.

Beantwoord

Waarom verdwijnt mijn beltegoed?


Badge

Diverse onderwerpen hier gaan over verdwenen beltegoed. Ook ik heb nu al meerdere keren problemen gehad bij het starten van een internetbundel. Je koopt een bundel, maar vervolgens werkt deze niet omdat je geen beltegoed meer hebt. Dat beltegoed is dan pas afgeschreven NADAT je een bundel hebt gekocht. In mijn geval zat er zo’n 12 uur (!) tusssen het zogenaamde verbruik en de afschrijving. Maar er is wel betaald voor een bundel, en die kan je dus niet gebruiken. De klantenservice adviseert dan om beltegoed te kopen, en ze verwijzen naar wat ‘het systeem’ aangeeft. 

Een woordvoerder van Symio ontkent dat er sprake is van fraude. Deze fraude moet volgens simyo dan maar bewezen worden door klanten. Maar Simyo geeft geen toegang tot ‘het systeem’. Ondertussen blijft simyo gebruik maken van slimme algoritmes die af en toe een beetje beltegoed wegsnoepen om zo de winst te maximaliseren.

 

Wie heeft ook ervaring met verdwijnend beltegoed en internetbundels die onbruikbaar worden?

 

Dit zegt Simyo:

Helaas is het uitzetten van je mobiele data op je telefoon geen zekerheid dat je geen internet meer kan verbruiken. Om daar zeker van te zijn moet je de internet optie uitzetten in Mijn Simyo. Die kun je bij de instellingen vinden. 

Als ons systeem aangeeft dat er op dat tijdstip data is verbruikt, dan moeten we er wel vanuit gaan dat het klopt.

Daarnaast is het goed om er rekening mee te houden dat het verbruik niet elke seconde [sic] wordt bijgewerkt op Mijn Simyo. Het kan dus voorkomen dat je op Mijn Simyo nog ziet staan dat je meer beltegoed hebt dan dat je daadwerkelijk hebt omdat je bijvoorbeeld recentelijk daar wat van hebt verbruikt.

Al met al kunnen we dus niet het beltegoed terugstorten, omdat het systeem leidend is. Wanneer jij beweert dat er sprake is van één of ander trucje voor winstmaximalisatie, zul je wel bewijs moeten leveren zodat de technische afdeling daar naar kan kijken.

icon

Beste antwoord door Tessanne 27 March 2020, 13:46

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi la.rs,

 

Welkom terug op ons forum! :)

 

Zojuist heb ik jouw aansluiting er bij gepakt en ik snap niet helemaal over welk verdwijnend beltegoed je het hebt. Het is namelijk te zien dat jouw beltegoed op was, voordat je de laatste opwaardering hebt gedaan. Met deze opwaardering van €10,- beltegoed heb je een internetbundel van €10,- aangeschaft, waardoor het beltegoed weer op €0,00 uit kwam. Je kan bij Simyo alleen de internetbundel gebruiken als je naast de aangeschafte bundel ook beltegoed op de aansluiting hebt staan, vandaar dat mijn collega's je hebben geadviseerd om het beltegoed op te waarderen. 

 

Deze informatie kun je ook terugvinden op jouw Mijn Simyo account bij verbruik. 

 

Mocht je hier nog vragen over hebben dan hoor ik het graag. 

 

Alvast een heel fijn weekend! :)

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Badge

beste Tessana,

 

uit je antwoord blijkt dat er iets mis is met jullie systeem. ik ga er vanuit dat je niet liegt. ik heb mijn bundel een halve dag kunnen gebruiken waarna het resterende beltegoed opeens verdwenen was. je kunt dit nalezen in de reacties van je collega’s. 

je kan er natuurlijk ook niets aan doen dat je bazen gebruik maken maken van frauduleuze software  

fijne dag!

 

lars

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Lars, 

Er is niets mis met ons systeem hoor! En wij maken geen gebruik van frauduleuze software :sweat_smile:

Je beltegoed was op en na het opwaarderen van je beltegoed is al je beltegoed nog een keer opgegaan aan de aanschaf van een internetbundel. Nou is het wel zo dat je zonder beltegoed geen uitgaand verkeer kunt hebben. Internet valt daar ook onder, vandaar dat je internetbundel dus ook niet werkt. 

Zo te zien heb je je beltegoed nog niet opgewaardeerd, dus ik heb even € 0,01 aan je aansluiting toegevoegd en je aansluiting gedeblokkeerd. Dan kun je in ieder geval weer gebruikmaken van je internetbundel :wink:

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes, 
Bas

Badge

hoi Bas,

 

waarom krijg ik dan allemaal van die tegenstrijdige berichten van jullie klantenservice medewerkers over wat jullie ‘systeem aangeeft’ 

 

mijn beltegoed was niet op nadat ik de bundel had aangeschaft. ong 1,50 stond er nog op, anders had ik na aanschaf al geen gebruik kunnen maken van die bundel. 

 

bedankt voor de cent in ruil voor mijn verdwenen 1,50. super gul 😒

bij volkswagen wisten ook maar heel weinig mensen van het bestaan van frauduleuze software dus ik zou maar niet zo vrolijk erover doen als ik jou was. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Lars, 

Het is allemaal wel te verklaren hoor :wink:

In de ochtend van 22 maart heb je internetverbruik gehad waarvoor kosten in rekening zijn gebracht. Daarna heb je 's middags een internetbundel aangeschaft. Maar wij verwerken je verbruik met enige vertraging, dus je internetverbruik van die ochtend (wat dus nog buiten je internetbundel viel) moesten we nog verrekenen. Vandaar dat je geen beltegoed meer had :blush:

Snap je nu wel wat er gebeurd is? 

Groetjes, 
Bas

Badge

beste Bas,

je snapt het nog steeds niet, ik heb het je collegas uit proberen te leggen en ik ga niet opnieuw beginnen uitleggen

vraag maar iemand die hoger is opgeleid  om hulp  

ik ga geen tijd meer verspillen aan jullie oplichters praktijken 

ps die zelfingenomen smileys van je helpen ook niet. 

 

 

Zucht.....🤔

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Lars, 

Je hoeft niet zo denigrerend te doen hoor. Ik probeer je gewoon te helpen. Maar als je niks van me wilt aannemen en hier geen tijd meer in wilt steken dan wens ik je een fijn weekend toe :wink:

Groetjes, 
Bas

Badge

@Bas dat zou idd niet nodig moeten zijn, snap je het nu?

Reputatie 7

Zucht.....🤔

Ja, zucht :smirk:

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Lars, 

Ik denk dat je het zelf niet helemaal snapt. Zal ik je nog een keer, maar dan uitgebreider, uitleggen wat er gebeurd is?

Groetjes, 
Bas

Reageer