.

Beantwoord

Waarom kan mijn afgesloten prepaid nummer niet opnieuw ondergebracht worden bij Simyo?

  • 14 May 2019
  • 4 reacties
  • 736 Bekeken

Omdat mijn prepaid Simyo kort geleden is afgesloten heb ik een nieuwe aangevraagd. Ik kreeg vandaag dit antwoord:
Beste ,
Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer ... op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.
De reden opgegeven door je vorige provider is: reden vraagt om uitleg door je vorige provider.
Op Mijn Simyo kun je de gegevens van je nummerbehoud aanvraag wijzigen. We dienen daarna een nieuwe aanvraag in. Heb je vragen over de afwijzing, neem dan contact op met je vorige provider.
Vriendelijke groet,
Het Simyo team
Heb je nog vragen? Kijk dan op onze servicepagina, of stel je vraag op het Simyo Forum of Twitter.
https://www.google-analytics.com/collect?v=1&t=event&tid=UA-2322499-1&cm=email&ec=proces-email&ea=email%20open&ni=1&cm36=1&dp=%2Femail-open%2Fnp_internal_rejected&cs=np&cn=reji&el=reji&cid=201800000000140090&cd37=201800000000140090&cd84=16933327
De vorige provider waarnaar verwezen wordt is dus Simyo zelf!

Ik hoop dus van Simyo een antwoord te krijgen. Helaas heb ik hun email adres niet.
icon

Beste antwoord door Niels 15 May 2019, 11:27

Bekijk originele reactie

4 reacties

Je kan geen nummerbehoud aanvragen van een afgesloten nummer lijkt mij.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Telefonist,

Welkom op het Simyo Forum!

Gelukkig hoef je niet te mailen voor een antwoord, dat kan ik je hier ook geven :)

Ik heb je aansluiting er even bij gepakt en zie al wat er aan de hand is. Het nummer dat je wilt behouden zat inderdaad bij Simyo, maar is inmiddels niet meer actief. Als je meer dan 6 maanden geen gebruik maakt van je Prepaid aansluiting, wordt deze stopgezet. We hebben hier via de mail meerdere keren voor gewaarschuwd. Daarnaast is deze informatie terug te vinden op de volgende pagina.

Zoals Ray al aangeeft, kan je geen nummerbehoud aanvragen voor een afgesloten nummer. Deze valt helaas niet meer te redden. Heb je verder nog vragen? Ik hoor het graag.

Bedankt voor je reactie, Ray!

Groetjes,
Niels
Dag allemaal,
in een andere reactie van een Simyo medewerker las ik dat het wel mogelijk was, mits de afsluiting minder dan een X aantal maanden geleden was. Ik zit met hetzelfde probleem en zou dat ook graag opgelost willen zien.
Groeten, Rob.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Telefonist,

Dankjewel voor het aanstippen hiervan. Je hebt helemaal gelijk - mijn excuses voor de verwarring hierover. Binnen een termijn van anderhalve maand kan een nummer nog gewoon teruggehaald worden. Jouw oude nummer kan dus teruggehaald worden. Als jij akkoord geeft, dan regel ik dat meteen voor je.

Je nieuwe aansluiting kan helaas niet meer geannuleerd worden, maar ik kan 'm voor je opzeggen en het aankoopbedrag (€ 5,-) als beltegoed terugzetten op je originele nummer. Dan kun je gewoon je oude simkaart weer gebruiken.

Ga je daarmee akkoord?

Groetjes,
Jihane

Reageer