.

Beantwoord

Waarom is mijn factuur zo hoog?

  • 18 May 2020
  • 6 reacties
  • 255 Bekeken

Ik heb een Klacht

ik heb 2 abbo's van 7,- (300 bel min)

Vandaag ontvang ik een mail met factuur van 162,- en mei staat al op 98,-

De abbo's zijn van mijn kinderen van 11 en 12 jaar waarbij ik bij beide internet heb uitgezet.

Ik vind het erg vreemd dat er nergens een melding komt dat men over de bundel heengaat. dit lijkt wel bewust. en dat gaat bij kinderen dus fout zo blijkt.

Graag verzoek ik u coulance in deze daar een ieder zal begrijpen dat een verbruik van 182,- en 98,- in een maandbundel van 7,- nooit de bedoeling kan zijn.

Graag hoor ik snel van u.

 

Etienne

 

 

icon

Beste antwoord door Bas 20 May 2020, 16:22

Bekijk originele reactie

6 reacties

Simyo geeft alleen waarschuwingsberichten bij internetbundels. Dit om de reden dat 1 MB internetten niet gelijk staat aan 1 minuut. Bij de bel / sms bundel is geen waarschuwing omdat 1 minuut bellen gelijk staat aan 1 minuut van de bundel. Hierdoor is dat heel makkelijk zelf te monitoren. Maar omdat uw kinderen deze abonnementen gebruiken is het logisch dat zij, gezien hun leeftijd, daar geen rekening mee houden. Daarom moet je bij Simyo officieel minimaal 18 jaar zijn voor een abonnement. 

Over een eventuele coulance gaat u nog benaderd worden door een moderator (= Simyo medewerker).

Als ik een advies mag geven zou dit zijn om voor jonge kinderen eerder een prepaid aansluiting te overwegen onder het mom, op is op. 

 

Succes met de verdere afhandeling en een fijne avond.

Reputatie 7

Als ik een advies mag geven zou dit zijn om voor jonge kinderen eerder een prepaid aansluiting te overwegen onder het mom, op is op. 

 

Is het niet zo, dat dit niet helemaal op gaat (onbedoelde woordspeling..), omdat een eenmaal aangegaan telefoongesprek wel wordt afgemaakt en hierdoor het beltegoed wel in de ‘min’ kan eindigen?

Ja klopt, met maximaal 5 euro in de min. Alles door boven in voor rekening van Simyo. 

Beste Ray,

Dank voor je reactie.

Graag had ik geweten wanneer er contact met mij wordt opgenomen mbt deze hoge rekeningen.

 

mvg

 

Etienne

Doorgaans reageert Simyo binnen 24u op het forum. Waarom zij nog niet hebben gereageerd durf ik niet te zeggen. Misschien is het drukker dan normaal.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi EtienneM, 

Welkom op ons forum!

We vinden het erg vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. Bij internetverbruik sturen we sms’jes als je bundel op is, omdat je onbewust internet kunt gebruiken. Gesprekken voer je echter bewust, dus we gaan ervan uit dat je weet hoe lang je belt en hoe groot je belbundel (nog) is. Dat is misschien teveel gevraagd van kinderen, maar daarom verkopen wij ook geen abonnementen aan minderjarigen :sweat_smile:

We snappen dat het niet de bedoeling was om zulke hoge kosten te maken, dus we komen je graag eenmalig tegemoet. Ik stuur je even een privébericht daarover!

Heb je onze app al gedownload? Dan kun je namelijk wel af en toe kijken hoeveel belminuten er nog over zijn. In de toekomst zullen we ook e-mails sturen om je te waarschuwen dat je belbundel op is. Het is wel handig om te weten dat die met vertraging worden verstuurd, aangezien je verbruik bij ons ook met enige vertraging wordt bijgewerkt. 

Overigens kun je bij ons ook een Simyo Onbeperkt bundel krijgen voor hetzelfde bedrag als wat je nu maandelijks betaalt. Ik adviseer je dan ook om even voor volgende maand je bundels aan te passen :wink:

Heb je hier nog vragen over? Let me know :blush:

Groetjes, 
Bas

Reageer