.

Beantwoord

Waarom kon ik niet door een onbekend nummer gebeld worden?

  • 17 January 2018
  • 2 reacties
  • 859 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Ik schijn gister niet bereikbaar te zijn geweest terwijl ik mijn telefoon steeds in de buurt had. En geen gemiste oproep heb. Kan het zijn dat ik door annoniem nummer niet gebeld kan worden? Zo ja hoe zet ik dat uit?
(iPhone 6s)
icon

Beste antwoord door franswon 17 January 2018, 16:15

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo hann,

Misschien staat je mobiel (via een app?) geblokkeerd voor anonieme bellers. Vanuit Simyo wordt dit niet geblokkeerd.

Een iPhone is lastig om anonieme bellers te blokkeren, er is een mogelijkheid, als je deze ingesteld hebt via deze methode:

Zo kun je jouw telefoon op ‘Niet storen’ zetten. Dat doe je via ‘Instellingen > Niet storen’. Daar tik je op ‘Sta oproepen toe van’ en kies je voor ‘Alle contacten’. Staat je telefoon op niet storen, dan kunnen alleen contacten je bereiken. Daar kleven natuurlijk wel nadelen aan, want alle andere nummers komen niet meer door. Ook mogelijk belangrijke telefoontjes waarvan je het nummer niet in je iPhone hebt staan.

Dan kan je deze instelling ook weer ongedaan maken.

Heb je een app zoals Blacklist Plus dan moet je dat via de app regelen.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Hann,

Welkom terug op het forum! Goede vraag, ik snap dat je graag wilt weten wat hier is gebeurd.

Ik zie dat Franswon je al heeft uitgelegd hoe het zit met inkomende anonieme oproepen. Vanuit Simyo hebben we hier geen invloed op. Het lijkt er dus op dat er iets in je telefoon is ingesteld waardoor deze oproepen zijn geblokkeerd.

Heb je dit inmiddels kunnen controleren via de uitleg van Franswon?

@Franswon, dank je wel!

Groetjes,
Els

Reageer