.

Beantwoord

Waarom valt 4G weg zodra ik wifi aanzet?

  • 29 January 2020
  • 6 reacties
  • 765 Bekeken

We zitten aan de rand v het dekkingsgebied v 4g.

Er hebben een oneplus telefoon versie 7.

Ik had eigenlijk geaccepteerd dat we geen 4 g hebben, maar zie dat er hier wel degelijk dekking 4 g is. Dit heb ik nooit gezien omdat bij thuiskomst automatisch overgegaan wordt op wifi.

Nu kom ik bij toeval erachter als ik wifi handmatig uitzet, dat ik ineens keer 4 g heb.

Hoe kan dit?

En wat kan ik eraan doen om naast op m'n wifi te komen automatisch.. toch ook m'n 4g verbinding houdt?

Gr

 

icon

Beste antwoord door Ouael 30 January 2020, 11:51

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Het kan zijn dat dat een weergave dingetje is van het toestel. Sommige mobieltjes tonen andere icoontjes als mobiel internet niet gebruikt wordt. Daardoor kan het dan lijken of je geen 4G hebt, maar is dat enkel omdat je toestel dan geen 4G icoontje toont.

Soms kan een signaal informatie applicatie (zoals bijvoorbeeld deze) dan je alsnog tonen wat voor soort verbinding je hebt (2G, 3G of 4G).

Reputatie 4
Badge +4

Hey Heidi s,

 

Welkom op het Simyo Forum!

Ik leg je graag uit wat er aan de hand is. 4G gaat voornamelijk over je internetverbinding. Als je thuis verbindt met wifi word je 4G verbinding overgenomen door je wifi-netwerk thuis. Daardoor wordt het icoontje niet meer getoond omdat er een ander 'dominant’ netwerk is. Je zult dan een wifi symbooltje zien. Zodra je niet meer in contact bent met wifi, dan nemen de masten het van buiten weer grotendeels over. Dan zie je weer 4G staan. Je kan er over het algemeen vanuit gaan dat je bijna overal in Nederland standaard 4G zult hebben. Dus ook in de buitengebieden.

 

Thanks Groentjuh!

 

Groetjes,

Ouael

Hallo, bedankt alvast voor jullie antwoorden. Dit deel begrijp ik. Nu het volgende. Als we niet volgens het icoontje op t 4g netwerk zitten , bv doordat de wifi het thuis automatisch overneemt, is het dan ook zo dat ik niet op dat netwerk zit met het bellen of gebeld worden? Ik vraag dit omdat we anders op het Duits netwerk terecht komen en het dan duurder is om weg te bellen of gebeld te worden. Omdat het dan lijkt dat we in Duitsland zitten?

Reputatie 7
Badge +6

In jou geval heb je zelfs een voordeel als je met een Duitse cent mast verbonden bent, lees dit topic maar eens door.

https://forum.simyo.nl/stel-je-vraag-57/wat-kost-het-om-te-bellen-naar-het-verenigd-koninkrijk-43730

Als je thuis verbonden bent met wifi Dan gaat mobiel bellen wel via de zend mast.

Reputatie 7
Badge +6

Kijken of dit beter gaat
http://forum.simyo.nl/stel-je-vraag-57/wat-kost-het-om-te-bellen-naar-het-verenigd-koninkrijk-43730

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Heidi s,

Volgens mij hebben de boys hierboven je al geholpen met het beantwoorden van al je vragen :sweat_smile:

Zijn er toch nog onduidelijkheden? Let us know :grin:

Groetjes,
Bas

Reageer