bundel werd gebruikt waarna ik mijn data en beltegoed heb gecontroleerd via de simyo-app. Tot mijn verbazing zag ik dat ik 0 MB ter beschikking had omdat er geen actieve data-bundel zou zijn, die ik ‘s ochtends vroeg al wel had gekocht. Later die ochtend omstreeks 11:30 heb ik het nog eens gecontroleerd en toen beschikte ik wel ineens over een actieve data-bundel. Ook al zou mijn toestel in standby-modus zijn overgeschakeld van wifi naar mobiel internet dan nog klopt het niet want ik heb ‘s nachts en ‘s ochtend helemaal geen internet gebruikt, in de nacht slaap ik namelijk en ‘s ochtends vroeg ga ik naar mijn werk.

Overigens is dit al de zoveelste keer dat ik problemen heb ondervonden met data-bundels die veel later geactiveerd worden dan het moment van aankopen, in meerdere gevallen werd de bundel pas actief nadat ik mijn toestel opnieuw had opgestart en er zijn gevallen geweest waarbij de bundel pas geactiveerd werd nadat ik de simkaart had verwijderd en opnieuw in het toestel had gedaan.

Dit alles heeft bij mij geleid tot onnodige kosten die jullie doodleuk weigeren te vergoeden, maar dat is nu dus de laatste keer geweest.

 

“Om dit in de toekomst te voorkomen, adviseer ik je om de instellingen op je toestel een keer goed door te nemen.” Daar ligt het dus absoluut niet aan, alle overbodige diensten en data-verbruikers staan uitgeschakeld tenzij ik deze zelf bewust aanzet wanneer ik dit nodig heb.

 

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Peter, 

We verwerken je verbruik met een vertraging van een paar uur. Daarom kan het voorkomen dat je een waarschuwing krijgt voor internetten zonder bundel terwijl je in de tussentijd een bundel hebt gekocht. We snappen dat dat verwarrend is!

Ik kan helaas niet nagaan wat jij op je telefoon hebt gezien. Hier zie ik dat je internetbundel op 28 oktober 2020 is aangeschaft om 06:18 uur en dat je eerstvolgende internetsessie van 10:02 uur met je bundel is verrekend. Het verbruik van vóór de aanschaf van je internetbundel hebben we zoals eerder aangegeven rechtstreeks vanaf je simkaart geregistreerd. Deze registratie klopt altijd. De bijbehorende kosten zijn terecht en je hebt helaas geen recht op een tegemoetkoming. 

Heb je hier nog andere vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Reageer