.

Beantwoord

Waarom werkt mijn nieuwe simkaart niet in de auto?

  • 10 February 2021
  • 2 reacties
  • 182 Bekeken

Ik had een prepaid simkaart van Simyo in mijn fabriek-ingebouwde autotelefoon (2007). Ik gebruik hem met name om gebeld te kunnen worden tijdens het rijden. (geen bluetooth)

Een maand geleden kreeg ik een bericht dat het kaartje aan vervanging toe was. Ik heb netjes een nieuwe aan gevraagd en na een paar dagen ook ontvangen met de post.

Vervolgens wisselijk ik de oude sim-kaart voor de nieuwe in de auto. Wat blijkt: de autotelefoon herkent de simkaart helemaal niet….. Waarschijnlijk is de ingebouwde telefoon niet berekend op 4G.

Ik vindt dit wel erg jammer. Is hier nog wat aan te doen?

Ik heb ook nog een sim Only kaart en die doet het wel in de auto. Kunnen bv. de 2 nummers verwisseld worden zodat ik de oude situatie weer terug heb?

Ik hoop echt dat er een oplossing mogelijk is.

Met vriendelijke groet, Wilbert.

icon

Beste antwoord door Bas 11 February 2021, 14:58

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi pitter49, 

Welkom op ons forum! 😃

Heb je iets aan de tip van Ray gehad? Wat je anders ook nog even zou kunnen proberen, is een stukje plakband op de nieuwe simkaart plakken zodat deze iets dikker wordt (het kan zijn dat je twee stukjes plakband nodig hebt). De nieuwe simkaarten zijn namelijk een fractie van een milimeter dunner dan de oude. 

Kun je ons laten weten of het gelukt is met behulp van deze tips? 

Horen het graag van je!

Groetjes, 
Bas

Hoi @pitter49 

 

Die simkaart die je nu in de autotelefoon wilt doen maar niet herkent wordt, zit daar nog een sim pincode op? Misschien kun je die uitschakelen (bij beveiligingsinstellingen)  in je telefoon en het vervolgens nog eens proberen. Wie weet helpt dat. 

Reageer