.

Beantwoord

Waarom horen bellers voor ik opneem niets als ze mij bellen?

  • 6 December 2019
  • 7 reacties
  • 385 Bekeken

Als ik gebeld wordt dan hoort degene die mij belt de telefoon niet overgaan. Zelf hoor ik de telefoon wel maar 9 van de 10 keer heeft de ander al opgehangen in de veronderstelling dat er geen verbinding is (omdat hij dus niets hoort) en belt nogmaals.

Ik heb geen voicemail ingesteld en mijn telefoon staat standaard op stil aangezien ik hem voel overgaan via mijn smartwatch. Het is dus niet zo dat ik standaard te laat ben met opnemen, ik begrijp van de bellers dat zij totale stilte horen.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? En hoe dit op te lossen is?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 6 December 2019, 16:22

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb zulke verhalen al eerder zien langs komen. Graag wil Simyo weten welk soort mobiel je hebt. Soms met VoLTE schijnt dit in bepaalde situaties met bepaald modellen smartphones te gebeuren.

Ik heb een Sony Xperia ZX2 Compact.

VoLTE staat aan, wat zou het nadeel zijn als ik dat uit zet? Na proberen gaat hij dan dus wel over dus dat was wel het probleem schijnbaar...

Reputatie 7
Badge +9

Geluidskwaliteit is dan misschien iets minder, je kunt niet internetten tijdens het bellen en verbinding maken duurt iets langer.

Het verschilt allemaal niet veel. Zonder VoLTE kun je nog steeds alles doen.

Op het KPN-forum zag ik ook dat iemand met een Sony Xperia last had van precies wat jij ook hebt. Daar lijkt nog geen oplossing voor te zijn.

Ik laat het maar eens even uit staan, super bedankt!! 👍🏼

Reputatie 7
Badge +6

He MirandaVisser,

 

Super balen dat je dit probleem ervaart, of eigenlijk ook de personen die jou proberen te bereiken. Wat Groentjuh aangeeft klopt inderdaad, ik ben benieuwd of dit een verschil maakt. Ervaar je trouwens ook problemen met uitgaande gesprekken?

 

Thanks Groentjuh!

 

Groetjes,

Daisy

Hey Daisy, sinds ik Volte uit heb staan lijkt het over. Uitbellen gaf en geeft geen problemen. 

Merk alleen dat verbinding krijgen iets langer duurt nu. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi MirandaVisser,

 

Fijn om te horen dat het probleem verholpen (lijkt) te zijn! Zoals Groentjuh al aangaf is het inderdaad zo dat het (iets) langer duurt voordat de verbinding tot stand komt, dus wat je ervaart is door het uitzetten van VoLTE te verklaren.

 

Hou het in de gaten en mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer