.

Vraag

Waarom reageert de supportdesk niet?

  • 1 January 2022
  • 4 reacties
  • 68 Bekeken

Al een paar keer ben ik in de afgelopen jaren tegen oververbruik aangelopen. In verschillende gevallen dat mijn telefoon (in mijn broekzak, als ik van Wifi naar de auto ga). In enkele minuten (meestal minder dan 3), gaat dan de melding 80% van m’n bundel, de rest en daarna tot een bedrag ‘x’ er doorheen. 

Ik heb altijd gedacht dat het maximum lag op 50 euro - iets wat eigenlijk ook onacceptabel is voor een paar honderd MB. 

Al autorijdend kan je - met dit tempo - niet reageren, want je mag je telefoon niet opnemen.

Recentelijk ging het echter weer fout, maar nu niet voor 5 tientjes, maar voor een paar honderd euro, alvorens ik automatisch werd geblokkeerd.

Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het maximum bedrag 50 euro was. De helpdesk (per email) heeft nu, na enkele weken, nog steeds niet gereageerd op een verzoek voor een coulance regeling.

Ik ga ondertussen overstappen naar Hollandse Nieuwe. Niet omdat de ontvangst in mijn regio beter is; waarschijnlijk zelfs slechter, maar gewoon omdat ik het risico van overschrijden van m’n limiet onacceptabel vind. 

Ik vind het echter nog onfatsoenlijker, dat als je als jarenlange klant, geen eens een response op je email kan krijgen.

Ik ga dus weg vanwege meerdere keren overschrijding van dataverbruik (vanuit m’n broekzak). Ik heb ondertussen ook alweer 100 euro overgemaakt om mijn telefoon gedeblokkeerd te krijgen.
 

Ik ben tevreden over het netwerk, maar hier ben ik klaar mee.

Sander


4 reacties

Reputatie 7

@Sander_Gaat_Weg Als ik jouw bericht zo lees, kan ik niet anders dan je gelijk te geven. Echter, besef dat het gras aan de welbekende andere kant van de heuvel wel altijd groener lijkt.

Morgen eind van de ochtend zal een Moderator (= Simyo medewerker) op jouw verhaal kunnen ingaan.

Misschien zijn de mails van Simyo in de ongewenste  / spam folder terecht gekomen? 

Reputatie 7
Badge +9

@Sander_Gaat_Weg Als ik jouw bericht zo lees, kan ik niet anders dan je gelijk te geven. Echter, besef dat het gras aan de welbekende andere kant van de heuvel wel altijd groener lijkt.

Morgen eind van de ochtend zal een Moderator (= Simyo medewerker) op jouw verhaal kunnen ingaan.

Hadden mijn woorden kunnen zijn.

@Sander_Gaat_Weg ik hoop op een snelle reactie voor jou.
Ben je overigens al nagegaan waar dat plotselinge hoogverbruik vandaan komt? Als ik je nu zo lees, zou het erop kunnen lijken alsof een app of apps (dataverslindend) vanuit de Wifi ‘overschakelen’ op mobiel dataverkeer. Dit zou eigenlijk uit te schakelen moeten zijn, weet niet wat voor telefoon je hebt. 

Reputatie 5
Badge +2

@Sander_Gaat_Weg 

Goed dat je even een bericht plaatst en ik snap je frustratie en verbazing compleet. Dat zijn geen kleine bedragen!

Ik vind het ook ontzettend raar dat je geen reactie hebt gehad van ons. Graag kijk ik even met je mee om te zien of ik of een eventuele tegemoetkoming voor je kan regelen. Zoals @de leon al aangaf, het kan zijn dat je telefoon op de achtergrond wat activiteiten verricht waardoor je mb's er zo snel doorheen gaan. Om je toestel zo goed mogelijk hiervoor te behoeden, raad ik je aan de tips in dit blog door te nemen. Zó voorkom je dit in de toekomst.

Je kunt mij een privé bericht sturen via deze link. Dan help ik je daar aan de hand van wat persoonlijke gegevens verder.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

Reageer