.

Beantwoord

Waarom krijg ik een waarchuwingsmail voor het afluiten van mijn prepaid aansluiting?

  • 27 January 2022
  • 4 reacties
  • 51 Bekeken

Kloppen deze mailtjes wel? Er wordt gesteld dat ik 5.5 maand niet heb gebeld, maar als ik in de app kijk dan blijken dat maar 2 maanden te zijn.

icon

Beste antwoord door Veerle 28 January 2022, 14:11

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7

@hbayle714 Volgens mij kloppen deze mails wel.

Weet je zeker dat je de afgelopen 2 maanden een uitgaand telefoontje hebt gepleegd of een sms hebt verstuurd? Je moet dus inderdaad 1x per 6 maanden gebruik maken van je aansluiting door te bellen of te sms’en om je aansluiting in de lucht te kunnen houden. Dus geen dataverkeer, zoals bellen via WhatsApp.

Reputatie 7
Badge +9

@hbayle714 Volgens mij kloppen deze mails wel.

Weet je zeker dat je de afgelopen 2 maanden een uitgaand telefoontje hebt gepleegd of een sms hebt verstuurd? Je moet dus inderdaad 1x per 6 maanden gebruik maken van je aansluiting door te bellen of te sms’en om je aansluiting in de lucht te kunnen houden. Dus geen dataverkeer, zoals bellen via WhatsApp.

Ter aanvulling/correctie: Internetten via 2G/3G/4G telt ook. Maar de meeste klanten hebben "Internet op je mobiel” uit staan in Mijn Simyo, want dat kost veel beltegoed. Wifi telt niet mee. Een whatsappje sturen kan over 2G/3G/4G gestuurd worden, maar ook over wifi. In dat laatste geval telt het dus ook niet mee.

Reputatie 7

@Groentjuh Bedankt, ik heb niet geweten dat datagebruik ook telt.

Reputatie 5
Badge +2

@hbayle714 

Welkom op het Forum!

Het klopt dat je met een prepaid 1 keer in de 6 maanden moet bellen, sms’en of opwaarderen. Hierdoor houd je je account actief. 

Het zou gek zijn als jij na 2 maanden al deze waarschuwing mails zou krijgen, dus ik heb even naar je account gekeken. Jouw laatste verbruik voor dat account was in augustus, dus het klopt wel dat je die mail van ons gekregen hebt. Je hebt wel weer netjes gebruik gemaakt van je aansluiting in januari. Je zit dus gewoon weer goed voor de komende 6 maanden :)

Groetjes,

Veerle

Reageer